Op een kruispunt in Delft reed ik - zoals gewoonlijk - met de fiets door rood.
Wetende hoe de verkeersregeling op dat punt in elkaar steekt en je hersens erbij houden, geen-rinching-aangevende automobilisten in de gaten houdend, gaat dat dagelijks tientallen keren goed. Echt iets om rijk van te worden. :cheer:
Op die ene keer na: Toen keek ik wat minder goed uit mijn doppen, maakte een inschattingsfout, hing accuut in de remmen van mijn fiets, verleende die niet-knipperende auto toch maar voorrang en reed door. Door rood.
Komt er verdorie ook net een motor-agente aan...
Die was duidelijk geschrokken. Och erm, maar ze had gelijk... Boete: € 70,00 + adminstratiekosten ad € 6,00.
Het was een leuke agente, met haar gele helm op, sproetjes in haar gezicht. Zoals een vriend van mij zou zeggen: De zonde waard. Ook deze zonde van het door rood rijden, al had ik de € 76,00 liever besteed aan een gezellig samenzijn met die agente

Even later komt een ouder echtpaar naar me toe: Wat kostte dat nou? Nou, zoals beschreven € 70,00.
Zonde geld. Inderdaad, liever mét de agente besteed dan aan Mark, Ivo en Fred.
Moet je ook niet doen, door rood rijden, zegt de man. Kost je geld, zegt de vrouw.
Ik heb het anders uitgelegd:
Dagelijks rijd ik tig keer over die kruising.
Hoe ik die ook oversteek, ik moet 2 keer óf door groen, óf door rood.
Aangezien dat licht voor fietsers a-sociaal lang op rood staat en even a-sociaal kort op groen, bespaar ik mij idem zoveel keer € 76,00, als er geen politie-agente met sproetjes in het gezicht op de motor aan komt....
Mensen, ik ben steenrijk.... :yahoo:
Reken eens uit, wat ik per dag kan opstrijken door goed mijn ogen en hersens te gebruiken en door rood te fietsen...

Groeten,
Ruurd