Auteur Topic: Bedrijfsvoering De Beukelaer  (gelezen 6014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #23 Gepost op: 6 april 2011, 22:16:36 »
Ook ik heb 'n tijdje geleden het topic over de K-r "misbruikt" om mijn (persoonlijke) mening te geven over de service en de reputatie van De Beukelaer:

Ben het (helaas!!) roerend met de bovenstaande stellingen van Berend vwb. de service en de reputatie van De Beukelaer eens!!!

De (enige overgebleven) specialistische fotozaak in Heerlen heeft Pentax enige tijd geleden uit het DSLR-assortiment verbannen vanwege een belabberde service van De Beukelaer bij (notabene) een garantiegeval.
Hij is best nog wel bereid om Pentax-spullen voor me te bestellen, maar de "look-and-feel" is natuurlijk weg en aan "nieuwe klanten" wordt nu (noodgedwongen!) altijd Canon of Nikon geadviseerd.

Wat mij daarnaast opvalt, is dat zelfs bij de Pentax Premium-dealers (in ieder geval in Venlo en Weert) het Pentax-assortiment steeds beperkter wordt.
Een jaar geleden hadden die nog 2 of 3 verschillende body's en 'n aantal objectieven in de vitrine staan terwijl er tijdens m'n laatste bezoek in Weert twee weken geleden alleen nog maar 'n K-r met kitlens in de vitrine stond.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar e.e.a. wekt bij mij in ieder geval de indruk dat Pentax niet (meer) echt "in the picture" staat bij De Beukelaer!

De eerlijkheid gebied me om in dit topic ook melding te maken van het volgende:

Twee weken geleden heb ik mijn K-5 afgegeven bij Foto Weert vanwege het bekende "sensorprobleem".
De body zou worden opgestuurd en het zou naar verwachting 2 tot 4 weken duren voordat ik mijn camera weer in m'n armen zou kunnen sluiten.

Vandaag, precies 2 weken en 2 werkdagen later, heb ik een spiksplinternieuwe K-5 kunnen afhalen.
Compleet met garantiekaart en bon.
Helaas moet ik wel een nieuwe GGS Screenprotector bestellen, maar daarvoor in de plaats kan ik wel weer starten met "click 1".

Ondanks het feit dat e.e.a. natuurlijk garantie betreft, vind ik dat hulde voor de snelle en adequate service wél op z'n plaats is.

En ik moet zelfs 'n gedeelte van mijn vorige relaas herzien: Vandaag was de vitrine bij Foto Weert weer rijkelijk gevuld met Pentax-gear.



Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #23 Gepost op: 6 april 2011, 22:16:36 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #22 Gepost op: 3 april 2011, 16:42:23 »
Er moet toch ergens, in overleg met De Beukelaar, een manier te vinden zijn om ons enthousiasme naar de Nederlandse fotomarkt over te brengen.

Ik noem zo maar eens wat wilde ideeën:

1. Helpen op een beurs. Ik ben zelf van oorsprong belastingadviseur, maar je kan me niet wijsmaken dat er geen manier is om dit te doen zonder belastingproblemen. Het gaat mij erom dat ik best eens voor noppes daar wil helpen op een beurs of zo om een dag mijn enthousiasme aan potentiële kopers over te brengen. Wellicht dat er nog meer leden zijn die dat wel willen. Je hebt dan alleen gratis toegang en als je elkaar afwisselt kun je zelf nog de betreffende beurs op. Dat is maar één gedachte.

2. Op de Pentax.nl website een link naar dit forum en Pentaxian forum.

3. Op de Pentax website melden hoeveel K5's en K-r's er ondertussen zijn verkocht, wereldwijd en in NL. Dat geeft naar mijn idee potentiële kopers de moed om er eentje aan te schaffen.

4. .....er is toch best wel meer te bedenken?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #21 Gepost op: 3 april 2011, 16:32:41 »
Vroeger was het prijsverschil tussen Nederland en Duitsland vrij groot. Dat is helaas verleden tijd. Het is wel interessant om in Engeland te kopen:

http://www.srsmicrosystems.co.uk/5492/Pentax-smc-DA-18-135mm-F3-5-5-6-ED-AL--IF--DC-WR-Lens.html

http://www.cameranu.nl/artikel/136514/Pentax_SMC_DA_18-135mm_f_3.5-5.6_ED_AL_DC_WR.html


http://www.srsmicrosystems.co.uk/115/Pentax-smc-DA-12-24-mm-f4-0-ED-AL-IF--Lens-.html

http://www.cameranu.nl/artikel/8366/Pentax_SMC_DA_12-24mm_f_4.0_ED_AL_IF_.html

De 18-135 voor 489 Britse ponden = € 554. Hier kost deze lens nu € 569. Zo een verschil is dat dan nog niet, zeker niet als je er voor naar Engeland moet reizen, dan wel nog verzendkosten moet betalen. Weliswaar off topic, maar wil het maar even melden.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #20 Gepost op: 3 april 2011, 16:30:17 »

Ik denk dat het gebaar veel meer vanuit ons zelf zou kunnen komen. Meedoen aan wedstrijden, exposities enz.. en daar de link met PENTAX goed duidelijk maken.

Ook heel goed plan!

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4254
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #19 Gepost op: 3 april 2011, 16:20:06 »
Mooi positief verhaal  :good:

Ik weet echter uit ervaring dat bedrijven het lastig vinden met amateurs in zee te gaan. Ook al omdat de grens tussen betaalde en onbetaalde arbeid fiscale gevolgen heeft. Denk aan het feit dat er tegenwoordig niet eens meer overblijfmoeders op het schoolplein in de pauze mogen staan!

Ik denk dat het gebaar veel meer vanuit ons zelf zou kunnen komen. Meedoen aan wedstrijden, exposities enz.. en daar de link met PENTAX goed duidelijk maken.

Er is natuurlijk een hoop veranderd, ook op juridisch en marketing gebied, maar de oude Pentaxclub van Peter IJsseldijk kreeg volop steun van Pentax. Zowel in de vorm van materialen voor doe-dagen als kortingen. Dat was wel heel mooi!

Hythloday

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #18 Gepost op: 3 april 2011, 16:15:04 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #17 Gepost op: 3 april 2011, 16:10:08 »
Als je op internet kijkt heeft iedereen bij een bepaald merk wel positieve of negatieve ervaringen. Veelal lees je op internet alleen maar de shit verhalen en minder snel de positieve verhalen.
Toen ik mijn *istDS van de reparatie terug kreeg was ik blij (niet met de prijs die ze gerekend hadden, maar dat lag aan de fotozaak in kwestie). Toen ik net een dag voordat ik op een bruiloft foto's moest maken er achter kwam dat de camera wel heel vreemde kuren vertoonde was ik minder blij. Sterker nog, ik heb die avond wat afgevloekt en gescholden. Maar ook dat kan gebeuren. Daar heb ik uiteindelijk naar ieders tevredenheid mijn veel betere K-x aan over gehouden. Reparatie niet goed wellicht, maar ook dat kan nu eenmaal gebeuren.

Wat ik wel jammer vind is de "slechte" marketing van het merk Pentax in Nederland. Aangezien je iedere euro maar één keer kan uitgeven en het budget van De Beukelaar ongetwijfeld ook eindig is, kunnen we hier wel van alle over roepen, maar we kunnen geen van allen in de boeken van De Beukelaar kijken.

Het spugen van gal lucht wellicht wel lekker op, maar is over het algemeen weinig constructief (niets ten nadele van wie dan ook, maar is wel een feit).

Wat ik wel als optie zie is onder andere het volgende:
- De Beukelaar zou op veel meer foto activiteiten aanwezig moeten zijn. Nu zie je daar alleen Nikon en heel veel Canon en zo nu en dan verdwaald Sony.
- OK, er is "formeel" geen band tussen De Beukelaar en het Pentax-forum, dan wel het zusterforum Pentaxian.
- Naar mijn idee zijn je beste reclamemakers de gebruikers van je merk.
- Laten we wel wezen, dit is een razend enthousiast forum met veel activiteiten (kijk naar de meets die er georganiseerd worden....) en iedereen draagt Pentax een warm hart toe.

Zou het een idee zijn om eens met De Beukelaar in gesprek te komen hoe wij als forumleden en enthousiaste gebruikers kunnen bijdragen aan een stuk marketing voor De Beukelaar en het merk Pentax in Nederland? Als staan we maar steeds met een paar mensen van dit forum op fotografie bijeenkomsten om samen met De Beukelaar het product Pentax in de markt te zetten?
Voor een paar kleine Pentax "hebbedingetjes" ben ik in ieder geval al snel te porren en dat is zeker goedkoper dan één van je eigen personeelsleden in een weekend tegen overwerktarief daar neer te zetten  ;)

Daarnaast zou een link op de Pentax.nl site naar beide forums/fora wellicht een idee zijn. Een potentiële koper zou dan wellicht door de enthousiaste berichten op dit forum "aangestoken" kunnen worden en tot aanschaf over gaan. Ik noem zo voor de vuist weg maar eens een suggestie.

Met andere woorden: is dit een idee, zo ja hoe steken we dit in?

Mooi positief verhaal  :good:

Ik weet echter uit ervaring dat bedrijven het lastig vinden met amateurs in zee te gaan. Ook al omdat de grens tussen betaalde en onbetaalde arbeid fiscale gevolgen heeft. Denk aan het feit dat er tegenwoordig niet eens meer overblijfmoeders op het schoolplein in de pauze mogen staan!

Ik denk dat het gebaar veel meer vanuit ons zelf zou kunnen komen. Meedoen aan wedstrijden, exposities enz.. en daar de link met PENTAX goed duidelijk maken.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4254
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #16 Gepost op: 3 april 2011, 16:01:37 »
Daarnaast heb jij voorlopig nog geen klagen geloof ik?  :D

 ;)

Buksbeest

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #15 Gepost op: 3 april 2011, 15:57:28 »
:surrender:
Begrijp ik dan goed dat de Beukelaar deze dame gestuurd had? :D

Hoeveel pasfoto's heb je achter gehouden.... :schaam:

SHOWTIME!! :cheer: :cheer:

Nou geen idee of ze bij de Beuk vandaan kwam.
Haar foto zal vast nog op het systeem staan, maar dat mag niet openbaar gemaakt worden hea  ;)
Daarnaast heb jij voorlopig nog geen klagen geloof ik?  :D

asplx

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #14 Gepost op: 3 april 2011, 15:57:19 »
:D :D :D

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4254
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #13 Gepost op: 3 april 2011, 15:54:00 »
Ik kreeg vrijdag een jongere dame (iets ouder dan ik) in de winkel.
Allereerst op een zeer leuke manier een officieële pasfoto gemaakt.
Na het afrekenen liep ze nog even naar de camerakast.
Wat zegt ze: "Oh jullie hebben Pentax, wat geweldig!".
Sorry, maar mijn hart heb je dan gewonnen, ik ben nog steeds verliefd  :D

 :surrender:
Begrijp ik dan goed dat de Beukelaar deze dame gestuurd had? :D

Hoeveel pasfoto's heb je achter gehouden.... :schaam:

SHOWTIME!! :cheer: :cheer:

asplx

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #12 Gepost op: 3 april 2011, 15:41:06 »
You lucky boy.... ;D

Buksbeest

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #11 Gepost op: 3 april 2011, 15:05:26 »
Ik kreeg vrijdag een jongere dame (iets ouder dan ik) in de winkel.
Allereerst op een zeer leuke manier een officieële pasfoto gemaakt.
Na het afrekenen liep ze nog even naar de camerakast.
Wat zegt ze: "Oh jullie hebben Pentax, wat geweldig!".
Sorry, maar mijn hart heb je dan gewonnen, ik ben nog steeds verliefd  :D

asplx

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2011, 15:32:04 »
Citaat van: Edzo
Zou het een idee zijn om eens met De Beukelaar in gesprek te komen hoe wij als forumleden en enthousiaste gebruikers kunnen bijdragen aan een stuk marketing voor De Beukelaar en het merk Pentax in Nederland? Als staan we maar steeds met een paar mensen van dit forum op fotografie bijeenkomsten om samen met De Beukelaar het product Pentax in de markt te zetten?

Dat zou te overwegen zijn, maar let op fiscale haken en ogen. (Wat deed die meneer op de stand van Pentax? Hoe is die betaald En hoeveel? Ook de fiscus loopt op beurzen rond, Edzo. )

Citaat van: Edzo
Voor een paar kleine Pentax "hebbedingetjes" ben ik in ieder geval al snel te porren en dat is zeker goedkoper dan één van je eigen personeelsleden in een weekend tegen overwerktarief daar neer te zetten   ;)


Tot op zekere hoogte mee eens, maar ook ik moet rioolrecht, BTW, OZB, eigenbijdragen aan voorzieningen, verwijderingsbijdragen, e.d. betalen, brood kopen om übehaupt aanwezig te kunnen zijn.
Dat kan ik niet van leuke hebbedingetjes, want dar kan ik bij de heer Heijn echt niet mee betalen. Ondanks dat die op de kleintjes let.
Kortom: Niet helemaal haalbaar, tenzij je sowieso al kunt rentrenieren.

Mijn accountant waarschuwde mij, dat ik teveel adverteerde. Ik werkte harden voor minder dan de advertentie-aquisiteurs.
Daarna ben ik stevig gaan bezuinigen en mijn inkomen steeg... terwijl dat van de aquisiteur niet daalde.

Citaat van: Edzo
Daarnaast zou een link op de Pentax.nl site naar beide forums/fora wellicht een idee zijn. Een potentiële koper zou dan wellicht door de enthousiaste berichten op dit forum "aangestoken" kunnen worden en tot aanschaf over gaan. Ik noem zo voor de vuist weg maar eens een suggestie.

Daar heb je wat; Kost niks en kan veel opleveren...

Citaat van: Edzo
Met andere woorden: is dit een idee,

Ja, dit IS een idee. Ontegenzeglijk waar  :)

Citaat van: Edzo
zo ja hoe steken we dit in?

Mailtje aan Beuk met een vewijzing naar dit topic, mischien?
You never can know you know... :cheer:

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2011, 15:36:37 door asplx »

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2011, 04:13:41 »
Volgens mij is De Beukelaer zelf (mede)slachtoffer van de K-5 perikelen.
Enerzijds had je het onverwacht groot commerciëel succes n.a.v. alle positieve reviews over de K-5, en anderzijds de massale terugzending voor omruiling van de K-5's met sensorvlekken.
Pentax kon gewoon niet aan de plotselinge grote vraag voldoen. Dat veroorzaakte een kettingreactie van ontevredenheid. De consumenten - zowel de potentiële klanten als de K-5 bezitters die zaten te wachten op hun vervangtoestel - schieten op hun fotohandelaars. Laatstgenoemden richten hun pijlen dan weer op de groothandelaars/importeurs. De vloekende en sakkerende importeurs zullen van Pentax Japan wellicht evenmin duidelijke informatie gekregen hebben omtrent precieze leveringsdatums en aantallen K-5. Dan werd het voor hun vanzelfsprekend schipperen met wat ze al dan niet ontvingen. Resultaat : kleine en grote ontevredenheid alom.
Om in scheepstermen te blijven : de beste stuurlui staan aan wal (soms zelfs zonder oplossingen, omdat die zo ingewikkeld zijn dat ze er hun vrijetijd voor zouden moeten opofferen  :evil:).

RonHendriks

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2011, 22:12:18 »
Bij de Beukelaer werken in ieder geval een aantal mensen die wel heel veel van Pentax, fotografie en andere randverschijnselen weten. Of dat dan leid tot een groter en beter samenhangend geheel is wel een andere vraag. Of ze ook nog naar behoren kunnen werken in een commerciële markt waarin Pentax een erg kleine broeder geworden is (deels ook door de achterstand die Pentax technisch heeft op andere merken en nu pas met de K-5 weer goed recht gezet is) is een geheel andere vraag.

Kijk eens naar de twee volgende links
http://www.cameranu.nl/artikel/131464/Pentax_K-5_Body.html
http://www.tekade.de/Spiegelreflexkameras-DSLR/Pentax/Pentax-K-5-Body.html
Een prijsverschil van 100 euro tussen twee scherpe aanbieders uit Nederland en Duitsland in ons voordeel. Al die aanwezigheid op beurzen vind ik zelf ook leuk/belangrijk/interessant maar het moet ook betaald worden.

Voor een groeiende aanwezigheid van Pentax op beurzen en in bladen zal de omzet en het marktaandeel moeten groeien naar zo'n 10 % een factor 4-5 hoger dan het nu is. Dat gaat in een markt als de Nederlandse die nog extremer dan andere landen gedomineerd wordt door Canon/Nikon niet zo eenvoudig worden. In ieder geval niet zolang er geen volledig productgamma is (een instap DSLR en een professionele DSLR met bijbehorende lenzen). Ook schapruimte in grote retailers als Media Markt is daarvoor essentieel.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2011, 21:48:20 »
Als je op internet kijkt heeft iedereen bij een bepaald merk wel positieve of negatieve ervaringen. Veelal lees je op internet alleen maar de shit verhalen en minder snel de positieve verhalen.
Toen ik mijn *istDS van de reparatie terug kreeg was ik blij (niet met de prijs die ze gerekend hadden, maar dat lag aan de fotozaak in kwestie). Toen ik net een dag voordat ik op een bruiloft foto's moest maken er achter kwam dat de camera wel heel vreemde kuren vertoonde was ik minder blij. Sterker nog, ik heb die avond wat afgevloekt en gescholden. Maar ook dat kan gebeuren. Daar heb ik uiteindelijk naar ieders tevredenheid mijn veel betere K-x aan over gehouden. Reparatie niet goed wellicht, maar ook dat kan nu eenmaal gebeuren.

Wat ik wel jammer vind is de "slechte" marketing van het merk Pentax in Nederland. Aangezien je iedere euro maar één keer kan uitgeven en het budget van De Beukelaar ongetwijfeld ook eindig is, kunnen we hier wel van alle over roepen, maar we kunnen geen van allen in de boeken van De Beukelaar kijken.

Het spugen van gal lucht wellicht wel lekker op, maar is over het algemeen weinig constructief (niets ten nadele van wie dan ook, maar is wel een feit).

Wat ik wel als optie zie is onder andere het volgende:
- De Beukelaar zou op veel meer foto activiteiten aanwezig moeten zijn. Nu zie je daar alleen Nikon en heel veel Canon en zo nu en dan verdwaald Sony.
- OK, er is "formeel" geen band tussen De Beukelaar en het Pentax-forum, dan wel het zusterforum Pentaxian.
- Naar mijn idee zijn je beste reclamemakers de gebruikers van je merk.
- Laten we wel wezen, dit is een razend enthousiast forum met veel activiteiten (kijk naar de meets die er georganiseerd worden....) en iedereen draagt Pentax een warm hart toe.

Zou het een idee zijn om eens met De Beukelaar in gesprek te komen hoe wij als forumleden en enthousiaste gebruikers kunnen bijdragen aan een stuk marketing voor De Beukelaar en het merk Pentax in Nederland? Als staan we maar steeds met een paar mensen van dit forum op fotografie bijeenkomsten om samen met De Beukelaar het product Pentax in de markt te zetten?
Voor een paar kleine Pentax "hebbedingetjes" ben ik in ieder geval al snel te porren en dat is zeker goedkoper dan één van je eigen personeelsleden in een weekend tegen overwerktarief daar neer te zetten  ;)

Daarnaast zou een link op de Pentax.nl site naar beide forums/fora wellicht een idee zijn. Een potentiële koper zou dan wellicht door de enthousiaste berichten op dit forum "aangestoken" kunnen worden en tot aanschaf over gaan. Ik noem zo voor de vuist weg maar eens een suggestie.

Met andere woorden: is dit een idee, zo ja hoe steken we dit in?



bbwijdieks

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2011, 14:43:19 »
Citaat
Laten we vooropstellen dat Sony de problemen heeft veroorzaakt, dat het daar is begonnen.

Sony heeft niks fout gedaan hoor, zij hebben keurig hun sensoren geleverd.
De leverancier van het AAF filter is de schuldige in dit verhaal.
De schuld word bij Pentax gelegd omdat zij eindverantwoordelijk zijn voor het eindproduct, hun naam word hiermee onterecht geschaad.
De schade die ontstaan is verhaald Pentax weer bij de AAF fabrikant + zij moeten ervoor zorgen dat de productiefout opgelost word.
Doen ze dit niet netjes dan zal Pentax nooit weer zaken doen met deze fabrikant.
Één van de basisprincipen van Japans zaken doen is vertrouwen, word dit verbroken dan is de zakelijke band voorgoed verbroken.
Deze manier van zaken doen zie je steeds meer verschijnen in Europa, fotozaken & detailhandel zijn hier een goed voorbeeld van.
Dus ter duidelijkheid, de problemen die zijn ontstaan rondom de K-5 hebben alleen het imago van pentax geschaad.

Citaat
Daarnaast heeft De Beuk alle K-5's allemaal netjes omgeruild

Ik had niet anders verwacht.

Citaat
Zij krijgen camera's terug, wordt op de lijst gezet en zodra er 1 beschikbaar was ging die naar de bovenste op de lijst.
In hoeverre is dit geblunder van De Beuk?

De manier waarop de Beukelaar met het probleem omgaat en onduidelijk communiceerd met de gedupeerden (fotozaken).
Zie de quotes van de fotozaak waar ik mijn toestel besteld heb en de ondersteundende feiten van andere fotozaken.
 
Citaat
Ik snap je frustratie

Haha ik raak hier niet gefrustreerd van, misschien uit ik dat in mijn verhaal wel maar toen ik die K-5 terugkreeg was ik weer helemaal gelukkig!
Er zijn veel ergere dingen in het leven, geloof me!

Citaat
Hoezo geen kennis van zaken?

Oorzaak-gevolg, dat jij een goede ervaring hebt is heel goed mogelijk.
Dat moet ook wel anders had de Beuk geen bestaansrecht meer.
Geen klanten geen inkomsten, waarschijnlijk zijn ze dit wat later gaan beseffen.
Dat is een cruciale fout geweest want dat heeft ze heel veel klanten gekost.
Als je de naam pentax roept in een fotozaak word dit meteen negatief geassocieerd met de Beukelaar!
Die lui zijn niet te vertrouwen dat staat er gewoon ingebrand en dat veranderd voorlopig ook niet.

Citaat
En wat ik al eerder aangaf: (Laten we het gelijk goed aanpakken)
Stel, jij zou de nieuwe importeur worden (Overigens krijg je dan van mij wel een solicitatiebrief!), Hoe zou jij je bedrijfsvoering doen?
Niet zozeer wat je anders zou doen dan nu, maar effectief nieuw?

Ik ga dit soort dingen niet in mijn vrijetijd bedenken voor een ander :-\

Offline amiganut

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 71
  • Geslacht: Man
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2011, 09:43:15 »
Ja hoor, weer zo'n gevalletje van pech hebben met een aankoop wat vervolgens opgelost wordt door de importeur door het toestel om te ruilen en dan zeiken dat het te lang duurt. Ze hadden ook een zooi sensoren over kunnen laten komen en de toestellen kunnen repareren. Dan zit je met je nieuwe gerepareerde toestel te fotograferen. Maar nee daar nemen veel mensen ook geen genoegen mee want een nieuw apparaat wat zo snel al een defect vertoont kan na reparatie niet goed zijn. Hoe had het dan opgelost moeten worden? Direct een nieuwe camera mee krijgen die door de grote vraag naar de camera niet voorradig zijn?

Ik heb tot nu toe ook alleen maar goeie ervaring met de Beukelaar. Vorig jaar een K-x besteld bij Camera Top 100. Geloof iets van 5 weken voordat ik op vakantie ging. Zo kon ik zelf nog even de camera leren kennen voordat ik de vakantie foto's zou gaan maken. De camera zou op voorraad zijn. Dus besteld en betaald met iDeal. Na 2 weken nog steeds niets gehoord behalve dat de bestelling in behandeling was. Mailtje gestuurd en het zou volgens camera top100 aan de aswolk door de vulkaanuitbarsting in IJsland komen dat de leveringen niet bij de Beukelaar zouden komen, maar verwacht werd dat de camera de week er na bij ze op voorraad was. Week later nog niets gehoord en de bestelling stond nog steeds op in behandeling. Dan maar een vraag stellen via de website van pentax. Hierbij kreeg ik het antwoord dat de K-x slecht leverbaar was door de grote vraag naar het toestel en dat die aswolk er niets mee te maken had. De Beukelaar zou proberen de camera voordat ik met vakantie ging nog bij mij thuis te krijgen. Camera top 100 hiervan op de hoogte gesteld maar wederom geen bericht. Ook aangegeven dat wanneer de camera binnen was even een seintje te geven zodat ik kon beslissen wat ik zou doen, ophalen of laten opsturen. Maar dat kon niet want ik had toen ik het toestel besteld had al gekozen voor verzending  ???

Uiteindelijk dankzij de Beukelaar het toestel net op tijd binnen gekregen voor de vakantie. Reacties van de Beukelaar waren vaak binnen een dag ook al binnen.

Dus mij hoor je niet klagen over de Beukelaar.

densch

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2011, 21:48:10 »
Ik kan ook niets slechts zeggen over de Beukelaer.
Ben altijd netjes en goed geholpen.

Dennis

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2011, 21:41:30 »
Mijn K-5 heb ik aangekocht via http://www.topfoto.nu/nederlands/.
Nadat ik de beruchte sensorvlekken had opgemerkt, heb ik (zoals mij per e-mail gevraagd was) alles teruggezonden.
Na 7 weken ontving ik een nieuwe K-5, doch zonder handleidingen en CDROMs. Daarover heb ik een tiental e-mails gezonden naar Topfoto (waarvan 4 herinneringen, omdat ik zelfs geen antwoord ontving) en het resultaat was dat ik na 5 weken nog steeds zonder voornoemde ontbrekende stukken zat. Daarom heb ik uiteindelijk een mailtje naar De Beukelaer verzonden ... en prompt ontving ik van De Beukelaer een Nederlandse handleiding plus 2 CDROMs. Mij hoor je dus niet klagen over slechte service van De Beukelaer.

Buksbeest

  • Gast
Re:Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2011, 21:34:00 »
[...]
Maar goed wat heeft de Beukelaar hiermee te maken?
Wel de Beukelaar moet je als importeur zien die producten voert onder de merknaam Pentax etc.
Omdat Pentax in batches produceert en dus een x aantal spullen moet aanbieden aan diverse importeurs zal dit naar ratio gaan, lijkt mij.
Hoe meer afzet je maakt des te meer aanspraak je hebt op de inkoop hoeveelheden etc.
Het gedoe rondom de Pentax K-5 sensor stains is hier een goed voorbeeld van.
De Beukelaar kon minder snel leveren dan andere landen, dit omdat zij een kleiner afzetgebied beheren en dus minder aanspraak hadden op de K-5.
Er ontstond dus chaos omdat er veel vraag was naar de K-5 + er waren tal van gedeputeerden.
Het duurde 2 maanden voordat ik mijn K-5 terug had, een tweetal citaten uit de correspondentie met de fotozaak:

"De Beukelaar weet geen eens wat ze doen"
"Het is een drama bij de Beukelaar"

Dit is toch belachelijk! Met dit soort lui zou ik geen zaken willen doen!

Diverse fotozaken bevestigen dit en om deze redenen nemen zij geen Pentax meer op in het vaste assortiment.
Wel zijn ze bereid om de spullen voor je te bestellen maar omdat dat vaak kleine afnames zijn kunnen ze het apparatuur nooit tegen een concurrerende prijs aanbieden.
En daardoor is het totaal niet aantrekkelijk voor hun.
Dit ondersteund het verhaal met die prijs stijging ook weer. 
Hier in het noorden ken ik geen enkele fotozaak die 'goede' business doet met de Beukelaar.
En dat zal ook niet veranderen want als je eenmaal je stempel gedrukt hebt, heb je veel tijd nodig om de afdruk te laten vervagen.
De Beukelaar heeft dit te danken aan zijn naam en reputatie: onprofessioneel, afstandelijk, slordig, geen kennis van zaken etc.

Het zou veel beter voor Pentax zijn dat de Beukelaar verdwijnt en dat iemand anders het merk gaat voeren met een 'schone start'.
Over het relatiebeheer kan ik kort zijn.
Als de service naar de klant, hetzij zakelijk of particulier, al waardeloos is hoe kunnen ze dan ooit een solide relatiebeheer opbouwen?
Dat kan niet want als er geen vertrouwelijke band is naar de klant toe dan zal er ook nooit een netwerk ontstaan.
En daar zijn weer een hele rits oorzaken & gevolgen aan verbonden.

Canon en Nikon hebben deze kern, het vertrouwen naar de klant (vooral zakelijk), veel beter begrepen en daarom doen zij het veel beter in NL!

Laten we vooropstellen dat Sony de problemen heeft veroorzaakt, dat het daar is begonnen.
Daarnaast heeft De Beuk alle K-5's allemaal netjes omgeruild, het zij na langere tijd.
Zij krijgen camera's terug, wordt op de lijst gezet en zodra er 1 beschikbaar was ging die naar de bovenste op de lijst.
In hoeverre is dit geblunder van De Beuk?
Ik snap je frustratie, maar vind je verhaal nog wat slecht onderbouwd (terwijl je het waarschijnlijk wel kan onderbouwen).

Hoezo geen kennis van zaken? Bij mij hebben ze nog geen vraag onbeantwoord gelaten... (Of stel ik de verkeerde vragen?)

En wat ik al eerder aangaf: (Laten we het gelijk goed aanpakken)
Stel, jij zou de nieuwe importeur worden (Overigens krijg je dan van mij wel een solicitatiebrief!), Hoe zou jij je bedrijfsvoering doen?
Niet zozeer wat je anders zou doen dan nu, maar effectief nieuw?

Buksbeest

  • Gast
Bedrijfsvoering De Beukelaer
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2011, 21:26:54 »
Om het topic over de K-r niet te bevuilen zou ik hier graag door willen discuseren over de bedrijfsvoering van De Beukelaer.