Auteur Topic: Ipad, Xoom, Adam, Gallaxy tab etc.  (gelezen 29531 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Ipad, Xoom, Adam, Gallaxy tab etc.
« Reactie #68 Gepost op: 22 februari 2011, 19:31:57 »
Review over de Dell inspiron duo, een soort van netbook tablet hybrid.
Ziet er opzich interessant uit.
http://tweakers.net/reviews/1978/1/dell-inspiron-duo-in-een-schermomdraai-inleiding.html
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #68 Gepost op: 22 februari 2011, 19:31:57 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #67 Gepost op: 11 februari 2011, 22:29:17 »
Ook jij schrijft hier grote onzin op.
Lees svp eerst eens goed de artikelen op waarnaar je linkt....
Het gaat hier niet om Virussen maar over Proof of concept's of Tojan's.

Proof of concept laat toch zien dat het mogelijk is een virus te schrijven voor de Mac dus je eerste commentaar dat het onmogelijk is een virus te maken voor de Mac wordt hiermee onderuit gehaald of niet?

We hebben het over gebruikers markt, niet over hoe veel Apple op de beurs waard is.
De meeste aandelen van Apple zit in iTunes volgens mijn en dat heeft hiermee weinig te maken.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #66 Gepost op: 11 februari 2011, 18:37:48 »
Eeeh, en dit dan (uit 2006), en dit, en dit....?
Natuurlijk heeft het aantal virussen alles te maken met de populariteit van het OS, al was het maar, omdat het meest gebruikte OS ook het meest gebruikte is onder de virusschrijvers. En omdat het effect van een virus voor een veel gebruikt OS groter is dan voor minder bekende OS'en.
Er wordt ook vaak geroepen, dat voor Linux geen virussen zijn (door Linux-fans), net zoals dat geroepen wordt door OSX-fans over OSX, maar dat heeft meer te maken met vooringenomenheid en het feit, dat die OS'en niet populair genoeg zijn (waardoor er weinig virussen voor gemaakt worden) dan met de werkelijkheid.

Jan.

Beste Jan,

Ook jij schrijft hier grote onzin op.
Lees svp eerst eens goed de artikelen op waarnaar je linkt....
Het gaat hier niet om Virussen maar over Proof of concept's of Tojan's.

Ja als je van obscure site's download, inloggen als root en je root password geeft.
Zoals ik ook al eerder aangaf, de gebruiker is het risico.

Populariteit.
Mac is heel populair. 5-10% van de markt.
100 miljard meer waard dan Microsoft. Na Exxon grootste ter wereld.
0% van de honderdduizenden virussen.

Ik begin echter langzaam of topic te gaan.
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #65 Gepost op: 11 februari 2011, 16:39:22 »
Als je iets wilt hebben om gewoon op te schrijven (weet niet of het ook ebook ondersteunt) maar dit ziet er wel gaaf uit.
www.noteslate.com

In the future we will have option for NS Firmware 1.5 free upgrade of simple *.pdf text viewer / reader under Adobe license and we are preparing OCR recognition for written text. Part of NS Firmware will be published as open source for general usage.

Goed genoeg voor mij, ben wel benieuwt of die naar Europa komt.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2011, 16:46:57 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #64 Gepost op: 11 februari 2011, 16:33:54 »
Gefeliciteerd, ben wel benieuwt naar en latere review

Maar ik moet me nog even verdiepen in zowel de handleiding van het apparaat zèlf, als in Androïd in het algemeen. Ik heb zelfs plannen om misschien te gaan kijken in hoeverre ik zelf applicaties voor Androïd kan gaan schrijven...
Ben benieuwt of dat programmaatje dat je de camera kan besturen vanaf je computer of dat overgezet kan worden, dat zal wel gaaf wezen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

gnodde

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 11 februari 2011, 15:55:46 »
Ik ben intussen in het blijde bezit van een Archos 101  :yahoo:
Het apparaat herkent mijn K-x als mass-storage-device en kan, via USB, de foto's van de camera naar zich toe halen. Ik heb echter nog geen mogelijkheden gevonden om RAW foto's op het tablet zichtbaar te maken. Filmpjes, gemaakt met de K-x, kan ik wel goed laten zien.
Enkele andere eerste ervaringen:
  • Opstarttijd ca. 30 sec.
  • Nog wel wat bugs (waarvan de lastigste is: het soms niet reageren op aanraken van sommige links/icoontjes)
  • (Nog) beperkte bruikbaarheid bij fotografie
  • Goed te gebruiken voor internetten (WiFi)
  • Niet altijd even intuïtief
Maar ik moet me nog even verdiepen in zowel de handleiding van het apparaat zèlf, als in Androïd in het algemeen. Ik heb zelfs plannen om misschien te gaan kijken in hoeverre ik zelf applicaties voor Androïd kan gaan schrijven...

Jan.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #62 Gepost op: 11 februari 2011, 15:41:14 »
En dan zijn er nog een paar "test" malware.
http://www.zdnet.com/blog/security/pwn2own-macbook-attack-charlie-miller-hacks-safari-again/5846 volgens mijn is er nog geen 1 jaar geweest dat ze hem niet gehackt kregen.

10 seconden was dat ze nodig hadden in 2009, Apple heeft inmiddels het gat gedicht http://www.computerworld.com/s/article/9129978/Researcher_cracks_Mac_in_10_seconds_at_PWN2OWN_wins_5k

Nog een klein stukje http://www.fiercecio.com/techwatch/story/pwn2own-2010-mac-isnt-more-secure/2010-03-26
The Mac is not more secure, a fact that Tony Bradley at PC World concurs with. In fact, Bradley summed up my sentiments exactly when he wrote:

"Despite the common perception that the Mac OS X operating system is just inherently more secure than Windows, the reality is that the primary reason Macs aren't attacked and compromised more often is that the platform with 92 percent market share promises malware developers a significantly higher return on investment than the platform with 5 percent market share."
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

gnodde

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 11 februari 2011, 14:24:10 »
Onzin. Heeft weinig met populariteit te maken...
Je maakt als virusschrijver pas echt naam als je een virus voor OSX ontwikkeld.
Dit is nog niemand in meer dan 10 jaar gelukt....

Natuurlijk heeft het aantal virussen alles te maken met de populariteit van het OS, al was het maar, omdat het meest gebruikte OS ook het meest gebruikte is onder de virusschrijvers. En omdat het effect van een virus voor een veel gebruikt OS groter is dan voor minder bekende OS'en.
Er wordt ook vaak geroepen, dat voor Linux geen virussen zijn (door Linux-fans), net zoals dat geroepen wordt door OSX-fans over OSX, maar dat heeft meer te maken met vooringenomenheid en het feit, dat die OS'en niet populair genoeg zijn (waardoor er weinig virussen voor gemaakt worden) dan met de werkelijkheid.

Jan.

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #60 Gepost op: 11 februari 2011, 14:09:49 »
Dat is niet zo netjes...

Maar op zich niks nieuws http://www.zdnet.com/blog/security/pwn2own-2010-iphone-hacked-sms-database-hijacked/5836
Ze hebben allemaal wel een gat.
Mac bijvoorbeeld heeft meer gaten dan Windows maar is nog steeds veiliger http://www.wired.com/gadgetlab/2009/09/security-snow-leopard/
Ben benieuwt hoe dat veranderd als Mac populairder wordt...

Onzin. Heeft weinig met populariteit te maken...
Je maakt als virusschrijver pas echt naam als je een virus voor OSX ontwikkeld.
Dit is nog niemand in meer dan 10 jaar gelukt....
Daarom werken de meeste Mac ers zonder systeemvertragende virusscanners. Degenen die dat wel doen, doen dat in hoofdzaak om hun Windowsvrienden geen rotzooi door te sturen. (los van het feit of een virusscanner nu wel of niet verstandig is...) Garanties heb je nooit voor de toekomst.

Het grootste gevaar mbt veiligheid is trouwens niet het systeem maar de gebruiker.
Eigenlijk hetzelfde als bij fotograferen. De fotograaf is belangrijker voor het eindresultaat dan de camera.

Mvg Marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #59 Gepost op: 10 februari 2011, 21:24:02 »
vandaag toch ook iets anders gelezen:
http://www.nu.nl/gadgets/2443848/wachtwoorden-iphone-in-zes-minuten-achterhaald.html
Dat is niet zo netjes...

Maar op zich niks nieuws http://www.zdnet.com/blog/security/pwn2own-2010-iphone-hacked-sms-database-hijacked/5836
Ze hebben allemaal wel een gat.
Mac bijvoorbeeld heeft meer gaten dan Windows maar is nog steeds veiliger http://www.wired.com/gadgetlab/2009/09/security-snow-leopard/
Ben benieuwt hoe dat veranderd als Mac populairder wordt...
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
« Reactie #58 Gepost op: 10 februari 2011, 21:13:31 »
Apple heeft de beste beveiliging voor hun iPhone en tablets, Google loopt hier mee nog heel erg achter.
De twee grootste problemen die ik me zo kan voorstellen met Apple is dat het geen USB poort heeft dus even snel een document openen dat op een USB-stick staat zit er niet in en je moet even kijken naar de voorwaarde als je een applicatie voor het apparaat wil maken Apple is daar soms moeilijk mee.
Heb je trouwens ook itunes nodig als je met de iPad wilt synchroniseren?

vandaag toch ook iets anders gelezen:
http://www.nu.nl/gadgets/2443848/wachtwoorden-iphone-in-zes-minuten-achterhaald.html
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #57 Gepost op: 10 februari 2011, 13:19:34 »
Ik had een mooi lijstje gezien een paar maanden geleden.
Hier staat zo beetje het zelfde in http://www.technologyreview.com/communications/24944/page1/

Met android 2.2 is het al een stuk beter http://www.networkworld.com/news/2010/102510-android-security-improves.html?page=1
En met android 3.0 worden er ook weer wat verbeteringen door gevoerd dus het wordt beter.

SSL zit er nu in en een vorm van encryptie en de mogelijkheid je telefoon leeg te maken vanaf afstand, tablet met 3G zal het ook moeten lukken.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #56 Gepost op: 10 februari 2011, 12:57:58 »
@Don: bedankt voor de links. Ik ben zelf anti-ipad ....bij mij is ie de deur uit (evaluatie). Geef mij maar Android.

@Anhv: wat bedoel jij met beveiliging? Bij ons staat beveiliging, naast het fysieke gebeuren, hoog op het lijstje. Dat is meer in de trant van DRM, two-way authentication, ssl-vpn, etc.

Itunes heb je nodig om je ipad/iphone te activeren ...en ook om te synchroniseren.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #55 Gepost op: 10 februari 2011, 12:52:25 »
Apple heeft de beste beveiliging voor hun iPhone en tablets, Google loopt hier mee nog heel erg achter.
De twee grootste problemen die ik me zo kan voorstellen met Apple is dat het geen USB poort heeft dus even snel een document openen dat op een USB-stick staat zit er niet in en je moet even kijken naar de voorwaarde als je een applicatie voor het apparaat wil maken Apple is daar soms moeilijk mee.
Heb je trouwens ook itunes nodig als je met de iPad wilt synchroniseren?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #54 Gepost op: 10 februari 2011, 12:29:32 »
Interessant om alle meningen te lezen.
Ben zojuist projectleider geworden 'invoering tablets voor zakelijk gebruik' binnen onze organisatie.
Dat betekent momenteel een inventarisatie maken om tot een mainstream te komen. Van belang is uiteraard de keuze voor het OS, de beschikbare applicaties, etc.
Hee Johan,

Neem deze dan ook even mee in je overwegingen.
http://www.onemorething.nl/2011/01/deutsche-bank-wil-na-iphone-proef-niet-meer-back-to-blackberry/
http://www.onemorething.nl/2011/02/nokia-zinkend-schip-apple-schuldig/
Succes met je (leuke) opdracht! Zolang het maar niet ten koste van je fotowerk gaat hè.  ;)

Gr. Don

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #53 Gepost op: 10 februari 2011, 11:03:38 »
Interessant om alle meningen te lezen.
Ben zojuist projectleider geworden 'invoering tablets voor zakelijk gebruik' binnen onze organisatie.
Dat betekent momenteel een inventarisatie maken om tot een mainstream te komen. Van belang is uiteraard de keuze voor het OS, de beschikbare applicaties, etc.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #52 Gepost op: 10 februari 2011, 10:15:38 »
De LG Optimus 2x zal waarschijnlijk net iets eerder uitgebracht worden, is al te bestellen bij diverse shops. Maar dan heb je dus de eerste dualcore processor voor Android, de Tegra's na deze serie zijn een heel stuk sneller en worden ook in quadcore uitgebracht.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #51 Gepost op: 10 februari 2011, 08:44:37 »
Zover bekent zit er bijna het zelfde als in de iPad, iPhone 4, Samsung galaxy S en de galaxy tab en die zijn toch al een tijdje uit.
http://news.softpedia.com/news/PSP2-Hardware-Specs-Leaked-Similar-to-New-iPhone-iPad-180565.shtml

De dual core processors komen er nu aan voor de smartphones en tablets, sony ericson zal waarschijnlijk de eerste zijn met een smartphone.
http://mobilementalism.com/2011/01/22/dual-core-sony-ericsson-android-smartphones-on-their-way/?isalt=0
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 10 februari 2011, 00:04:32 »
Ik denk dat de Sony NGP (of PSP2) qua hardware wel weer een sprong kan maken. Ze claimen dat de spellen er net zo mooi op uit zien als op de Playstation 3. Dat is nogal een claim, aangezien die behoorlijk krachtig is. Dat allemaal op zakformaat met 3G. Hij is dan wel meer gericht op spellen, toch zit er een hoop "new tech" in. Vlak daarna zullen de nieuwe tablets ook wel volgen.

gnodde

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 5 februari 2011, 17:05:40 »
Hoera, komende week krijg ik m'n Archos 101 binnen. Ik zal m'n ervaringen elders op dit forum delen.

Jan.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #48 Gepost op: 5 februari 2011, 14:06:15 »
Die Viewpad ben ik inmiddels ook tegengekomen, maar die schijnt vrij traag te zijn.
Ik denk dat het verstandiger is nog een half jaartje ofzo te wachten. Als het goed is zal binnenkort LG een mooie tablet op de markt zetten, de LG Optimus pad.
Met dat tablet kan je ook bellen trouwens. Hij is overigens wel ietsje groter n.l. 8,9".  Zie: http://www.tabletguide.nl/tablet/lg-optimus-pad/
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #47 Gepost op: 5 februari 2011, 12:12:19 »
Eigenlijk zou het handig zijn als je met een kleiner tablet via blutooth bijv. wél zou kunnen bellen.
Ik bel zelf vrij weinig mobiel, en als ik ipv een smartphone een 7" tablet zou kunnen hebben waar ik tevens mee kan bellen.
Een 7" tablet past al makkelijk in je tas of zelfs in je jaszak. Ik geef toe, je moet er niet mee aan je oor willen lopen...  ::) :D
Je wens is vervult http://www.alternate.nl/html/product/Tablet-PC/ViewSonic/ViewPad_7/504621/?tn=BUILDERS&l1=Tablet-PC
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #46 Gepost op: 5 februari 2011, 11:14:56 »
Ja de dongels maken gebruik van 3G.
Ik weet niet of er de software/driver ondersteuning is met Android voor de USB dongel, iOS (iPad) heeft het niet.

Je kan tegenwoordig wel je Android telefoon als wifi hotspot gebruiken voor je tablet/notebook, dus dan deel je telefoon het 3G (internet) over het draadloos netwerk (WIFI) net zoals een router.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #45 Gepost op: 5 februari 2011, 11:04:11 »
Nog handiger is natuurlijk als je met je K-r kon bellen, heb je een extra rede om die altijd mee te nemen. :D (lijkt wel een mobiele telefoon dan met camerafunctie)
Ja, dat zou pas geweldig zijn! :rofl2:

Wat 3G betreft, dat is zoiets als een vodafone dongel als ik het goed begrijp. Er moet dan in het tablet een simkaart kunnen.
Ik neem aan dat elke tablet wel draadloos internet ondersteunt, net als ieder notebook.
En klopt het ook dat je in de usbpoort van een tablet wel een dongel kunt proppen, zodat je onderweg toch kan internetten.

Gr. Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 5 februari 2011, 10:48:18 »
Eigenlijk zou het handig zijn als je met een kleiner tablet via blutooth bijv. wél zou kunnen bellen.

Nog handiger is natuurlijk als je met je K-r kon bellen, heb je een extra rede om die altijd mee te nemen. :D (lijkt wel een mobiele telefoon dan met camerafunctie)