Hebben jullie nog een sd-kaart die je wilt aanbevelen.
Momenteel heb ik een 2G SD kaart maar ik kom geheugen te kort op de vakanties, waar moet ik op letten bij aanschaf.
En waar moet/kun je de geheugenkaarten het best in bewaren tijdens vakanties, zodat het beschermt blijft
tegen weersinvloeden en andere narigheid dat de kaart kan beschadigen.
Dennis
Tja het ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel foto's je wil gaan maken, hoe lang je op reis gaat en wat je budget is. Misschien iets meer info geven

Ik zou inderdaad ook gaan voor een grotere kaart als je daar geld voor hebt. 16GB minimaal, 32GB als je het aandurft zoveel foto's hier op te zetten. Het ligt er ook aan hoeveel je er per dag maakt.
Ik heb deze zomer voor 6 weken 4 * 16GB en 1 * 32GB gebruikt. Allen Sandisk klasse 4 (1 16 GB kaartje van PNY o.i.d. onderweg gekocht). Klasse 4 was snel genoeg voor de K20D en gaat nu ook nog goed in de K5.
Van wat ik op maak ben je van plan om maar 1 kaart te kopen, in dat geval zou ik wel voor snelheid gaan, die komt in het dagelijks gebruik ook nog prima van pas.
Voor vakantie lag bij mij de prioriteit op opslagruimte, niet op snelheid (op de K20 maakte het ook weinig uit). Als je veel opslagruimte wil en je bent niet van plan om veel in burst te schieten dan zou ik voor goedkopere en langzamere kaarten gaan, anders wordt het toch al snel een duur geintje. Voor dagelijks gebruik zie ik bijvoorbeeld niet in wat ik met 6 * 16GB class 10 zou moeten. Dat zijn 4000 RAW foto's.
Wat betreft bewaren, daar zijn ook verschillende meningen over natuurlijk. In de camera: want weersbestendig. Op een aparte locatie: want diefstalproof? Als je echt langer gaat raad ik aan een harde schijfje mee te nemen om backups te maken in bv een internetcafe.
Je hoort al, het is nogal een persoonlijke keuze, misschien is de vraag ook niet zo zinnig, omdat er geen juist antwoord is