Auteur Topic: Jobo Photo GPS Geo-Imaging 4  (gelezen 2736 keer)

gnodde

• Gast
Re:Jobo Photo GPS Geo-Imaging 4
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2011, 09:59:04 »
Ik gebruik voor dit soort zaken, sonds kort, gewoon mijn (android-) GSM. Daarop heb ik de app "GPS-Logger for Android" gezet, dat een GPS of KML-bestand aanmaakt. Er is van alles aan in te stellen.
Na m'n uitje zet ik het GPS- of KML-bestand op m'n WIn7 computer en voer het in in het programma IGotU, dat de coördinaten per foto in de Exif van die foto's zet aan de hand van de tijd waarop de foto gemaakt is.
Dit werkt heerlijk eenvoudig en comfortabel.
Trouwens: "GPS-Logger for Android" gaat ook nog zuinig met de GSM-accu om.

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2011, 09:59:04 »

Offline zwitser

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2011, 22:06:22 »
Even zoeken naar GPS in de topics
Ron
2X Sony A7RIII

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2011, 22:02:15 »
Haha dat zou wel heel toevallig zijn om elkaar in thailand te zien..

Maare is het niet lastig dat die los is van je camera ?? Dat vind ik zelf juist zo makkelijk van de JOBO omdat die op je flitsschoen zit.

In ieder geval bedankt voor je reaktie.. Hoop van andere ook nog een reaktie te ontvangen om te horen welke zij gebruiken.

Grt,
Danny
Hoi Danny,

Ik vind het juist prettig dat het apparaatje NIET op mijn camera moet zitten. Ik zet deze voor vertrek aan, wacht even op een 'fix' en stop m in een zijvakje van mijn rugzak. Ik hoef nergens meer naar om te kijken en eind van de dag lees ik alles in (op een win vista) laptop met meegeleverde software van Gisteq. Deze files exporteer ik naar gpx-files en deze verwerk ik op de mac. Ik zit dus niet te klooien met een ding wat altijd weer in het flitsschoenhoudertje (mooi woord) moet zitten. Ik neem altijd een klein rugzakje mee en als ik dat apparaat ook nog eens erop moet zetten krijg ik de camera niet zo eenvoudig uit de tas en rugzak.
Daarnaast vind ik het niet de meest elegante oplossing. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Als dit ding in jouw manier van reizen en fotograferen past... zeg ik: kopen!
Succes met je zoektocht. Kijk nog eens op die site van snels webshop. Daar staan er nog veeeeeel meer. En zoals ik al zei, hij geeft een erg goede service!
En nee, ik heb geen aandelen  ;)

Gr. Don

Offline danny2001

• Senior Member
  • **
  • I love it !
    • Dannybarake.nl
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2011, 21:44:38 »
Ik gebruik deze al een hele tijd.

Vorig jaar mee gehad naar Cuba. Ik zet hem aan voor vertrek in de ochtend en zet m uit als we aangekomen zijn. Als ik tussentijds foto's ga nemen/wandelen dan zet ik m ook weer aan. Zo heb ik alle foto's getagd.
http://www.gisteq.com/PhotoTrackr/PhotoTrackrDPL900.php

En hier gekocht. De vorige die ik had (dpl700) ging kapot en werd zonder problemen vervangen! Echt een topservice dus. Zo zie je ze niet vaak.
http://www.snelwebshop.nl/gisteqphototrackrminidpl90065channelsskytraqchipsetmultiplatform-p-613.html

Voor de verwerking gebruik ik MyTracks4Mac. Werkt prima samen de phototracker en kan met heel veel software overweg. Ook gps data van je telefoon zou verwerkt moeten kunnen worden, maar daar heb ik geen ervaring mee.
http://www.mytracks4mac.com/myTracks/Start.html

Als je nog meer wilt weten... dan hoor ik het wel.
Trouwens... wij gaan ook voor drie weken naar Thailand dit jaar!
Wie weet tot ziens. Dus zie je een toerist met een K-5 om zijn nek... Hahaha!  :D

Gr. Don

Haha dat zou wel heel toevallig zijn om elkaar in thailand te zien..

Maare is het niet lastig dat die los is van je camera ?? Dat vind ik zelf juist zo makkelijk van de JOBO omdat die op je flitsschoen zit.

In ieder geval bedankt voor je reaktie.. Hoop van andere ook nog een reaktie te ontvangen om te horen welke zij gebruiken.

Grt,
Danny

Pentax AF540 FGZ|Sigma EX 24-70mm F2.8|EX 70-200mm II F2.8 HSM|DC 18-200F3.5-6

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2011, 10:49:30 »
Mini-meet ???

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2011, 09:59:05 »
Ik gebruik deze al een hele tijd.

Vorig jaar mee gehad naar Cuba. Ik zet hem aan voor vertrek in de ochtend en zet m uit als we aangekomen zijn. Als ik tussentijds foto's ga nemen/wandelen dan zet ik m ook weer aan. Zo heb ik alle foto's getagd.
http://www.gisteq.com/PhotoTrackr/PhotoTrackrDPL900.php

En hier gekocht. De vorige die ik had (dpl700) ging kapot en werd zonder problemen vervangen! Echt een topservice dus. Zo zie je ze niet vaak.
http://www.snelwebshop.nl/gisteqphototrackrminidpl90065channelsskytraqchipsetmultiplatform-p-613.html

Voor de verwerking gebruik ik MyTracks4Mac. Werkt prima samen de phototracker en kan met heel veel software overweg. Ook gps data van je telefoon zou verwerkt moeten kunnen worden, maar daar heb ik geen ervaring mee.
http://www.mytracks4mac.com/myTracks/Start.html

Als je nog meer wilt weten... dan hoor ik het wel.
Trouwens... wij gaan ook voor drie weken naar Thailand dit jaar!
Wie weet tot ziens. Dus zie je een toerist met een K-5 om zijn nek... Hahaha!  :D

Gr. Don

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2011, 07:51:21 »
Als je een smartphone hebt met GPS kan je die gewoon gebruiken.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline danny2001

• Senior Member
  • **
  • I love it !
    • Dannybarake.nl
Jobo Photo GPS Geo-Imaging 4
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2011, 23:09:52 »
Heeft iemand hiermee ervaring, ik denk er over om deze te kopen voor gps locaties vast te leggen bij me foto's.. Vooral om dat ik dit jaar naar thailand gaat voor 3 weken.

Ik hoor graag ook evt. andere suggesties.

Pentax AF540 FGZ|Sigma EX 24-70mm F2.8|EX 70-200mm II F2.8 HSM|DC 18-200F3.5-6