Auteur Topic: laag niveau van foto's op het forum  (gelezen 13401 keer)

jjw

• Gast
laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2012, 18:40:51 »
Laat ik beginnen te zeggen dat ik zelf misschien weinig recht van spreken heb, omdat ik al in geen maanden meer een foto heb geplaatst (en sowieso weinig op de foto heb gezet).

Maar ik vind het niveau van geplaatste foto's de laatste tijd eerlijk gezegd bedroevend laag. Ik mis een aantal (oud)leden die met regelmaat mooi en inspirerend werk plaatsten. Ben ik de enige die hier zo over denkt? En wat zou de reden kunnen zijn dat leden minder plaatsen of zelfs het forum verlaten? In mijn geval was het de drukte van mijn afstudeerproject, maar ik heb het idee dat het wat lagere niveau van de laatste tijd mensen niet meer motiveert om zelf nog iets te plaatsen.

Er zijn op dit moment behoorlijk wat beginners op het forum actief, daar is niets mis mee en natuurlijk alleen maar mooi, maar het is ook mooi als je de gevorderden vast kunt houden en voor mijn gevoel lukt dat nu niet echt. Daarbij valt me ook het vrij softe commentaar op in de fotohoek, het is allemaal nogal snel 'erg mooi' 'prachtig' etc.etc. Ik twijfel dan om een kritische reactie te plaatsen en plaats dan uiteindelijk vaak niets. Er zitten soms gewoon echt ronduit slechte foto's tussen en wat mij betreft mag er wel wat steviger (opbouwende) kritiek gegeven worden. Daardoor kunnen beginners (en gevorderden) ook veel meer groeien, ipv dat steeds maar alles als mooi aangeprezen wordt.

Meer mensen die hier zo over denken?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2012, 18:40:51 »