Auteur Topic: Nikon D7000 review voor de twijfelaars  (gelezen 5197 keer)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Nikon D7000 review voor de twijfelaars
« Reactie #20 Gepost op: 14 december 2010, 15:06:10 »
Ik vind alleen dat ze daar niet helemaal duidelijk over zijn.
En juist dat is jammer!
Want ik heb/had ze wel hoog zitten die jongens (en meisjes) van DigiFotoPro.  :-\
Het zal toch niet zo zijn dat ze blind varen op de specs...  ???

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 14 december 2010, 15:06:10 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2010, 14:42:04 »
Het is toch wel opvallend dat bij diverse bladen en sites ze nogal gereserveerd zijn over de D7000. Een onderzoeker die wat dieper graaft lijkt toch tegen nogal wat beperkingen aan te lopen.
Daarom was ik zo verbaasd dat het door mij gewaardeerde DigiFotoPro de Nikon D7000 een 9,5 gaf!
Ach, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen...  ::)
Maar daarom extra benieuwd hoe de K-5 daar gaat scoren!  :-\
Dat zal pas op z'n vroegst in 2011 nummer 1 zijn. Nikon en Canon gaan voor. ;) Ik heb die D7000 review gelezen. Ze benoemen het punt van de trage AF bij het filmen wel, maar ze benoemen het maar één keer. In de eindafweging wordt het ook niet als minpunt gezien. Misschien omdat ze enige zijn die het hebben en het als een bonus wordt gezien?

Net als:

Citaat
De D7000 fotografeert met 6 beelden per seconde en kan zo aardig meekomen langs de sportvelden, mits je een snelle geheugenkaart gebruikt.

14-bit RAW = 10 beelden
12-bit RAW = 11 beelden
hoogste kwaliteit JPG met Extreme III=50 beelden (daarna zakt het in)

De kaartjes die ze hebben gebruikt zijn 30MB/s. Zelfs hiermee vind ik de score matig. Dus met een snelle geheugenkaart kan je inderdaad "aardig" meekomen. Het is net hoe je de Nederlandse taal toepast en interpreteert. Het woord "aardig" is niet eenduidig en zegt helemaal niets.   

Een tijdje terug las ik dat de Canon 1D Mark III (2007) een beperking heeft t/m ongeveer 20MB/s. Dat was hun snelste camera tot de MkIV uitkwam. Bij deze camera zouden kaartjes van 20MB/s geen beperking zijn, tenzij die 20MB/s een maximum is die sporadisch wordt gehaald.
Ik weet niet wat de maximale snelheid in de D7000 is, maar ik denk dat de beperking vooral in de camera zit. Tenzij je kaartjes gebruikt die je vroeger in een compact camera stopte. Ik denk dat de meeste wel kaartjes van minstens 15-20 MB/s gebruiken. Ik wil hier mee zeggen dat je met snellere geheugenkaartjes geen snelheid gaat winnen bij het fotograferen. Bij 30MB/s weet je in ieder geval dat vertragingen niet aan het kaartje ligt. Snelle kaartjes zijn daarentegen wel fijn als je 16 of 32gb op je computer zet met een usb adapter. 

Aan de andere kant is deze camera daar niet voor bedoeld. De meeste mensen met een D7000 lopen niet langs een sportveld en gebruiken geen bursts. Het blijft een consumenten camera die waarschijnlijk erg mainstream zal worden. Ik denk dat hij daar op is beoordeeld. Ik vind alleen dat ze daar niet helemaal duidelijk over zijn. 

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #18 Gepost op: 14 december 2010, 10:23:54 »
Dat valt tegen. Bij RAW is de buffer bij ongeveer 11 foto's al vol. De 60d is meer een van de duursport en de D7000 een sprinter.
Het is toch wel opvallend dat bij diverse bladen en sites ze nogal gereserveerd zijn over de D7000. Een onderzoeker die wat dieper graaft lijkt toch tegen nogal wat beperkingen aan te lopen.
Daarom was ik zo verbaasd dat het door mij gewaardeerde DigiFotoPro de Nikon D7000 een 9,5 gaf!
Ach, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen...  ::)
Maar daarom extra benieuwd hoe de K-5 daar gaat scoren!  :-\

Serpiente

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 13 december 2010, 13:59:44 »
Ook verrassend hoe de D7000 het aflegt bij continues shooting qua buffer tov de 60D. Die gaat maar door! Ook met 18 megapixels...
Inderdaad jammer dat hij geen Pentax kan doen.  :-[
Idd.. 3 seconde heel snel, en daarna net zo "snel" als mijn K10d in een RAW burst. Dat valt tegen. Bij RAW is de buffer bij ongeveer 11 foto's al vol. De 60d is meer een van de duursport en de D7000 een sprinter. De K5 kan er 2x zo veel maken voordat de buffer volloopt.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #16 Gepost op: 13 december 2010, 07:57:00 »
Hij komt ook erg onpartijdig over. Hij vindt het zelf ook erg jammer dat hij de K5 niet kan reviewen tenzij hij er zelf één koopt. Pentax stuurt hem geen review exemplaar.
Ook verrassend hoe de D7000 het aflegt bij continues shooting qua buffer tov de 60D. Die gaat maar door! Ook met 18 megapixels...
Inderdaad jammer dat hij geen Pentax kan doen.  :-[

Serpiente

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 13 december 2010, 01:23:37 »
De D7000 komt er bij CameraLabs niet zo heel erg goed uit.
Niet dat het een slechte camera is, dat niet, maar er zijn wel wat dingetje die voor verbetering vatbaar zijn. Kijk eens naar deze link voor het gebruik van de autofocus functie tijdens filmen. Vanaf 3:56 zie je wat die functie kan. En vooral ook hoe dat KLINKT!!! Een tegenvaller...

http://vimeo.com/17656236
Niet erg mooi, maar voor sommige mensen telt het gemak. Ik vind het wel jammer dat Pentax hem geen camera's meer verschaft voor reviews. Het is een beetje een rare vogel om te zien, maar hij kan het altijd mooi vertellen. Hij komt ook erg onpartijdig over. Hij vindt het zelf ook erg jammer dat hij de K5 niet kan reviewen tenzij hij er zelf één koopt. Pentax stuurt hem geen review exemplaar.

check: http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon_D7000/index.shtml
« Laatst bewerkt op: 13 december 2010, 01:44:10 door Serpiente »

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #14 Gepost op: 12 december 2010, 22:51:34 »
De D7000 komt er bij CameraLabs niet zo heel erg goed uit.
Niet dat het een slechte camera is, dat niet, maar er zijn wel wat dingetje die voor verbetering vatbaar zijn. Kijk eens naar deze link voor het gebruik van de autofocus functie tijdens filmen. Vanaf 3:56 zie je wat die functie kan. En vooral ook hoe dat KLINKT!!! Een tegenvaller...

http://vimeo.com/17656236

Offline hansli

• Pentaxian
  • **
  • who needs autofocus?
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2010, 00:37:29 »
Ik heb de K5 vorig weekend op bezoek gehad, en ze voelt in mijn kleine handen heel fijn. De pink gaat meteen onder de camera, en je hebt heerlijk veel grip. Dit alles natuurlijk met 1 hand!  (met Pentax 35/2.4 en 12-24/4.0), en alle instellingen zitten ook onder 1 hand, wat volgens mij de K7 ook ongeveer heeft, maar de K5 is far more convenient for the regular Pentax user  :) :) :)
Volgens mij ligt de camera op die manier veel stabieler bij snelle shots, en je kunt altijd nog oldschool 2 handen gebruiken!
Mijn K10 en K20 laten dit ergonomisch perfecte gedrag helaas niet zien; de pink kan wel naar de onderkant, maar de camera is daar eigenlijk te zwaa voorr, en je schakelt na korte tijd de pink weer terug naar de voorkant.

Dit weekend heb ik trouwens een K-r op bezoek, en dat voelt al net zo lekker, en duidelijk lichter; om haar nog lichter te maken heb ik mijn DA pancake er opgezet........... Iets zwaarder dan een X90, en bijna kleiner...........

hansli
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Serpiente

• Gast
Re:DPreview heeft de Nikon D7000 getest
« Reactie #12 Gepost op: 2 december 2010, 17:52:37 »
DPreview heeft de D7000 inmiddels ook getest:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond7000/
Ik zag dat de K5 ook een paar keer in positieve zin werd genoemd..

bbwijdieks

• Gast
Re:DPreview heeft de Nikon D7000 getest
« Reactie #11 Gepost op: 2 december 2010, 17:47:27 »
DPreview heeft de D7000 inmiddels ook getest:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond7000/

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 1 december 2010, 18:50:31 »
Op Dp review staat nu de volledige test van de Nikon D7000.
De AF in Video valt dus mee.
Nu wachten op de K5 test. Jammer dat ze die niet tegelijkertijd hebben getest.

Tsja die AF in video is niet heel bruikbaar, maar kan wel eens handig zijn.

Voor de K-5 hebben ze ook moeten wachten op de nieuwe firmware. De K-5 wordt wel genoemd als uitzonderlijk in prestaties van framerate en aantal frames in een burst.

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 1 december 2010, 18:43:22 »
Op Dp review staat nu de volledige test van de Nikon D7000.
De AF in Video valt dus mee.
Nu wachten op de K5 test. Jammer dat ze die niet tegelijkertijd hebben getest.
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Serpiente

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 24 november 2010, 20:02:28 »
Ik heb vandaag voor het eerst de D7000 in mijn handen gehad. Ik heb ook de D300s en 7D in mijn handen gehad. Ik vond de ergonomie erg tegenvallen. Ik kreeg na een tijdje kramp in mijn hand aan de kant van mijn pink (M. abductor digiti minimi). Dat heb ik overigens ook bij mijn K10d. De D300s en 7D lagen een stuk beter in de hand. Vooral de D300s. Ik vond het bij de D7000 ook irritant dat ik steeds per ongeluk de Fn knop in met mijn middelvinger. Als je daar een functie aan geeft druk ik steeds die functie in.  ::)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2010, 19:06:11 »
Die Nikon D7000 komt er gewoon heel goed uit.
De genoemde minpunten zijn nou ook niet echt onoverkomelijk. Ga je toch weer twijfelen hè.  >:(

Eerst maar een vergelijkende test afwachten.
Dank voor het delen!

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2010, 15:12:04 »
Ja maar dat wisten we ook al lang.
Wij wel maar ik had het nog niet op deze manier bevestigd gezien. Ik had eigenlijk de optie om een tweedehands k-7 te kopen open gehouden, misschien niet zo'n goed idee dan  :-X
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Serpiente

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2010, 13:17:28 »
Citaat
After trying the camera out with a few other lenses, such as the 70-200mm f/2.8 VR Mk1 it became apparent that it wasn't the camera slowing down the focus action. Using the same lens, focusing is every bit as quick and accurate on this camera as the D300 and D700 I had available for comparison.
Als meerderen dit kunnen bevestigen is dat best impressive.

Offline 6x7

• Pentaxian
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2010, 22:30:57 »
in de vergelijking van dxo komt de 20 er beter uit dan de 7 ?

Ja maar dat wisten we ook al lang. op mijn K20 gebruikte ik regelmatig ISO 1600 dat heb ik bij de K7 maar terug geschroefd naar 800.
Ik vind het rood van de K7 wel beter dan van de K20 dat werd toch te paars..
Verder zijn het verschillende kameras, de meeste dingen vind ik bij de K7/ K5 layout beter behalve de plaatsing van het groene knopje, hoe vaak ik nu al niet per ongeluk de LV
inschakelde...

Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2010, 21:42:05 »
in de vergelijking van dxo komt de 20 er beter uit dan de 7 ?
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

elkim

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2010, 20:43:10 »
 :surrender: :surrender: WE HAVE A WINNER :surrender: :surrender:

bbwijdieks

• Gast