Ging gisteren naar het sportpark om American Footbal (Eindhoven Raptors) te fotograferen, maar daar aangekomen bleek dat de geplande wedstrijd niet doorging. Hoorde wat rumoer van een van de andere velden en zag tot mijn verbazing dat er cricket gespeeld werd. Dat is hier toch ook een zeldzame sport dus de gelegenheid te baat genomen om daar wat foto's van te schieten.
Ik had gelukkig mijn Sigma 120-400 bij me en zelfs die heeft eigenlijk te weinig mm.
1 - een overzichtje van het veld op 120mm, die wickets staan op zo'n 60-70 meter.

2 - de karakteristieke manier van werpen, het bowlen (400mm crop)

3 - verdedigen van het wicket (400mm crop)

4 - vol op de aanval. Hier 120-400 + Kenko TC 1.5 (600mm)

5 - nog een verdediging (600mm)

Ik begrijp de basis regeles en de sport op zich is redelijk voorspelbaar, bijna alle acties zijn bij het wicket. Om een actie van een veldspeler mooi in beeld te brengen is vrijwel onbegonnen werk want het zo ongeveer onvorspelbaar waar een bal naar toe geslagen gaat worden. Dat lle spelers en de scheidsrechters vrijwel helemaal in het wit zijn gekleed maakt de zaak ook niet eenvoudiger en daar komt dan nog bij dat je onderwerp op zo'n 70 meter van je af staat. Ben toch wel blij dat ik er een paar aardige foto's aan heb overgehouden, want deze sport niet op grote schaal gespeeld in Nederland.
grtz, Andre