Auteur Topic: Ervaring met niet originele batterijgrip ?  (gelezen 10493 keer)

Offline DeKevin

• Full Member
  • *
  • Ik bekijk alles objectief.
Re:Ervaring met niet originele batterijgrip ?
« Reactie #57 Gepost op: 23 december 2011, 21:27:50 »
Gisteren mijn Grip voor de K5 binnen gekregen uit China besteld bij Dealextreme voor € 37.-- moet zeggen het ziet er verder wel goed uit, en inderdaad de aan en uit knop en de knop om af te drukken voelt wat licht of plat gezegd " gammel"aan.

Veder heb ik 6 stuks volle (100%) eneloop batterijen geplaatst maar zag later dat na een tiental opnames de batterijen zo ongeveer al voor de helft leeg zijn (tenminste dat geeft de meter op de camera aan) dus het lijkt wel of het stroom verbruik hoog is ( ik hou het in de gaten) anders ga ik toch weer over naar een accu ipv eneloop accu/batterijen.

wordt vervolgd.

Gr peter

Ik heb me zopas de originele batterijgrip aangeschaft. En speciaal daarvoor ook eneloops bij gekocht.
Zou het zomaar kunnen dat ik ook moet overschakelen naar een 2e accu om het geheel lang te laten meegaan??? Heb nog niet de mogelijkheid gehad om het uitgebreid te testen...
K-5 | DA 15 | DA 40
Olympus OM-D E-M10 | SY 7.5 Fish | P 20 1.7 II | O 45 1.8 | P 14-42 II | O 75-300 II

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #57 Gepost op: 23 december 2011, 21:27:50 »

jjw

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 19 december 2011, 17:07:22 »
Ik blijf het eerlijk gezegd een beetje een onding vinden. Hij ligt hier bij mij eigenlijk al sinds de aanschaf in de kast (de 50 euro ebay-versie dus). Na de overstap vanaf de K20d vond ik de K5 wat aan de kleine kant, dus toen gelijk de nep-grip erbij gekocht omdat het geld een eind op was ;). Ondertussen heb ik een collectie compacte primes waarbij de grip misschien mooi oogt, maar eigenlijk totaal overbodig is.

Het houd opzich niet vervelend vast, maar de ontspan-knop is echt om te huilen en laat dat nou net de belangrijkste knop zijn. Het half indrukken om scherp te stellen werkt niet echt lekker. Je moet eigenlijk al doordrukken voor AF en dan nóg harder doordrukken om af te drukken. De ontspanknop op de camera hoef je slechts aan te tikken voor AF en voelt sowieso veel degelijker. Verder licht het achterste scrollwieltje irritant diep verzonken.

Afgezien van dat heb ik zelfs met grip de neiging om gewoon de bediening op de camera te gebruiken ipv de verticale grip. Hier zitten alle controls bij de hand en mijn hand draait zonder problemen met de camera mee. Het is voor mij dus echt een ding dat alleen als extra gewicht/balans dient en voor een beetje extra houvast. Met de primes dus overbodig en tegengesteld aan het doel van compact en draagbaar.

Voorlopig blijft hij in de kast liggen, mocht ik ooit nog eens een dikke telelens aanschaffen dan kan het voor de balans wel handig zijn :) Of als je mensen de indruk wil geven dat de K5 toch echt geen beginnerscamera is, dan wil een grip ook nog wel eens helpen ;)

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
« Reactie #55 Gepost op: 17 december 2011, 00:17:30 »
Die van Subtel is inderdaad prima (voor het geld). Zelf ook even in bezit gehad maar vlak na aanschaf kon ik een origineel model op de kop tikken voor een redelijk lage prijs. Enige wat ik wel wat gammel vond was het stukje plastic waarmee je het batterij compartiment openmaakt. Als je daar teveel kracht op zet breekt het vrij snel af vrees ik.

newmikey

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 16 december 2011, 19:29:12 »
Twee webwinkels in Nederland die de K-5 grip hebben en waar ik uitstekende ervaringen mee heb zijn Subtel.nl en MyTrendyPhone.nl

Let op: bij deze laatste is de prijs iets hoger maar ze hebben een prijsgarantie. Ik had ze een link gestuurd van de eerste en ze betaalden zonder morren het verschil terug! Géén discussies, gewoon per email een linkje en goedgekeurd. Subtel is ook goed maar die hadden géén voorraad.(pas in januari weer)

Prijs was €52.50 inclusief verzending en daarvoor kon ik het op fleebay niet voor elkaar krijgen!

Grip was vandaag binnen en voor wie het topic op het VS forum in de gaten heeft gehouden: dit is een type 2 grip met dezelfde schroefjes als het origineel, de doorlopende bekleding op voor en achterkant en de metalen pennetjes. Zit nu op de camera en werkt uitstekend. Knoppen en draaiwieltjes doen het goed, aan/uit knop is iets gammeler dan op de originele grip maar beter dan de K20D-namaak die ik een paar jaar geleden had - ze hebben dus wel wat bijgeleerd!

PS: ik heb noch aandelen, noch familie of vriendjes in deze shops dus...

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: 16 december 2011, 10:04:30 »
Dat is bij mijn originele grip ook het geval... Battery insert is daarmee voor mij onbruikbaar. Ik heb geen accu in de camera meer, alleen in de grip (makkelijker met verwisselen). Als ik op stap ga gewoon meer accu's mee :)

Dat is een goed tip, ik ging ervan uit dat er altijd een Accu in de camera moest zitten, ga het gelijk vanavond veranderen.
Dan komt het zwaartepunt ook wat lager te liggen.

Bedankt, verder bevalt de grip mij nog steeds prima hij zit er 95 % van de tijd op.

Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #52 Gepost op: 16 december 2011, 06:39:18 »
Veder heb ik 6 stuks volle (100%) eneloop batterijen geplaatst maar zag later dat na een tiental opnames de batterijen zo ongeveer al voor de helft leeg zijn (tenminste dat geeft de meter op de camera aan) dus het lijkt wel of het stroom verbruik hoog is ( ik hou het in de gaten) anders ga ik toch weer over naar een accu ipv eneloop accu/batterijen.

Dat is bij mijn originele grip ook het geval... Battery insert is daarmee voor mij onbruikbaar. Ik heb geen accu in de camera meer, alleen in de grip (makkelijker met verwisselen). Als ik op stap ga gewoon meer accu's mee :)

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #51 Gepost op: 15 december 2011, 18:20:56 »
nou das dan heel mooi,bedankt  ;C
google before you tweet
www.psajfotos.nl

newmikey

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 14 december 2011, 20:25:50 »
hallo,
mag ik nu aannemen dat de grip op de k-7 en de k-5 past?

gr. peter

Jazeker!

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #49 Gepost op: 14 december 2011, 20:09:30 »
hallo,
mag ik nu aannemen dat de grip op de k-7 en de k-5 past?

gr. peter
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #48 Gepost op: 28 maart 2011, 11:47:55 »
Gisteren mijn Grip voor de K5 binnen gekregen uit China besteld bij Dealextreme voor € 37.-- moet zeggen het ziet er verder wel goed uit, en inderdaad de aan en uit knop en de knop om af te drukken voelt wat licht of plat gezegd " gammel"aan.

wordt vervolgd.

Gr peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #47 Gepost op: 27 januari 2011, 23:32:46 »
ik dacht zelf dat door de extra grip en accu de balans anders is en de andere plaats van de aansluiting weer voor een goede balans zorgt

gr Jos

De balans wil ik mij niet over uitspreken maar je kan de originele accu (of aftermarket) vervangen door de houder met AA batterijen en deze gaat dieper in de grip waardoor de schroefdraad automatisch uit het midden komt.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #46 Gepost op: 27 januari 2011, 20:08:13 »
ik dacht zelf dat door de extra grip en accu de balans anders is en de andere plaats van de aansluiting weer voor een goede balans zorgt

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #45 Gepost op: 27 januari 2011, 19:31:51 »
Ik mag aannemen dat Ned Bunell wel een originele op z'n camera zet...
:D
Citaat
Zoals te zien zit hier de aansluiting ook niet recht onder de lens, wat zou hiervan de reden zijn?
Iets te snelle reactie van mij dus, had even wat verder moeten kijken.
Ik herken dat wel. Je wilt graag snel antwoord op je vraag en dit forum biedt nu eenmaal vaak uitkomst.
De reden waarom hij er niet recht onder zit is denk ik een bouwkundige. Er was vast geen plaats meer voor een stukje ijzer met schroefdraad op de plaats recht onder het origineel (en het midden van de lens).

Gr. Don

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #44 Gepost op: 27 januari 2011, 19:18:10 »

http://pentaxk-7.blogspot.com/2009/06/ned-bunnells-k-7-with-d-bg4-battery.html

Zoals te zien zit hier de aansluiting ook niet recht onder de lens, wat zou hiervan de reden zijn?

Zit niet op een lijn, bij de originele grip ook niet overigens (ik heb ze beide), dus het is een zeer goede kopie :D
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

jjw

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 27 januari 2011, 19:08:28 »
Ik weet niet of de originele dat heeft trouwens.

http://pentaxk-7.blogspot.com/2009/06/ned-bunnells-k-7-with-d-bg4-battery.html

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #42 Gepost op: 27 januari 2011, 19:01:24 »
Kan een van jullie bevestigen (of juist niet) dat de statiefbevestiging op de grip niet in lijn is met de originele statiefbevestiging op de camera?
Ik heb een Meike grip via ebay gekocht en daar zit de statiefbevestiging inderdaad niet in lijn met de originele statiefbevestiging. Ik weet niet of de originele dat heeft trouwens.

Twee dagen gelden binnen gekregen en direct erop gezet.
Eerste indruk:
Merk: Meike
Grip: heerlijk! Blijft er 99,9% van de tijd opzitten!
Formaat: tesamen met de camera wel fors van formaat. Maar niet overdreven groot.
Knoppen: ze zitten er allemaal op en reageren goed en betrouwbaar.
Het enige waar ik aan moet wennen is de aan/uitschakelaar (die ik andersom had verwacht).
Degelijkheid: lijkt in orde maar durf hier geen lange termijn verwachting over af te geven.
WR: ik zou er niet op vertrouwen (daar is de prijs ook naar)

Gr. Don

jjw

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 27 januari 2011, 18:32:22 »
Kan een van jullie bevestigen (of juist niet) dat de statiefbevestiging op de grip niet in lijn is met de originele statiefbevestiging op de camera?

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
« Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2011, 19:42:26 »
Ach....wat geduld en zie hier...hij is vandaag geleverd. Dus al met al na 10 dagen.

Ervaring zo ver; tja ik kan me eigenlijk direct bij Kobus aansluiten.
Wieltjes reageren erg snel (zijn zeer soepel te bedienen) maar alles werkt gewoon zoals het in mijn beleving zou moeten.
Tov de DBG-2 (K20d) vindt ik de ergonomie van de 4e (fake of echt) wel beter. De camera ligt echt goed in de hand.
Dus zoals Kobus al aangaf...laat het de toekomst het maar uitwijzen. Ik ga hem niet als reserve gebruiken...ben dus benieuwd naar de duurzaamheid van het geheel.

Wordt wellicht weer vervolgt.

grtz, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2011, 22:40:33 »
idd, staat meestal UK, maar moet eigenlijk zijn CHINA/HONGKONG, en dan reken ik meestal op 2 weken, al wat eerder is is meegenomen.(later kan ook nog hoor)
Maar er staat wel vaak bij "shipping from UK". Zou dat dan wel mogen eigenlijk?
Maar als je je gezond boeren verstand gebruikt dan weet je dat zoiets wel uit China moet komen. Voor dat geld kunnen ze het in Engeland niet maken hoor.

Gr. Don

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2011, 22:38:30 »
hummm....nog steeds niet binnen. En ook geen bericht...mijn centen zijn al wel naar de UK....nu maar hopen dat goedkoop letterlijk geen duurkoop is geworden.....

grtz, Eppie
Die van mij is vandaag op de post gegaan/gedaan.
Als ie uit the UK komt zou het niet zo heel lang moeten duren, maar als het uit China moet komen dan moet ik er zeker nog een week of 2 - 3 bij optellen.
Mijn paypal centjes zijn ook al van de rekening...  :-\

Gr. Don

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2011, 22:27:53 »
idd, staat meestal UK, maar moet eigenlijk zijn CHINA/HONGKONG, en dan reken ik meestal op 2 weken, al wat eerder is is meegenomen.(later kan ook nog hoor)
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
    • BelCel
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2011, 22:20:35 »
Er zijn op Ebay veel handelaren, die "kantoor houden" in de UK, maar in feite in China zitten. De levering duurt dan wel langer, reken op minimaal 2 weken, zeker als de douane er een extra blik op wil werpen  ::)

Jan.

Ik ben dus nog een E-Bay groentje...tks... kreeg vanavond een automatic reply van de dealer en zijn naam (of haar) was nu niet bepaald een Engelse naam: jialiang zhou... dus nog even wachten dan maar....

grtz, Eppie
Grtz Eppie.

gnodde

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2011, 21:13:14 »
hummm....nog steeds niet binnen. En ook geen bericht...mijn centen zijn al wel naar de UK....nu maar hopen dat goedkoop letterlijk geen duurkoop is geworden.....

Er zijn op Ebay veel handelaren, die "kantoor houden" in de UK, maar in feite in China zitten. De levering duurt dan wel langer, reken op minimaal 2 weken, zeker als de douane er een extra blik op wil werpen  ::)

Jan.

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
    • BelCel
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2011, 19:53:12 »
Goed te horen dat je vooralsnog geen bult bent gevallen.....nu ik nog... :-)

De grip is nog niet binnen. Zodra ik hem binnen heb zal ik hem testen en gelijk aan mij belofte hier bespreken...
Ik heb echter niet de ervaring met het origineel, ik had wel de originele op de K20.....

Wordt zeker vervolgt...

grtz, Eppie

grtz, Eppie
Grtz Eppie.

jjw

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 16 januari 2011, 01:45:00 »
Ik denk: mooi verhaal van Kobus.
Ik denk: dan ook maar bestellen.
Ik denk: waar is die batterygrip nou gebleven?
Ik denk: hij staat er niet meer op!
Ik denk: dat ik ga balen als een stekker
Ik denk: ik ga toch echt niet meer betalen bij een ander voor hetzelfde ding.
Ik denk: dat ik nog maar wat geduld moet hebben.
Ik denk: dat ik maar stop met dit verhaal.

Gr. Don

zoek op d-bg4 op ebay en het stikt van de hits, genoeg keuzes om te bestellen voor +- 50 euro.