WAT VOOR NATUURFOTOGRAAF BEN JIJ?
Je bent het meest een kunstenaar (bovengemiddeld ontwikkeld)Dat klopt, de meeste natuurfoto's die ik maak zijn landschappen en die probeer ik altijd een bepaalde sfeer mee te geven.
Daarnaast maak ik gebruik van diverse filters zoals ND en CPL's die een extra effect toevoegen.
Foto's van insecten en vogels daarentegen benader ik meer op een registrerende manier.
gevolgd door technicus (bovengemiddeld ontwikkeld),Klopt ook want zoals hierboven genoemd staat maak ik graag gebruik van filters en de vereisen een bepaalde werkwijze.
Hieraan toegevoegt maak ik ook veel gebruik van beeldtechnieken zoals panorama's, HDR, Exposure-Fusion en zwart/wit.
In de beeldbewerking heb ik het laatste half jaar een sprong gemaakt, zo'n beetje alle functies van PS heb ik nu wel een keer gebruikt.
Belangrijker is dat ik een snelle en effectieve workflow bedacht heb, als je dat door hebt stelt beeldbewerken niks meer voor (photoshoppen erbuiten gelaten).
bioloog (bovengemiddeld ontwikkeld) enTijdens het fotograferen in de natuur heb ik vooral oog voor de omgeving.
Ik kijk om me heen wat er gebeurt en ik let op beeldelementen waar ik naar op zoek ben.
Is het licht niet goed dan neem ik de moeite ook niet om de foto te maken, dan kom ik een andere keer wel terug.
Vogeltjes herkennen gaat wel redelijk gemakkelijk maar insecten is soms een raadsel
filosoof (bovengemiddeld ontwikkeld).Eigenlijk beschrijf ik het hierboven al:
Ik kijk om me heen wat er gebeurt en ik kom terug als de omstandigheden beter zijn.
Bij bepaalde beeldelementen & bij bepaalde omstandigheden heb ik de foto vaak al in mijn hoofd.
Het is dan nog een kwestie om de foto zo te krijgen dat het voldoet aan het idee wat in me op kwam.
Je bent het minst een scoorder (matig ontwikkeld).Helemaal juist, hoewel ik mijn camera altijd in burst modus heb staan gebruik ik het zelden.
Alles plat fotograferen is niet mijn ding, ik maak 'de' foto liever in één keer dan dat ik selecties moet maken tussen net wel en net nietjes.
Het aantal foto's dat je maakt is natuurlijk sterk afhankelijk van de fotografische discipline.
Bij sport fotografie maak je nu eenmaal op een dag meer clicks t.o.v landschap- of reisfotografie.
Kortom dit testje past vanuit mijn optiek prima bij mijn fotografiewijze.