Auteur Topic: Bestand niet leesbaar SD card  (gelezen 4785 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Bestand niet leesbaar SD card
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2012, 16:42:05 »
Persoonlijk formateer ik altijd als ik de kaartjes in de camera doe. Bij normaal wissen blijft er altijd rotzooi achter (net als windows) en het is nog langzamer ook.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2012, 16:42:05 »

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2012, 12:39:18 »
Thnx voor de reply's. Zal eerst ff afwachten wat er gebeurd na het formatteren...misschien dat het nu niet meer voor komt...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

newmikey

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2012, 10:16:08 »

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2012, 10:14:55 »
als je ergens een SanDisk kaart in huis hebt, kun je die even registreren en vervolgens kun je de recoverysoftware downloaden. Daarmee kun je in de meeste gevallen beschadigde bestanden terughalen en/of repareren. Anders kun je proberen of je met Smartrecovery wat kunt fixen maar die doet alleen grafische bestanden en helaas vindt deze geen PEF, wel DNG trouwens die ook niet in de lijst staat.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2012, 10:07:37 »
Gisteren had ik een probleem met een geheugenkaart. Ik was foto's aan het maken en kon ineens 2 foto's niet terug kijken op het scherm(en ook niet op de pc). De bestanden waren niet leesbaar. Het gekke is dat toen ik de foto's nam, de momentcontrole het wel deed en ik de foto's ook 1 of 2x heb kunnen terug kijken, daarna lukte het niet meer. De foto's die ervoor stonden en ook de foto's die ik erna maakte, waren wel gewoon leesbaar. Het gaat om een 32Gb kaart van PQI. Iemand dit ook al eens gehad?
Ik heb het kaartje maar even geformatteerd...

Ja, ik heb dat ook eens gehad en hetzeflde gedaan als jij: formatteren. Met een 8gb ook gehad en dat kaartje weggedaan. Blijf wel goed opletten, want in eerste instantie kun je de foto wél uitlezen!

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
Bestand niet leesbaar SD card
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2012, 08:36:38 »
Gisteren had ik een probleem met een geheugenkaart. Ik was foto's aan het maken en kon ineens 2 foto's niet terug kijken op het scherm(en ook niet op de pc). De bestanden waren niet leesbaar. Het gekke is dat toen ik de foto's nam, de momentcontrole het wel deed en ik de foto's ook 1 of 2x heb kunnen terug kijken, daarna lukte het niet meer. De foto's die ervoor stonden en ook de foto's die ik erna maakte, waren wel gewoon leesbaar. Het gaat om een 32Gb kaart van PQI. Iemand dit ook al eens gehad?
Ik heb het kaartje maar even geformatteerd...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg