Henk,
Foto's maken in een sporthal ben je heel erg aangewezen op het bestaande licht, ook met een K-5.
Zo te zien is het licht daar ook niet al te goed waardoor je vrij hoog met de iso moet.
Foto 3, wat mij het eerst opvalt is de geele kleurzeem in de foto, halve armen, onthoofde voetballers, veel te zien waardoor de actie waar het omgaat een beetje wegvalt.
Foto 4, op de voetballers na heb je alles mooi scherp op de foto gezet, de reclame boorden, het publiek, het gebouw daarachter, en het gebouw daar weer achter
Probeer de actie wat meer de isoleren.
Wat zijn de exif gegevens van de foto ?
Mvg
kees.
Kees, wat betreft foto 4 ben ik met je eens, had er meer bij weg moeten halen, de foto heb ik beter staan op mijn web-site,
www.henkbootsmafotografie.nl, kijk maar eens, klik op foto's, klik op hoofdmap voetbal en zoek daarna de wedstrijd Waterpoort-Boys - QVC 2011. (de foto's staan daar in een heel licht bestand op)
Vind trouwens de scherpte van de 2 voetballers wel meevallen moet ik je zeggen, de plooitjes in de kleren..., je moet niet vergeten dat de contrasten heel hoog waren, de film, en dia's van een aantal jaren geleden.. maar ook de ccd
hebben daar problemen mee.
Wat jou het eerste opvalt bij foto3 is de kleurzweem zeg je....onthoofde voetballers waardoor de actie naar de achtergrond verdwijnt.
Wat mij het eerste op valt bij het zien van foto 3 is de actie in de plaat met de arm en de gelaatsuitdrukking van die voetballer (spanning), de 2 voetballers in de voorgrond ondanks de onthoofding geven een doorkijkje naar die actie en waar het oog naar toe trekt.
Camera K5, 60-250 mm (220 mm) 1/1250 sec iso 1250.
Gr,
Henk.