Gezien je avatar vind ik de DA35ltd wel wat voor je ;C
Zonder dollen:
Ik heb de DA35ltd zelf, gekozen om z`n (macro)scherpte en het vermogen 1:1 te kunnen terwijl de brandpuntsafstand me ook geschikt leek voor afentoe een landschapje. Daarnaast wilde ik ook gewoon een LTD voor de heb

De lens heeft me verrast met z`n enorme veelzijdigheid, 35mm bevalt me stukken beter dan 50mm op APS-C.
Je kan er zoveel mee: Landscape, macro, straat, candid, kiekjes etc. De kleuren zijn geweldig, soms op het oververzadigde af en de scherpte is fenomenaal. Het maakt bijna niet uit wat je ermee doet, de lens accepteert het met stoicijnse waardigheid zonder grote pieken of dalen. Bouwkwaliteit is zoals bij alle LTD`s meer dan goed.
De enige minpuntjes zijn dat hij soms wat gepronounceerde CA vertoont maar dat is over het algemeen goed te corrigeren in LR en PS en de voorste lensdop. Die zit nl met een "klempassing" en niet met het gebruikelijke veersysteem. Zelf heb ik er geen last van maar ik heb wel gelezen dat bij anderen de dop na verloop van tijd niet meer strak zit en eraf valt.
Mijn DA35ltd setje op Flickr:
http://www.flickr.com/photos/tenznl/sets/72157626371799268/