Ik zou me nog geen zorgen maken, want staat nog steeds als pre-order mogelijkheid bij een aantal sites die echt wat voorstellen. Alles op zijn tijd en eerder late najaar dan eerder.
Sigma heeeft aangegeven dat het objectief niet komt in Pentax-mount, dan lijkt het mij toch duidelijk dat die pre-order mogelijkheden op bepaalde sites niet veel meer voorstelt. Sigma heeft best een brede keuze voor Pentax-mount maar ik kan me goed voorstellen dat ze niet ieder objectief in die mount uitbrengen. De Pentax-markt is vele malen kleiner dan de Canon of Nikon-markt.
Enige hoop is dat Sigma in een later stadium een nieuw objectief uitbrengt dat wel in Pentax-mount uitkomt en vergelijkbaar is.
De originele 120-300mm is overigens ook nooit in Pentax-mount uitgekomen, net zomin als de 300-800mm of de 200-500mm. In dat segment zal er voor Sigma waarschijnlijk eer aan te behalen zijn als ze een Pentax-mount uitbrengen. Pentax denkt er overigens hetzelfde over, die hebben ook niks langer dan 300mm in het assortiment en dan nog niet eens op f2.8.
Als ik zelf in dat segment interesse had zou ik 'gewoon' een Nikon (of Canon) body kopen en de tweedehands markt aftasten of er zo'n objectief voorbij komt. Ben je goedkoper uit dan het kopen van een nieuw objectief voor Pentax-mount. Of je moet zo verknocht zijn aan Pentax natuurlijk en geen ander merk er bij willen hebben. Misschien dat ik zelf die stap ooit nog wel eens maak ook, bodies worden vanzelf een stuk goedkoper tweedehands en die tele-zooms zijn nou ook weer niet meest begeerde artikelen op de tweedehands markt. Als het meezit ben je voor iets meer dan 1700 euro klaar. Er staat nu een 120-300 (vorige type) op MP voor € 1.299 vraagprijs maar dat lijkt me onderhandelbaar gelet op de biedingen.