Auteur Topic: Canon EOS-1D X  (gelezen 4758 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Canon EOS-1D X
« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2011, 18:13:41 »
Beluister ik hier een potentiële overstapper?  :o

Ach mijn portemonnee is nog net zo leeg als in maart, dus daar geen zorgen over. In de K-3 mag van mij wel een PRIME III processor zitten, of een duo PRIME II om het geval wat snelheid te geven. Volgens mij wordt de K-5 op AF-C ook langzamer in verwerking van foto's, omdat de PRIME II dan twee taken heeft, beeldverwerking en aansturen van de AF-sensor. Die 1Dx is ook wel 8x duurder dan mijn laatste K-5, dus enig verschil is acceptabel.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2011, 18:13:41 »

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:18:26 »
K-5 om niet met een volle buffer te zitten op het belangrijkste moment.

Twee K5's..... ;D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #28 Gepost op: 23 oktober 2011, 12:55:23 »
Ik heb me toch ook wel weer een portie zitten ergeren aan de K-5. Zo'n boksronde duurt een paar minuten en je moet toch doseren met je K-5 om niet met een volle buffer te zitten op het belangrijkste moment.

Beluister ik hier een potentiële overstapper?  :o

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #27 Gepost op: 23 oktober 2011, 12:24:48 »
Ik heb me toch ook wel weer een portie zitten ergeren aan de K-5. Zo'n boksronde duurt een paar minuten en je moet toch doseren met je K-5 om niet met een volle buffer te zitten op het belangrijkste moment.
En daar sluit ik me dus helemaal bij aan, dat is kennis en ervaring. Bij het boksen worden heel vaak combinaties van stoten gebruikt. De kunst (lees kennis en ervaring) is dus om te weten wanneer zo'n combinatie gebruikt wordten dan een burst van 4-7 foto's maken. Als je 3 minuten lang wilt blijven fotograferen dan kan je beter een videofilmpje schieten. Dat kan toch met die K5  :D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #26 Gepost op: 23 oktober 2011, 12:06:25 »
Daar komt (het gebrek aan) ervaring de hoek om kijken  ;D

Maar je hebt wel gelijk, als de K5 een volle buffer heeft sta je even buitenspel. Ik probeer ook meestal bursts te maken van 5-6 shots.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 23 oktober 2011, 11:44:09 »
Je laat hier (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=23888.0) toch gewoon zien dat je niet het beste van het beste nodig hebt om een goede plaat te schieten.  :) Kennis, ervaring en wat geluk zijn meestal belangrijker en bij zo'n sneldheidsmonster kan je iets meer geluk afdwingen.

grtz, Andre

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #24 Gepost op: 23 oktober 2011, 11:29:21 »
Citaat
Die had ik gisteravond toch graag mee gehad bij de bokswedstrijden
Je laat hier (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=23888.0) toch gewoon zien dat je niet het beste van het beste nodig hebt om een goede plaat te schieten.  :) Kennis, ervaring en wat geluk zijn meestal belangrijker en bij zo'n sneldheidsmonster kan je iets meer geluk afdwingen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2011, 11:03:58 »
En zo klinkt de Canon EOS-1D X

trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Die had ik gisteravond toch graag mee gehad bij de bokswedstrijden ???

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 23 oktober 2011, 08:03:10 »

lijkt wel een geweer man....maar ik zou de foto's wel eens willen zien die gemaakt worden in die stand en dan wel van een bewegend onderwerp, want daar heb je dat voor lijkt mij

Henk

kdj4

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2011, 20:55:05 »

trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:00:46 »
Waarom zouden die nog bij 35mm formaat willen blijven uberhoud, voor ietsje meer heb je midden formaat camera?

Doen ze dus ook niet. Je zou wel gek zijn, je krijgt veel betere opdrachten als je met MF apparatuur werkt...

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:26:38 »
18MP is zoveel niet hoor....Ik geloof dat je 10MP nodig hebt om een beetje fatsoenlijk op A3 te kunnen printen. Ik heb met de k20 (14.6MP) wel is 50X75 afgedrukt en dat is al krap aan hoor. Voor een mooie print voor aan de muur van een (familie?)portret is dat helemaal nog niet zo groot. Wat te denken van abri's of billboards, deze worden meestal ook in een studio geschoten.

Met 4MP kun je inderdaad een muur behangen, maar dan zijn de pixels zo ongeveer tegels.

Hangt ook wel van de kijkafstand natuurlijk. Heb hier een canvas hangen op basis van een gecropte foto die iets van 5,5 MP was, het canvas zelf is 60x60 cm. Kijkafstand is meer dan 1,5 meter en dan is 60x60 prima te doen. Bij zulke formaten ga je normaal gesproken niet met je neus op de foto staan.

18MP in hoge kwaliteit die je toch wel mag verwachten bij zo'n camera als de nieuwe EOS 1D X zal nog wat meer ruimte laten om een foto op groot formaat af te drukken.

jjw

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:48:11 »
Zat ik ook al aan te denken..

En wat moeten studiofotografen met meer dan 18MP. Ze croppen niet, omdat de compositie al goed is. Met 4MP kun je al een muur behangen..  ::)

18MP is zoveel niet hoor....Ik geloof dat je 10MP nodig hebt om een beetje fatsoenlijk op A3 te kunnen printen. Ik heb met de k20 (14.6MP) wel is 50X75 afgedrukt en dat is al krap aan hoor. Voor een mooie print voor aan de muur van een (familie?)portret is dat helemaal nog niet zo groot. Wat te denken van abri's of billboards, deze worden meestal ook in een studio geschoten.

Met 4MP kun je inderdaad een muur behangen, maar dan zijn de pixels zo ongeveer tegels.

Serpiente

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:36:59 »
Waarom zouden die nog bij 35mm formaat willen blijven uberhoud, voor ietsje meer heb je midden formaat camera?
Zat ik ook al aan te denken..

En wat moeten studiofotografen met meer dan 18MP. Ze croppen niet, omdat de compositie al goed is. Met 4MP kun je al een muur behangen..  ::)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:14:48 »
maar de studiofotografen met een 1Ds voelen zich duidelijk in de steek gelaten. Als Nikon straks met een 36Mp (oid) uitkomt zijn er denk ik een hoop weg...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2011, 10:45:47 »
De 1Ds markIII had 21 megapixel en ze mikken met deze camera niet alleen meer op de sportfotograaf, maar ook de bruilofts/studiofotograaf aangezien de twee 1D modellen er uit gaan en er daar 1 fullframe voor in de plaats komt.

Maar ach, waar maken we ons druk om op een PENTAX forum :)

"be interesting" ;)

Ach wie weet welke rol de 6D gaat krijgen.

Offline The_King

• Senior Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2011, 10:34:47 »
Beest van een camera, maar ik denk voor de pro's die camera's in deze klasse kopen/gebruiken niet echt een mega-vooruitgang of ben ik nou gek?

In die kringen is hij ook een beetje lauw ontvangen. De sportfotografen zijn wel blij dat ie weer eens wat sneller is geworden, maar de studiofotografen met een 1Ds voelen zich duidelijk in de steek gelaten. Als Nikon straks met een 36Mp (oid) uitkomt zijn er denk ik een hoop weg...

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2011, 10:18:35 »

Nou, het is zelfs voorpagina nieuws op het internationale forum.....

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

jjw

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2011, 00:31:30 »
De sportfotografen komen bij Canon of van de 1D (met 16 megapixel) of van de 7D (met 18 megapixel) af, dus die gaan geen pixel missen. Betere prestaties op het gebied van ruis zal zeker gewaardeerd worden.

De 1Ds markIII had 21 megapixel en ze mikken met deze camera niet alleen meer op de sportfotograaf, maar ook de bruilofts/studiofotograaf aangezien de twee 1D modellen er uit gaan en er daar 1 fullframe voor in de plaats komt.

"be interesting" ;)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:23:00 »
Voor ietsje meer heb je een 645D... weet wel welke ik ga kopen dan  ;)

Heel ander beest natuurlijk maar toch  ;D
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:19:43 »
De sportfotografen komen bij Canon of van de 1D (met 16 megapixel) of van de 7D (met 18 megapixel) af, dus die gaan geen pixel missen. Betere prestaties op het gebied van ruis zal zeker gewaardeerd worden.

Niet te vroeg juichen, want voor de meesten geld dat ze nog een half jaar moeten wachten voor ze hem kunnen kopen. Een flink vroege aankondiging.

jjw

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2011, 23:06:24 »
Beest van een camera, maar ik denk voor de pro's die camera's in deze klasse kopen/gebruiken niet echt een mega-vooruitgang of ben ik nou gek?

14fps ipv 10 is leuk en nóg hogere iso is ook leuk. Maar is dat genoeg innovatie voor zo'n grote investering? Op video gebied is er ook weinig nieuws onder de zon en deze camera lijkt me voor budget filmmakers eigenlijk net te duur, die neigen waarschijnlijk eerder naar een 5D mk2(/3).

Die 18MP verbazen me eigenlijk een beetje. Natuurlijk hartstikke mooi voor de ruis enzo, maar de professionals die zoiets gebruiken die zullen waarschijnlijk zo nu en dan best groot willen printen of zelfs moeten printen voor hun opdrachtgever. Ik denk dat die niet perse heel blij zijn met 18MP en best tevreden waren geweest met gelijke ISO prestaties ten opzichte van het vorige model en 24-28MP. Bij de doorsnee consument is er veel interesse in betere high-iso prestaties omdat die vaak niet zo groot afdrukken als ze dat al doen, maar is dit bij de pro's ook zo? Ook hier kan ik het mis hebben.

Natuurlijk een prachtige camera, maar hoe vernieuwend die gaat zijn moet ik nog zien.
En Canon...haal alsjeblieft is iemand in huis die iets aan de styling van die camera's doet...weer zo'n karakterloos ding, zo'n krachtpatser verdiend beter.

kdj4

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2011, 19:46:31 »
Dat dacht ik ook of zo spiegelen ze ons dat misschien wel voor maar de 5D en 7D waren al een tijdje weer volop verkrijgbaar maar de prijzen gingen alleen beetje bij beetje omhoog. Nu komen ze met deze Kanon en zie de prijzen ook zakken. misschien dat er nog wat andere modellen komen...

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2011, 19:34:12 »
61-punten AF...  :o Wellicht iets voor de K-3  :P

Je gebruikt er toch maar één doorgaans?  ;)

Mooi dat er eindelijk wat nieuws komt bijna Canon, nu zie je gelijk dat de 7D en de 5D in prijs zakken, dit liep de laatse tijd alleen maar omhoog.

Volgens mij zat dat meer in de "tsunami-schaarste" toch?

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2011, 19:13:02 »
Mooi dat er eindelijk wat nieuws komt bijna Canon, nu zie je gelijk dat de 7D en de 5D in prijs zakken, dit liep de laatse tijd alleen maar omhoog.