Zoals al eerder gezegd: typisch een effect van Internet: ik heb de stellige indruk dat mijn K5 niet alleen geen kinderziektes heeft, maar dat het een zeer perfecte camera is, beter dan de K20 die ik ook bezit, en overi
Zoals dat verhaal over staines die op zouden duiken bij camera's met een serinummer boven 392XXXX: dit schijnt voor te komen; het gaat dan echter niet om het bekende, en ook door Pentax erkende staines-verhaal, maar om druppeltjes smeermiddel uit het spiegelmechaniek die op de sensor komen.
Het schijnt dat een paar mensen hier last van hebben, maar de proporties worden enorm opgeblazen.
In een "bevriend" forum heb ik bijna ruzie gekregen over dit onderwerp; degene die het probleem had bleef volhouden dat het hier om het "parelkettingeffect"ging, en suggereerde zelfs dat Pentax de boel aan het belazeren was..........
Internet is een mooi medium, maar het trekt een aantal zaken volledig uit zijn proporties!
Lijkt me dat degene met het probleem daar beter over kan oordelen dan degene met de camera zonder problemen, bovendien is er wel meer dan één persoon met dit probleem, ook bij latere serienrs.
Maar goed, ik zoek hier geen ruzie

en jij vast ook niet

Dat jouw camera het perfect doet is natuurlijk hartstikke mooi en zoals het hoort! Dat neemt alleen niet weg dat er veel anderen zijn die wel problemen hebben. Dit zal niet de meerderheid zijn, maar dat maakt toch niet dat problemen dan niet bestaan of niet belangrijk zijn?
Nogmaals ik zoek geen ruzie

Ik word soms alleen een beetje moe van mensen die beweren dat de K5 geen problemen meer kent en pentax alles netjes op orde heeft. Dat het alleen maar door het internet zo zou lijken. Dat is gewoon de kop in het zand steken en het niet willen erkennen van zeer realistische en breed aanwezige problemen, hoe relatief klein de groep ook is.
Net zoals diezelfde mensen waarschijnlijk moe worden van de mensen die steeds de problemen aankaarten...haha...het verschil is dat ik wel durf te zeggen dat het een topcamera betreft en dat er een heleboel mensen zonder problemen met plezier gebruik van maken, zoals ik hierboven ook al aan gaf. Ik zeg ook niet dat andere merken geen problemen hebben, genoeg zelfs. Maar de pentax-gebruikers die problemen hebben verdienen wat mij betreft wel wat meer support, omdat die er vanuit pentax zelf al weinig is.
Edit: dit was een fototopic geloof ik! sorry! hou mijn mond al