Auteur Topic: Het grote K5 topic  (gelezen 127543 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Het grote K5 topic
« Reactie #346 Gepost op: 13 december 2010, 19:12:00 »
Speel lekker met de camera en let niet op de clicks, ruil hem op een wat later stadium (red. na de kerstdagen) in voor een nieuwe met schone lei.
Dat vind ik nog eens een goed voorstel. De shuttercount wordt straks gewoon weer op 0 gezet in de fabriek. De mijn heeft al een paar klikjes gemaakt. :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #346 Gepost op: 13 december 2010, 19:12:00 »

Offline wolly

• Newbie
  • Geslacht: Man
  • Pentax K10 een mooie camara
« Reactie #345 Gepost op: 13 december 2010, 19:10:46 »
Naar aanleiding van de meldingen over de sensor, gister ook maar even een testje gedaan. En ook ik heb last van het probleem. Lijken net dode pixels. Vandaag naar de winkel geweest en daar kende ze het verhaal niet. Maar de verkoper belde even met de Beuk en daar zeiden ze stuur maar op en dan ruilen we het om. Maar ook hier geldt eerst opsturen dan wordt die geruild.
Alles moet binnen een week geregeld zijn.
Maar even afwachten wat je teruggestuurd krijgt. Misschien wel de camera van iemand die hem hier ook opgestuurd heeft..... :evil:

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
« Reactie #344 Gepost op: 13 december 2010, 19:08:32 »
Ook ik heb vandaag de beuk weer aan de lijn gehad.

Aan het einde van de week komt er weer een flinke lading K-5 binnen.
Probleem wat je nu hebt aangezien er weinig voorraad is:

Klant brengt hem terug naar de winkelier.
Winkelier stuurt naar de Beuk
De Beuk stuurt naar het Oosten
En vice versa.

Zodra er weer genoeg op voorraad is zullen ze bij de beuk omgeruild worden.
Dit zelfde geld natuurlijk daarna pas weer voor de winkelier. ( sommige zullen zowieso niet omruilen in de winkel want dan zit de winkel met het probleem van geen voorraad.)

Het zal dus langzaam aan gaan lopen.

Voor de mensen die niet zonder kunnen en/of het bijna niet zien zou ik willen zeggen:
Speel lekker met de camera en let niet op de clicks, ruil hem op een wat later stadium (red. na de kerstdagen) in voor een nieuwe met schone lei.

Wel heb ik voor de mensen die niet naar de zoom experience zijn geweest en bij de dealer geen kunnen vinden een zweetbandje en een pen.
( zolang de voorraad strekt uiteraard en ook bij ons in de winkel liggen mochten er mensen in de buurt zijn. )
;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

patrick91

• Gast
« Reactie #343 Gepost op: 13 december 2010, 18:38:14 »
Mail gestuurd naar mijn winkel in elk geval, die hebben hem ook niet meer op voorraad zag ik.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #342 Gepost op: 13 december 2010, 18:25:10 »
Ik begrijp dus dat ze niet ruilen in de winkel maar dat je hem moet opsturen?
Ik ga eens kijken of dat niet anders kan..
Eén op één omruilen zou de meest eenvoudige en klantvriendelijke manier zijn.
Het enige probleem denk ik is het bevoorraden van de (web)winkels. Er zijn er simpelweg te weinig!  >:(

patrick91

• Gast
« Reactie #341 Gepost op: 13 december 2010, 18:24:21 »
Of de nieuwe kan ongebruikt retour..

RonHendriks

• Gast
« Reactie #340 Gepost op: 13 december 2010, 18:21:37 »
Tsja dat zal wellicht met voorraden te maken hebben. Ben benieuwd of ik binnenkort nog mijn tweede K-5 kan ophalen, dan stuur ik de eerste terug voor omruiling.

patrick91

• Gast
« Reactie #339 Gepost op: 13 december 2010, 18:14:07 »

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #338 Gepost op: 13 december 2010, 18:05:28 »
Vandaag ook mijn K-5 teruggezonden voor omruiling.  :(

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #337 Gepost op: 13 december 2010, 18:03:24 »
Heb hem net bij de winkel gebracht, wordt woensdag opgestuurd,
Meld het wel als ie er weer is, dan weten anderen ook hoelang zoiets duurt.
Jochem.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #336 Gepost op: 13 december 2010, 17:59:56 »
Ik ga nog even kijken wat ik ga doen. Ik kan iegelijk geen dag zonder mijn camera  :schaam:
Omdat de meeste K-5 bezitters waarschijnlijk niet hun brood met de camera verdienen is het in mijn ogen 'slechts' lastig dat je de camera een tijdje moet missen. Leuk is het natuurlijk niet.
Maar zie het zo dat je er een nieuw en schoon exemplaar voor terug krijgt. Dat is toch een bijzondere service.
Ik zou het ook niet leuk vinden hoor. Wat dat betreft heb ik wel begrip. Maar zie ook de service van Pentax die je een nieuwe camera levert.

Sterkte!  ;)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #335 Gepost op: 13 december 2010, 17:56:34 »
Beste,

Bij een aantal Pentax K-5 .....blablabla..... verontschuldigen wij ons voor dit ongemak.

De Beukelaar
Kijk, het lijkt erop dat Pentax dit negatieve feit een positieve boost weet te geven!
Dit vind ik helemaal SUPER!
Ik weet dat er (veelal terecht) behoorlijk wat kritiek is op de beuk, maar mag ik hier voorzichtig een complimentje uitdelen voor de afhandeling en de duidelijkheid?

Offline Pieter_MD

• Full Member
  • *
  • Click Click
« Reactie #334 Gepost op: 13 december 2010, 17:54:44 »
Net even getest of mijn camera het ook heeft (k-5), en ja helaas de mijne heeft het ook :(
Ook als ik de camera naar bvb een blauwe lucht richt met f11+ dan zie ik het al zitten op me foto's (Ook al met live view en video mode), maar hiervoor had ik er echter nog NIETS van gemerkt.

Dus het is nu zo, je weet dat het er zit maar je ziet er vrijwel niet(s) (veel) van.

Ik ga nog even kijken wat ik ga doen. Ik kan iegelijk geen dag zonder mijn camera  :schaam:

Serpiente

• Gast
« Reactie #333 Gepost op: 13 december 2010, 16:34:25 »
Antwoord gekregen:
Beste,

Bij een aantal Pentax K-5 reflexcamera's kan zich inderdaad een probleem voordoen met betrekking tot de sensor, nl. het verschijnen van zwarte punten op de CMOS sensor (weliswaar niet te verwarren met stofdeeltjes).

Wanneer u dit waarneemt vragen wij u vriendelijk om uw toestel in de originele verpakking (met inbegrip van alle toebehoren) terug te brengen bij de handelaar waar u het toestel heeft gekocht. Dit toestel wordt dan geruild tegen een nieuw toestel.

In naam van Pentax verontschuldigen wij ons voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Daniel LEIBOVITZ
Marketing Assistant & Webmaster
De Beukelaar

Toch wel netjes en duidelijk. Ze weten wat de oorzaak is en ze lossen het op zonder moeilijk te doen. :)

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #332 Gepost op: 13 december 2010, 15:50:02 »
Antwoord gekregen:
Beste,

Bij een aantal Pentax K-5 reflexcamera's kan zich inderdaad een probleem voordoen met betrekking tot de sensor, nl. het verschijnen van zwarte punten op de CMOS sensor (weliswaar niet te verwarren met stofdeeltjes).

Wanneer u dit waarneemt vragen wij u vriendelijk om uw toestel in de originele verpakking (met inbegrip van alle toebehoren) terug te brengen bij de handelaar waar u het toestel heeft gekocht. Dit toestel wordt dan geruild tegen een nieuw toestel.

In naam van Pentax verontschuldigen wij ons voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Daniel LEIBOVITZ
Marketing Assistant & Webmaster
De Beukelaar

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #331 Gepost op: 13 december 2010, 10:12:12 »
Mocht ik ze nog niet aangeschaft hebben, dan zou ik dit bij deze zeker doen.
Ik heb nog wel een beetje mijn twijfels over de prijs-kwaliteit verhouding van deze lens.
Ik wacht in ieder geval nog even de eerste testen af.
Die review op pentaxforums.com vond ik niet zo overtuigend en zeker niet objectief te noemen.  :-\

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #330 Gepost op: 13 december 2010, 10:09:40 »
Gezien dit een wereldwijd probleem is zal Pentax uit de hoek moeten komen zo niet zal hun poging om terug een plaatsje te verdienen tussen nikon en canon een ijdele poging geweest zijn.
Ze zullen wel moeten denk ik.
Maar juist dat kan een positief effect hebben. Kijk maar eens naar de verkopen van Toyota na het rem-schandaal. Eerst een stevige dip, maar al snel gevolgd door een aantal bovengemiddelde maanden qua verkoop. Die dip maakten ze dubbel en dwars weer goed.
Laat dat een les zijn voor Pentax! Kom op Pentax laat zien wat je waard bent!  >:(

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #329 Gepost op: 13 december 2010, 09:03:30 »
Voor het probleem met de camera, kit al dan niet, zal deze uitspraak dan wel larie en apekool zijn.
Gezien dit een wereldwijd probleem is zal Pentax uit de hoek moeten komen zo niet zal hun poging om terug een plaatsje te verdienen tussen nikon en canon een ijdele poging geweest zijn.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
« Reactie #328 Gepost op: 13 december 2010, 08:59:18 »
En wat is je eerste reactie op de 18-135?

Super.  Dat is kort en duidelijk.  Ligt goed in de hand, zoomt goed enz.
Mocht ik ze nog niet aangeschaft hebben, dan zou ik dit bij deze zeker doen.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #327 Gepost op: 13 december 2010, 08:48:42 »
Bij mij ook kit  (+18-55 WR)

patrick91

• Gast
« Reactie #326 Gepost op: 12 december 2010, 22:39:43 »
Mijne komt ook uit een doos wat een kit was, de 1e body was geen kit maar die was dus DOA

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
« Reactie #325 Gepost op: 12 december 2010, 18:33:19 »
Voor het probleem met de vlekken op de sensor kreeg ik daar te horen dat zich dit vooral voordeed bij de Body's  die niet als kit gekocht waren.
Ik ben eens benieuwd wat jullie reacties zijn hierop.
Das: BS

Wij hebben bijna alleen maar kit-sets waar we de lens dan uithalen om als body te verkopen en die hebben het dus ook.
( waaronder de mijne, oorspronkelijk een set met twee lenzen )

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #324 Gepost op: 12 december 2010, 17:07:26 »
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Vraag me af of zo'n standaard lens, WR welliswaar, zoveel geld waard kan zijn...  ::)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #323 Gepost op: 12 december 2010, 16:42:18 »
Off topic : Ik heb ook nog eens gevraagd hoe het zit met de 18-135 want ik had deze als kit aangekocht.  Blijkbaar beginnen ze binnen te komen maar heel druppelsgewijs.  Toen ik vroeg of deze misschien nog zou geleverd worden voor Kerst, zag ik een zeer bedenkelijk gezicht.  In ieder geval heb ik ze eens kunnen uittesten.

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
« Reactie #322 Gepost op: 12 december 2010, 13:57:06 »
Ik ben zonet op de mini Photokina geweest in Wilrijk en heb daar met de mensen van Pentax gesproken.
Voor het probleem met de vlekken op de sensor kreeg ik daar te horen dat zich dit vooral voordeed bij de Body's  die niet als kit gekocht waren.
Ik ben eens benieuwd wat jullie reacties zijn hierop.

Off topic : Ik heb ook nog eens gevraagd hoe het zit met de 18-135 want ik had deze als kit aangekocht.  Blijkbaar beginnen ze binnen te komen maar heel druppelsgewijs.  Toen ik vroeg of deze misschien nog zou geleverd worden voor Kerst, zag ik een zeer bedenkelijk gezicht.  In ieder geval heb ik ze eens kunnen uittesten.
Pentax AF-540 FGZ