Laten we vooropstellen dat Sony de problemen heeft veroorzaakt, dat het daar is begonnen.
Sony heeft niks fout gedaan hoor, zij hebben keurig hun sensoren geleverd.
De leverancier van het AAF filter is de schuldige in dit verhaal.
De schuld word bij Pentax gelegd omdat zij eindverantwoordelijk zijn voor het eindproduct, hun naam word hiermee onterecht geschaad.
De schade die ontstaan is verhaald Pentax weer bij de AAF fabrikant + zij moeten ervoor zorgen dat de productiefout opgelost word.
Doen ze dit niet netjes dan zal Pentax nooit weer zaken doen met deze fabrikant.
Één van de basisprincipen van Japans zaken doen is vertrouwen, word dit verbroken dan is de zakelijke band voorgoed verbroken.
Deze manier van zaken doen zie je steeds meer verschijnen in Europa, fotozaken & detailhandel zijn hier een goed voorbeeld van.
Dus ter duidelijkheid, de problemen die zijn ontstaan rondom de K-5 hebben alleen het imago van pentax geschaad.
Daarnaast heeft De Beuk alle K-5's allemaal netjes omgeruild
Ik had niet anders verwacht.
Zij krijgen camera's terug, wordt op de lijst gezet en zodra er 1 beschikbaar was ging die naar de bovenste op de lijst.
In hoeverre is dit geblunder van De Beuk?
De manier waarop de Beukelaar met het probleem omgaat en onduidelijk communiceerd met de gedupeerden (fotozaken).
Zie de quotes van de fotozaak waar ik mijn toestel besteld heb en de ondersteundende feiten van andere fotozaken.
Ik snap je frustratie
Haha ik raak hier niet gefrustreerd van, misschien uit ik dat in mijn verhaal wel maar toen ik die K-5 terugkreeg was ik weer helemaal gelukkig!
Er zijn veel ergere dingen in het leven, geloof me!
Hoezo geen kennis van zaken?
Oorzaak-gevolg, dat jij een goede ervaring hebt is heel goed mogelijk.
Dat moet ook wel anders had de Beuk geen bestaansrecht meer.
Geen klanten geen inkomsten, waarschijnlijk zijn ze dit wat later gaan beseffen.
Dat is een cruciale fout geweest want dat heeft ze heel veel klanten gekost.
Als je de naam pentax roept in een fotozaak word dit meteen negatief geassocieerd met de Beukelaar!
Die lui zijn niet te vertrouwen dat staat er gewoon ingebrand en dat veranderd voorlopig ook niet.
En wat ik al eerder aangaf: (Laten we het gelijk goed aanpakken)
Stel, jij zou de nieuwe importeur worden (Overigens krijg je dan van mij wel een solicitatiebrief!), Hoe zou jij je bedrijfsvoering doen?
Niet zozeer wat je anders zou doen dan nu, maar effectief nieuw?
Ik ga dit soort dingen niet in mijn vrijetijd bedenken voor een ander