Ron, op zich een interessant topic, zeker als je dat naast het verzekeringstopic zet.
Ik zit op de lijn van Henk. Gericht kopen en daarom heb ik begin dit jaar een "lenzen-plan" uitgedacht voor het komende jaar.
Sinds de aanschaf van een digitale onderwater camera in 2009 is het hier snel gegaan. Naast camera, macro voorzetlens en onderwaterhuis, nieuwe flitser en vorige jaar nog een tweede onderwater flitser erbij, alsmede een base om alles op te monteren, nog een B&W koffer en wat accessoires.
Na mijn "gedwongen" inruil van de *istDS tegen de K-x (waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad) ben ik dus aardig aan het aanschaffen gegaan. Naast de Pentax flitser, de Pentax 100 mm WR macro, een macro statief en een goed groot statief heb ik nog wat accessoires, rugzak (2e hands) en wat Pentax M-lenzen gekocht.
Als ik dat alles bij elkaar optel kom je ook op een aardig bedrag uit. Voor een hobby op zich geen probleem, maar het moet wel "in verhouding blijven".
Dus vandaar mijn keuze voor eerst een lenzen-plan, dan eens zien of het fotograferen ook echt tot goede foto's gaat leiden en dan zien we wel verder voor eventueel de aanschaf van de K5 of de opvolger daarvan.
NB Je was me net voor met het lenzen-plan