Voor een selectie als dit bord is een tekentablet echt niet nodig.
Ik schreef al eerder hoe een aantal selcties te maken zijn.
In dit geval was ovaalselectie gecombineert met shift (met spatie erbij kun je verplaatsen) de eenvoudigste selectie
Ook de pen (pad) had hier goed kunnen voldoen.
Ik ga er even van uit dat je met photoshop werkt.
Dit programma goed onder de knie krijgen is geen sinecure. Dat doe je niet even op een avond.
Mijn advies leer eerst eens photoshop; leer hoe je selecties maakt en daar zijn heel veel methodes voor, elk met een eigen toepassingsgebied.
Leer met de pen werken, met kanalen, leer aanpassingslagen maken, leer hoe om te gaan met de overvloei modus, maskers (zeer belangrijk) enz enz.
Als je zo'n beetje alles (en dat is héél veel) onder knie hebt is het misschien interessant om eens te denken aan een tekentablet.
Een goed tekentablet is de wacon Intuos 4 M; maar goedkoop is dat zeker niet.
cire
Ps:
Er zijn ook cursussen photoshop zoals van Learnit:
Een drie daagse cursus kost je incl BTW zo'n kleine 1200 eurootjes.
http://www.learnit.nl/index.php?c=3878&gclid=CLXuoIXprZ8CFQk13godXSJ41gIk durf te stellen, dat je daar wel een hele mooie demonstratie krijgt, maar nauwelijks echt wat leert.
Mijn Belgische cursus van 4 semesters, elk 16 lesavonden van 3 1/2 uur (en daar kun je echt geen avond van missen) bewijzen dat.
Overigens kost dat 60 euro per semester, elk semester wordt afgesloten met een examen.