Ben het wel een heel eind met je eens Jordy.
De commentaren zijn inderdaad vaak "prachtig, mooi, etc", terwijl er op de foto's die er boven staan best wel iets is op te merken.
Naar mijn idee help je de maker van de foto daar niet meer, hooguit dat deze wat "groeit" door al die lovende woorden

Ook ik twijfel dan nog of een opmerking van mijn kant nog zinvol is.
Naar mijn idee is zeker een beginnend fotograaf juist gebaat met opbouwend commentaar op zijn/haar foto.
Daarnaast is het jammer dat degenen die veelal goede foto's op dit forum zetten de laatste tijd wat minder tot niet geplaatst hebben.
Wellicht dat dit ook een deel aan het weer buiten licht, dat is nu niet bepaald inspirerend te noemen. Ook zal het commentaar dat je op de foto's krijgt daar wellicht debet aan zijn.
Voor mijzelf (net het stadium beginnend fotograaf gepasseerd denk ik) geld dit in ieder geval wel. Weinig opbouwend commentaar, dus waarom zou je nog plaatsen dan?
Veelal krijg je al helemaal geen of weinig reacties dus ontstaat ook een neerwaartse spiraal en dat is jammer voor een fotoforum.
Dit zou een zinvolle discussie kunnen worden om te zien hoe we hier met zijn allen een draai de goede richting aan kunnen geven.
Zal ik een aftrap doen met wat suggesties?
1. We dwingen onszelf om bij een foto pluspunten en minpunten te benoemen en bij die minpunten dan ook suggesties voor verbetering. Leermoment voor jezelf en beginnende fotografen. Zeg maar zelfde als in een review van een product.
2. Een ieder die een foto plaatst, verplicht zich om tenminste twee of meer andere foto's te voorzien van een review.
3. Foto's die maar weinig reacties hebben, verdienen meer aandacht naar mijn idee. Dus iedereen verplicht zich om daar ook meer naar te kijken.
Ben benieuwd wat deze discussie op gaat leveren

.