Auteur Topic: Opslag foto's onderweg  (gelezen 6033 keer)

Offline Hano

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re:Opslag foto's onderweg
« Reactie #12 Gepost op: 11 november 2011, 19:50:49 »
Maar je geeft aan maar 700 foto's te maken in 4 weken tijd, dan zou ik ze gewoon uploaden in een internetcafe zoals al aangegeven is. 1 x per week is dat nog geen 200 foto's. Wat je ook kan doen is een extra SD-kaart meenemen en daar de foto's dubbel naartoe kopieren via een computer of speciaal device.
Welk speciaal device heb je hier in gedachten? ;)

Als de optie er is zou ik zelf de foto's het liefste naar een 2de SD kaart kopieren, lekker klein en makkelijk bij je te houden.
Hoe kopieer je die dan bijv. Op een camping? :-\

Hano
Pentax K-5 | Pentax DA 17-70

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 11 november 2011, 19:50:49 »

jjw

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 11 november 2011, 19:00:41 »
Balen dat de camera geen dual-SD slots heeft dan eigenlijk he...Dan was het makkelijk.

Maar je geeft aan maar 700 foto's te maken in 4 weken tijd, dan zou ik ze gewoon uploaden in een internetcafe zoals al aangegeven is. 1 x per week is dat nog geen 200 foto's. Wat je ook kan doen is een extra SD-kaart meenemen en daar de foto's dubbel naartoe kopieren via een computer of speciaal device.

Ik heb hier in het verleden ook over na zitten denken. Ik schiet op 4 weken vakantie gerust 4000 foto's dus dan wordt het verhaal een beetje anders...Nu met de K5 wordt dan alleen maar erger. Als ik een middag weg ga kom ik al snel met 200-300 foto's thuis.

Ik heb toen in de zomer 2010 een externe harde schijf meegenomen, zo'n kleintje, voeding op USB. Kon ik zo nu en dan op een computer aansluiten, als je in contact komt met andere mensen is er altijd wel iemand die een laptop heeft die je even 15 minuten mag lenen om de boel te kopieren. Ik heb toen in 6 weken 100GB volgeschoten. Uploaden in internetcafe was dus niet echt een optie.

Imagetanks hadden toen voor mij te weinig opslag, voro 40GB ga ik niet zo'n ding meesjouwen. Vandaar mijn keuze voor een harde schijf, niet ideaal maar in ieder geval iets.
Als de optie er is zou ik zelf de foto's het liefste naar een 2de SD kaart kopieren, lekker klein en makkelijk bij je te houden.

Offline Will

• Senior Member
  • **
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2011, 17:55:44 »
Ik heb indertijd een NetBook gekocht na ook een image tank overwogen te hebben. Voordeel tijdens reizen is dat je met het NetBook in nagenoeg elk hotel op het internet kunt en anders zijn er wel meer free wifi punten te vinden. Het formaat van een NetBook is nog nooit een probleem geweest en het geheugen ervan is ruim voldoende om foto's op te slaan.
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Offline Hano

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2011, 17:42:54 »
Hyperdrive is een mooie oplossing, maar voor mij veel te duur. Ik ga nog wel even zoeken en anders koop ik gewoon nog een kaartje en dan maar geen backup.
Hano

Offline Hano

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2011, 13:30:03 »
Ik ben gemiddeld zomers 4 weken aaneengesloten weg en schiet dan wel zeker wel 700 foto's. Ik heb nu een 16gb Card. Die kan ik natuurlijk vervangen door een 32gb, maar dan nog wil ik op een bepaald opent een soort backup maken.
Je moet eigenlijk een kaartje kunnen kopiëren en die goed opbergen in een kluis of zo.
Hano

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2011, 13:21:33 »
Tja, ik ratel op vakantie nooit m'n kaartjes vol en kijk thuis wel of het leuk was. Als ik 2 Gb vol krijg in drie weken is het veel...

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 november 2011, 09:01:35 »
usb cardreader (10 euro) + uurtje internetcafe + dropbox account

ook weer een erg simpele, maar slimme oplossing (en voor weinig geld)...

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2011, 08:59:51 »
usb cardreader (10 euro) + uurtje internetcafe + dropbox account

Offline Hano

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2011, 22:06:55 »
dan kom je uit bij een imagetank;

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=imagetank&_sacat=See-All-Categories

sd kaart erin en kopieren maar.

een goedkopere optie is om gewoon een internetcafe binnen te gaan en de foto's op een cd'tje te branden. evt. 2x; 1 hou je bij je en de andere stuur je per post naar je huisadres.

gr jos

Jos,
Ik ga hier eens naar kijken. Had er nog nooit van gehoord.
Gr.
Hans (Hano)
Hano

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2011, 21:44:38 »
2x; 1 hou je bij je en de andere stuur je per post naar je huisadres.

Veilige en slimme oplossing!!

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2011, 21:42:48 »
dan kom je uit bij een imagetank;

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=imagetank&_sacat=See-All-Categories

sd kaart erin en kopieren maar.

een goedkopere optie is om gewoon een internetcafe binnen te gaan en de foto's op een cd'tje te branden. evt. 2x; 1 hou je bij je en de andere stuur je per post naar je huisadres.

gr jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Hano

• Senior Member
  • **
Opslag foto's onderweg
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2011, 14:24:54 »
Ik heb een topic gelezen over opslag/backup van foto's terplaatse.

Mijn vraag is wat de beste methode is om foto's tijdens je vakantie van je camera te halen en tussentijds op te slaan. Ik heb geen laptop bij me! (Kan natuurlijk een nog grotere Card kopen, maar daar gaat dit topic niet over) ;)
Hano