Het is toch wel opvallend dat bij diverse bladen en sites ze nogal gereserveerd zijn over de D7000. Een onderzoeker die wat dieper graaft lijkt toch tegen nogal wat beperkingen aan te lopen.
Daarom was ik zo verbaasd dat het door mij gewaardeerde DigiFotoPro de Nikon D7000 een 9,5 gaf!
Ach, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen... 
Maar daarom extra benieuwd hoe de K-5 daar gaat scoren! 
Dat zal pas op z'n vroegst in 2011 nummer 1 zijn. Nikon en Canon gaan voor.

Ik heb die D7000 review gelezen. Ze benoemen het punt van de trage AF bij het filmen wel, maar ze benoemen het maar één keer. In de eindafweging wordt het ook niet als minpunt gezien. Misschien omdat ze enige zijn die het hebben en het als een bonus wordt gezien?
Net als:
De D7000 fotografeert met 6 beelden per seconde en kan zo aardig meekomen langs de sportvelden, mits je een snelle geheugenkaart gebruikt.
14-bit RAW = 10 beelden
12-bit RAW = 11 beelden
hoogste kwaliteit JPG met Extreme III=50 beelden (daarna zakt het in)
De kaartjes die ze hebben gebruikt zijn 30MB/s. Zelfs hiermee vind ik de score matig. Dus met een snelle geheugenkaart kan je inderdaad "aardig" meekomen. Het is net hoe je de Nederlandse taal toepast en interpreteert. Het woord "aardig" is niet eenduidig en zegt helemaal niets.
Een tijdje terug las ik dat de Canon 1D Mark III (2007) een beperking heeft t/m ongeveer 20MB/s. Dat was hun snelste camera tot de MkIV uitkwam. Bij deze camera zouden kaartjes van 20MB/s geen beperking zijn, tenzij die 20MB/s een maximum is die sporadisch wordt gehaald.
Ik weet niet wat de maximale snelheid in de D7000 is, maar ik denk dat de beperking vooral in de camera zit. Tenzij je kaartjes gebruikt die je vroeger in een compact camera stopte. Ik denk dat de meeste wel kaartjes van minstens 15-20 MB/s gebruiken. Ik wil hier mee zeggen dat je met snellere geheugenkaartjes geen snelheid gaat winnen bij het fotograferen. Bij 30MB/s weet je in ieder geval dat vertragingen niet aan het kaartje ligt. Snelle kaartjes zijn daarentegen wel fijn als je 16 of 32gb op je computer zet met een usb adapter.
Aan de andere kant is deze camera daar niet voor bedoeld. De meeste mensen met een D7000 lopen niet langs een sportveld en gebruiken geen bursts. Het blijft een consumenten camera die waarschijnlijk erg mainstream zal worden. Ik denk dat hij daar op is beoordeeld. Ik vind alleen dat ze daar niet helemaal duidelijk over zijn.