Ik heb een mooie excel lijst waar ik alles in bijhoudt (hoewel er hier en daar nog wat bijgewerkt moet worden).
Door het jaar heen koop ik heel wat 2ehands spulletjes om uit te proberen of om er tijdelijk gebruik van te maken vanwege de hoge waarde daarna verkoop ik het weer.
Vroeger verdiende ik er wel lekker op maar het afgelopen jaar is de 2ehands markt aan het opdrogen omdat er veel handelaren opzitten die alles opkopen en de prijs opdrijven.
Nu mag ik blij wezen als ik het kwijt kan tegen de aankoopprijs maar reden tot klagen heb ik niet gezien de spullen die ik bijelkaar verdiend heb!
Enfin de vaste kernen van mijn set omvatten:
- D700
- af-s 16-35 VR
- af-s 50 1.4
- af-s 70-300 VR
- af-s 105 VR (met lichte twijfel)
- en een lijst met accessoires (filters, flitsers, statieven etc.)
De D700 wou ik aanvankelijk vervangen voor een D3 maar ik heb nu een af-s 500 op het oog.
Ik heb ik ook nog de af-s 300 2.8 met 2x teleconverter die ik wil afwegen tegen de 500mm.
Één van beide gaat dan weg als ik de D3 op tijd kwijt raak.....
De 50mm 1.4 heb ik dubbel omdat het er eerst op leek dat mijn eerste exemplaar niet meer goed focuste.
Na de contacten gepoetst te hebben deed hij het weer perfect dus kan de vervanger de deur weer uit.
Maar nog veel belangrijker ik ben bezig om mijn collectie foto's online te zetten.
Voorheen zette ik er maar één jaargang op zodadelijk dus alle 4 de jaargangen

Dus naast het feit dat de hobby bakken met geld kost steek ik er ook nog zeeën van tijd in (wat bij anderen vast niet anders is).
En dan ook nog de vakanties............... :lolk:
Voor volgend jaar wil ik goed voorbereid aan wild-life fotografie beginnen.
Deze zomer heb ik al lekker geoefend met het toen beschikbare materiaal, het mooi in beeld krijgen van vogels en ook de M stand heb ik doorgrond.
In het verschiet zit dus misschien nog een 500mm en als ik die hou dan komt ook er ook nog een 1.4x converter bij.
Voor de rest valt er niets te voorspellen ik zie wel wat er op mijn weg komt