Hoi mede-pentaxianen,
Als fervent prime gebruiker, wil ik toch eens jullie mening en ervaringen omtrent wat zoomlenzen in de 70-200mm range. (60-250 mag ook....)
Zie het topic over de Apenheul, daar heb ik toch ervaren dat ik wat meer range wil en het liefst in zoom vorm.
Ik heb het fora al wat doorgelezen en wat +'en en -'en gezien op allerlei lenzen, maar wil toch nogmaals uit jullie expertise putten.
Waar moet de zoom een beetje aan voldoen?
Het liefst WR, macro is geen noodzaak, gewicht gemiddeld, third party opties prima (Sigma, Tamron), AF, liefst FF mogelijk, nieuw of tweedehands prima, bokeh beetje acceptabel t.bv. portretjes, sportfotografie niet noodzakelijk, maar wel snel zat voor kiddo's, betaalbaar (liefst <1000euries) en zonder statief bruikbaar zonder RSI verschijnselen

De lens is dus vooral bedoeld voor de dagjes pretpark, dierentuin, onze kleine van wat verder te fotograferen in haar "eigen" ruimte en niet zo zeer voor BIF's

Ik lees veel positiefs over de Sigma 70-200mm F2.8 APO EX, maar die kan ik niet zo snel meer vinden online.
Ook de 60-250 lijkt mij een erg mooie optie, maar die is weer aan de prijzige kant

De DA 55-300 is men ook positief over, maar twijfel toch of dat nou is wat ik zoek.
Ik hoop dat jullie mij wat opties kunnen geven en ideeen willen uitwisselen, mijn dank alvast!
Cheers Marlon :dankk2: