Zo te zien weten jullie er erg veel vanaf dus kan ik jullie hulp even goed gebruiken. Ik bel heel weinig (10 euro +10 euro gratis in de 3 maanden). Een smartphone heb ik dus niet. Nu wil ik eigenlijk wel een apparaat die ik kan gebruiken om te internetten onderweg. Tijdens deze ritten heb ik altijd draadloos internet. Op school kan ik gebruik maken van het systeem daar en in de trein heb ik het via de NS. Nu hoeft het geen enorm snel ding te zijn. Ik wil er op kunnen mailen (gmail) filmpjes kijken (youtube) en op fora kunnen surfen als deze.
Hebben jullie een goede tip voor zo'n apparaat? Het beeld ongeveer ter grootte van een smartphone of wat groter. (geen 10 inch in ieder geval)
Heb wel een tip, een smartphone zonder internet abonnement

Kan je gewoon gebruik maken van WIFI en je hoeft niet weer een extra apparaat mee te zeulen naast je telefoon.
Als je een groter scherm wil zou ik naar een tablet of een netbook kijken maar je geeft al aan dat je de grootte van een smartphone wil.
Ik heb nu sinds een paar weken een smartphone en mijn nummer moet nog worden overgezet, zit nu dus de simkaart van mijn oude provider in waar ik geen 3G internet bij had. Ik kon in eerste instantie dus alleen gebruik maken van WIFI op m'n nieuwe telefoon. Voor één maand a 7 euro krijg ik er tot de nummeroverzetting 3G bij dus dat heb ik uiteindelijk toch maar gedaan om deze maand te overbruggen voor die paar euro. Ik heb nu welgeteld 7.8 MB gebruikt over 3G en 3072MB over WIFI (redelijk wat op uitzendinggemist gekeken). Dus dat geeft ongeveer wel aan hoe hard ik 3G nodig heb. Thuis, op school, op werk, bij ouders, overal WIFI. 3G is eigenlijk vooral handig omdat je wanneer je eenmaal internet hebt je het ook niet meer wil/kan missen, zo verwachten mensen bijvoorbeeld dat ze me nu overal kunnen bereiken via whatsapp. Ben ik even de deur uit dan kon dat dus niet zonder WIFI. Wil je even vertrektijden checken van een trein, kon niet zonder WIFI. etc.
lang verhaal kort, smartphone zonder internet kan opzich prima.
De vraag is hoeveel wil je uitgeven? Voor 250 euro heb je al een mooie smartphone zonder abbo. Je kan er ook voor kiezen om toch een abbo mét internet af te sluiten, zo duur hoeft het niet te zijn. Ik heb de mijne besteld via
www.gsmtopdeals.nl kopen groot in en bieden flinke korting gedurende hele looptijd contract. Ik bel ook niet veel, dus ik heb nu 125min + 25sms. Daarnaast echter ook 2GB(!) internet per maand tegen snelheid van 3.6Mbit. Bij overschreiding limiet betaal je niet extra maar gaat de snelheid omlaag, in feite is er dus geen datalimiet. Dit wordt eigenlijk nergens meer aangeboden en zeker niet voor die prijs. Ik betaal nu 18,50 per maand, 2 jaar lang, met een gratis telefoon, op het netwerk van T-mobile. Dit was eigenlijk slechts 16 euro per maand maar ik heb er een internet-upgrade bij (3.6Mbit ipv 1.0 Mbit en 2GB ipv 1GB). Was ik bij mijn huidige provider gebleven (Ben) dan had ik met internet (maar 500mb) 17 euro per maand gaan betalen, zónder telefoon. Goeie deal dus bij gsmtopdeal, niet de meest high-end toestellen (soms ook wel, het aanbod is wisselend) maar zeker ook niet de oudste.