Auteur Topic: Cricket - Eindhoven  (gelezen 1688 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Cricket - Eindhoven
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2012, 22:29:48 »
Hi Ron,
ik weet niet zeker of het een echte wedstrijd was omdat iedereen een wit tenue droeg, maar gezien het feit dat er twee scheidsrechters rondliepen denk ik haast van wel. Ik ben er zo'n twee uurtjes wezen schieten en toen had ik het wel gehad. Als niet kenner is er toch veel hetzelfde en veel entertainment is er ook niet.
Als je zo langs de kant zit dan kan je het mischien wel een dagje volhouden  :)

grtz, Andre

Top sport foto!
 ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2012, 22:29:48 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2012, 19:57:41 »
Oh ja Ron, volgens mij zijn er geen DAMESTEAMS in het cricket.  :D

Laat dan maar zitten. Ik ga binnenkort naar Lacrosse.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2012, 14:58:50 »
Hi Eric,
ja ik heb vorig jaar wat gezien van de WK en in de Gemene Best landen is cricket volgens mij populairder dan voetbal. De kijkcijfers voor een WK zijn in die landen zeker hoger dan voor een WK voetbal. In mijn dienst tijd was mijn maatje een cricketer en ik speelde toen oa honkbal, zodoende heb ik het een en ander van de regels geleerd.

Oh ja Ron, volgens mij zijn er geen DAMESTEAMS in het cricket.  :D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2012, 14:39:34 »
Leuk om eens een niet zo veel voorkomende sport hier voorbij te zien komen, ook al is het toevallig.
Vroeger toen ik nog single was en te veel tijd had  ;) heb ik eens een paar matches op BBC gevolgd.
De regels vallen wel mee, maar het is absoluut een kwestie van lange adem om het echt te volgen.

Onvoorstelbaar dat een WK cricket mega kijkcijfers heeft over een flink stuk van de wereld.
De impact is vergelijkbaar met WK voetbal bij ons of American football in USA.

De foto's zijn de moeite waard en je hebt ter info van het forum de juiste momenten gevangen.
Met de hoofdkleuren wit en groen zijn spetterende platen niet te verwachten.  ;)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2012, 13:44:27 »
Hi Ron,
ik weet niet zeker of het een echte wedstrijd was omdat iedereen een wit tenue droeg, maar gezien het feit dat er twee scheidsrechters rondliepen denk ik haast van wel. Ik ben er zo'n twee uurtjes wezen schieten en toen had ik het wel gehad. Als niet kenner is er toch veel hetzelfde en veel entertainment is er ook niet.
Als je zo langs de kant zit dan kan je het mischien wel een dagje volhouden  :)

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 4 april 2017, 16:15:49 door andre-mz5 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2012, 12:47:06 »
He Andre, leuk hoor. Ze draaien maar een heel kort seizoen en veel clubs zijn er niet. Goed om te weten dat ik er met mijn 300mm niet heen hoef te gaan. Is het wel aangenaam om te kijken of duurt de dag daar toch te lang, want veel haast hebben ze niet als ik het goed heb.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
Cricket - Eindhoven
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2012, 12:39:57 »
Ging gisteren naar het sportpark om American Footbal (Eindhoven Raptors) te fotograferen, maar daar aangekomen bleek dat de geplande wedstrijd niet doorging. Hoorde wat rumoer van een van de andere velden en zag tot mijn verbazing dat er cricket gespeeld werd. Dat is hier toch ook een zeldzame sport dus de gelegenheid te baat genomen om daar wat foto's van te schieten.
Ik had gelukkig mijn Sigma 120-400 bij me en zelfs die heeft eigenlijk te weinig mm.

1 - een overzichtje van het veld op 120mm, die wickets staan op zo'n 60-70 meter.

2 - de karakteristieke manier van werpen, het bowlen (400mm crop)

3 - verdedigen van het wicket (400mm crop)

4 - vol op de aanval. Hier 120-400 + Kenko TC 1.5 (600mm)

5 - nog een verdediging (600mm)

Ik begrijp de basis regeles en de sport op zich is redelijk voorspelbaar, bijna alle acties zijn bij het wicket. Om een actie van een veldspeler mooi in beeld te brengen is vrijwel onbegonnen werk want het zo ongeveer onvorspelbaar waar een bal naar toe geslagen gaat worden. Dat lle spelers en de scheidsrechters vrijwel helemaal in het wit zijn gekleed maakt de zaak ook niet eenvoudiger en daar komt dan nog bij dat je onderwerp op zo'n 70 meter van je af staat. Ben toch wel blij dat ik er een paar aardige foto's aan heb overgehouden, want deze sport niet op grote schaal gespeeld in Nederland.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 4 april 2017, 16:14:38 door andre-mz5 »