http://www.ephotozine.com/article/Tamron-AF-70300mm-f456-Di-LD-Macro-13028
Dit is een review van de lens. Is deze een lage AF lens? Of zijn er betere en snellere lenzen in deze prijsklasse. Deze komt op amper 130 euro nieuw.
Of kom ik met een pentax 55-200 WR verder?
Hoe langer je brandpuntsaftand, des te meer kun je naar je toe halen. Met 300 mm haal je dus 50% meer naar je toe dan met 200 mm.
Ik zou eerste eens met de kitlens uitproberen, hoe dichtbij de voertuigen bij jou komen. Je weet dan, wat 55 mm met jou en met de camera doet.
Er zíjn situaties, waar 55 mm al te lang is, maar in jou categorie kan ik dat niet beoordelen.
Daarom: Probeer het eerst uit en krijg je de voertuigen goed in beeld, dan is het goed. Komen ze in dat objectief op de foto "te dicht bij je", dan is 55 mm al te lang. Dat is iets, dat je zelf moet ervaren.
Blijven ze te ver weg, dan kun je een objectief kiezen dat begint bij 50 mm (klein beetje overlapping om niet te vaak te hoeven wisselen) tot waar jij behoefte aan hebt.
Denk er wel om, dat met een objectief (= lens; niet helemaal juist, mar 't praat even gemakkelijker

dat te lang is, je al gauw t dicht bij staat.
Daarom de raad: Probeer het uit. JIJ moet het gaan gebruiken, JIJ moet er plezier aan beleven.
Niet iemand anders en niet de handelaar.
De Pentax WR lens kan heel nuttig zijn in die omgeving bij slecht weer.
Kun je hier wat mee?
Groeten,
Ruurd