Die 50 mm F1.8 interesseert me wel. Wanneer komt die uit? Bij konijnenberg zie ik ze nog niet te koop staan.
Ik gebruik vaak 50mm om foto’s van mijn kinderen (2 en 4) aan tafel te maken. Dan zitten ze ook lekker stil

Ik heb een tijd een Tamron 28-75 F/2.8 gehad en vond het bereik geweldig voor kinderen en kinderfeestjes. Maar ik vond de kleuren niet naar mijn smaak. Daarom zou een Pentax DA 17-70 F/4 misschien wel leuk zijn. Ik heb zelf een DA 16-45 F/4 die ik graag gebruik, ook voor de kinderen, maar dan kom regelmatig bereik te kort. De kleuren en scherpte zijn wel goed.
Ik heb zelf ook de 18-250 gehad die in jouw signature staat maar die kon mij nooit echt bekoren. Omdat je dus dat bereik al hebt ben ik het met Mark eens dat een prime, zoals de 50mm die elk moment nu moet uitkomen, een goede aanvulling voor je zou zijn. Dan hou je nog geld over om te kijken naar iets anders

Re Canon vs Pentax: jaren geleden heb ik eerst anderhalf maand met een geleende Canon 400D geschoten en toen heb ik mijn eerste Pentax DSLR gekocht. Canon deed het gewoon niet voor me, teveel kleine dingen die ik onhandig of onprettig vond. Ik zou nu niet meer weten welke dingen dat waren.