Auteur Topic: regels, de zin en onzin  (gelezen 1563 keer)

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:regels, de zin en onzin
« Reactie #18 Gepost op: 3 februari 2012, 11:43:12 »
Ik zou hier graag het onderscheid maken tussen burgerlijke ongehoorzaamheid en het houden aan de regels.
Als er een regel overtreden wordt waar niemand echt nadeel van ondervindt dan is dat (sporadisch) geen probleem.
Maar veel verder zou ik niet willen (durven) gaan. Want zonder regels gaat ook het recht van de sterkste tellen.
Denk niet dat je dit bedoelde maar moest het toch even kwijt.

Groeten, Bob

Die honden van jou zijn toch wel aangelijnd hè???  :D

Maar als we het eens gaan uitproberen, gewoon aan de regels houden...... zullen we dan hier http://www.pentaxforum.nl/smf/ beginnen?? ;D :P
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2012, 11:46:49 door Kees SC »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 3 februari 2012, 11:43:12 »

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #17 Gepost op: 3 februari 2012, 11:28:16 »
En voor de rood rijders. Als je graag invalide of dood wilt dan kan ik het zeker aanraden!

[admin]Tip: Voor een toevoeging op een net geplaatste post, gebruik s.v.p. de "VERANDER" button i.p.v. een nieuwe post...[/admin]
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2012, 12:19:57 door Vulcan »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2012, 11:24:57 »
Ik zou hier graag het onderscheid maken tussen burgerlijke ongehoorzaamheid en het houden aan de regels.
Als er een regel overtreden wordt waar niemand echt nadeel van ondervindt dan is dat (sporadisch) geen probleem.
Maar veel verder zou ik niet willen (durven) gaan. Want zonder regels gaat ook het recht van de sterkste tellen.
Denk niet dat je dit bedoelde maar moest het toch even kwijt.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline edwin de vries

• Senior Member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: 3 februari 2012, 08:54:37 »
Hm, ik zie nog niet helemaal waar het mis gaat in deze redenering, maar ergens, heel ver weg in mijn achterhoofd zegt een klein stemmetje dat er iets niet klopt.

Wij noemden dit vroeger BEREVERREN. Bekeuring Rendement Verhogen. Als je dan weer ergens binnendoor met 180 had gereden en niet gepakt was, was de volgende bekeuring..., nou ja, dat snap je wel.
Voor de motorrijders die Joe Bar lezen een bekende uitspraak.
Ik doe al jaren niet meer aan bereverren, heb mij volledig toegelegd tot een bekeuringvrij leven, lukt al 11 jaar.
K5II, 50~135 2.8, M28 t/m 135 mm
Sigma: 8~16,
Vivitar: S1 105 2.5, 135 2.8
Panagor macro converter, macroringen 12, 20, 36

Offline André Kok

• Super Pentaxian
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
« Reactie #14 Gepost op: 3 februari 2012, 08:27:28 »
Henk, je hebt een regel overtreden! Je hebt een topic gestart in Algemene discussie terwijl die in De Stamtafel thuishoort!  :)

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Polvora

• Senior Member
  • **
  • Pentax for life!
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2012, 23:17:28 »
Ik eet 200km per week, maar heb ook nikkel allergie  ::)
K-5 8 t/m 500mm

asplx

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2 februari 2012, 22:49:10 »
Hm, ik zie nog niet helemaal waar het mis gaat in deze redenering, maar ergens, heel ver weg in mijn achterhoofd zegt een klein stemmetje dat er iets niet klopt.
Maar hoe dan ook, fietsen is gezond; eet meer fiets.

Groeten,
J@@P

Groeten

:rofl2::rofl2:

De meeste fietsen hebben een hoog ijzer gehalte.
Ik had maandenlang bloedarmoede

Dank je voor de tip, J@@P

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #11 Gepost op: 2 februari 2012, 20:27:05 »
Mensen, ik ben steenrijk.... :yahoo:
Reken eens uit, wat ik per dag kan opstrijken door goed mijn ogen en hersens te gebruiken en door rood te fietsen... 8)

Groeten,
Ruurd

Maar hoe dan ook, fietsen is gezond; eet meer fiets.

Groeten,
J@@P

Groeten
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

asplx

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2 februari 2012, 18:19:20 »
Snap ik nou m'n kastekort... :'(

asplx

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2012, 18:18:38 »
O.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2012, 18:13:58 »
denk ut ..

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2012, 18:02:30 »
humm,  ik weet nog niet waar .. maar ergens maak je denk fout.....

:o  denk je... ???

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2012, 16:01:42 »
humm,  ik weet nog niet waar .. maar ergens maak je denk fout.....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

asplx

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2012, 13:58:24 »
Op een kruispunt in Delft reed ik - zoals gewoonlijk - met de fiets door rood.
Wetende hoe de verkeersregeling op dat punt in elkaar steekt en je hersens erbij houden, geen-rinching-aangevende automobilisten in de gaten houdend, gaat dat dagelijks tientallen keren goed. Echt iets om rijk van te worden. :cheer:

Op die ene keer na: Toen keek ik wat minder goed uit mijn doppen, maakte een inschattingsfout, hing accuut in de remmen van mijn fiets, verleende die niet-knipperende auto toch maar voorrang en reed door. Door rood.
Komt er verdorie ook net een motor-agente aan...
Die was duidelijk geschrokken. Och erm, maar ze had gelijk... Boete: € 70,00 + adminstratiekosten ad € 6,00.

Het was een leuke agente, met haar gele helm op, sproetjes in haar gezicht. Zoals een vriend van mij zou zeggen: De zonde waard. Ook deze zonde van het door rood rijden, al had ik de € 76,00 liever besteed aan een gezellig samenzijn met die agente  :D

Even later komt een ouder echtpaar naar me toe: Wat kostte dat nou? Nou, zoals beschreven € 70,00.
Zonde geld. Inderdaad, liever mét de agente besteed dan aan Mark, Ivo en Fred.
Moet je ook niet doen, door rood rijden, zegt de man. Kost je geld, zegt de vrouw.

Ik heb het anders uitgelegd:
Dagelijks rijd ik tig keer over die kruising.
Hoe ik die ook oversteek, ik moet 2 keer óf door groen, óf door rood.
Aangezien dat licht voor fietsers a-sociaal lang op rood staat en even a-sociaal kort op groen, bespaar ik mij idem zoveel keer € 76,00, als er geen politie-agente met sproetjes in het gezicht op de motor aan komt....

Mensen, ik ben steenrijk.... :yahoo:
Reken eens uit, wat ik per dag kan opstrijken door goed mijn ogen en hersens te gebruiken en door rood te fietsen... 8)

Groeten,
Ruurd

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2012, 12:31:02 »
Ach ik was als die politieauto iets had doorgereden en me gezien had 3 uur na het ophalen van mijn rijbewijs op het gemeentehuis hem al kwijt geweest. (lege polderweg even sprintje trekken met mijn vader naast me in de auto)

Natuurlijk doet iedereen zo vaak dingen die niet mogen. Ik rij ook wel eens door rood op de fiets als er toch geen auto's rijden, sta zo vaak op plekken dat het niet mag foto's te maken enz. Kunst is gewoon om niet gepakt te worden :D

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2012, 12:26:31 »
Als je het zo bekijkt ben ik de grootste crimineel van Nederland.... 8) :cooll:
Welkom bij de club :D

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2012, 12:12:56 »
Als je het zo bekijkt ben ik de grootste crimineel van Nederland.... 8) :cooll:

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
regels, de zin en onzin
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2012, 12:06:30 »
Wat nou als iedereen zich braaf aan de regels gaat houden, maar dan ook echt braaf? Laten we beginnen met de werkloosheid, die zal enorm toenemen, want alle agenten en toezichthouders kunnen weg. De staat is meteen failliet want er valt niets meer te bekeuren. We zouden geen mooie urbex foto`s meer kunnen maken, want die maak je tenslotte op verboden plekjes. We vangen geen grote vissen meer want die vang je waar je niet mag vissen. En ook niet onbelangrijk, het word verschrikkelijk saai overal. Met zijn allen braaf 120 km/uur achter elkaar op de snelweg, wegmisbruikers van de buis, John vd Heuvel en Peter R de vries van de buis, evenals het nieuws (op het weerbericht na) en u zult ongetwijfeld nog vele voorbeelden kunnen bedenken. Dus ik als brave burger houd me aan de regels zover het mij uitkomt, en nee ik heb geen strafblad maar dat zal waarschijnlijk wel geluk zijn want ik heb in mijn leven al gezwommen waar het niet mocht, gevist waar het niet mocht, gefotografeerd waar het niet mocht, te hard gereden op mijn opgevoerde brommertje, te hard gereden met mijn auto, de hond uitgelaten zonder riem, wild geplast, illegaal naar binnen geglipt op de motorbeurs en alle zaken waarvan ik niet wist dat het verboden was. Kortom, ben ik nu een crimineel? Dan ben ik benieuwd of er iemand bestaat die niet crimineel is.

Ik ben benieuwd wie er nog nooit een regel overtreden heeft, want die verdiend zeker een lintje.
En als laatste natuurlijk een ;) want ik wil niemand voor het hoofd stoten.

Henk