Auteur Topic: Monster bord  (gelezen 3583 keer)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Monster bord
« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2010, 16:59:55 »
Aiptek heeft meerder produkten. Ik gebruik de Aiptek 14000u met 4000 lpi. Je hebt gelijk dat 1000 lpi is te weinig (goed genoeg om een muis te vervangen maar meer niet). De 14000 kost bij Conrad slechts 99 euro. ook een druk gevoelige pen is een must (1024 levels)

Maar er is keuze genoeg. Recent zijn er een ook een paar mooie trust modellen gelanceerd.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2010, 16:59:55 »

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2010, 13:08:16 »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Jolandavangemmert

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2010, 08:37:39 »
Hoi Marian,

Wat voor tekentablet heb je, ik wil er mogelijk ook 1 aanschaffen.

Offline maria6tg

• Senior Member
  • **
  • I love K10
    • www.marseyes.eu
« Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2010, 11:15:44 »
Hoi,

Ik gebruik al 5 jaar een Wacom tekenpen. Het handige is ook als je pen stuk is dan kun je via wacom de onderdelen dus bv alleen een pen kan bestellen. Teken en shop er heel veel mee. Zou dat niet eens meer met een muis kunnen denk ik. Alleen lastig als een ander even iets op mijn pc wil opzoeken  :D. Die zijn na een seconde al in alle staten  :(.
Tip: bind een draad aan de pen die vastzit aan je blad. Pen zwerft soms door het hele huis.
Als je veel shopt is het zeker aan te raden.

Succes Marian

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2010, 00:45:15 »
Ron
Ik ga al vele jaren naar school in Maasmechelen. (o.a. ook voor de kookles en komend semester ga ik Indesign doen)
Het is het Sint Barbara instituut (SBI-CVO), kastagnelaan 59 Maasmechelen (Eijsden tuindorp)
Link van de school: http://www.sbi-cvo.be/; prijzen van de cursussen staan bij inschrijvingen.
zie hier de link voor Photoshop: http://www.sbi-cvo.be/2008/Informatica/Foto_02.htm.
Voor mij is het nagenoeg een thuiswedstrijd, ik hoef slechts de Maas over te steken; een klein kwartiertje met de auto.
Je kunt het geloven of niet, maar er is zelfs een man die uit Tilburg komt voor Photoshop, soms komt hij een of tweedagen eerder om op de camping in Elsloo te overnachten en vervolgens zaterdagmorgen naar de les te gaan. Natuurlijk tankt hij dan even in België, heeft ie dat al weer terug verdient....... ;)

Bob,
Als je wat precieser wilt werrken is de Aipek niet aan te bevelen
De aipek heeft 1000 lpi en de wacom 5080 lpi, met de laatste kun je letterlijk tot op de pixel nauwkeurig werken
Overigens was laatst een aipek 4 te koop via IBAY voor 10 euro (2de hands)

cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Bob

• Super Pentaxian
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2010, 19:39:37 »
Ik ben het qua onder de knie krijgen van Photoshop helemaal met Cire eens. Maar ik vindt dat je voor foto bewerking niet vroeg genoeg met een tablet kunt beginnen. Zo zijn brushes druk gevoelig en kan de grootte gemakkelijk gecontrolleerd worden. Ook is de inspanning vele malen minder dan bij het gebruik van een muis. Ik heb voor 100 Euro een Aiptec A4 widescreen gekocht die ik werkelijk iedereen kan aanraden. Als het eenmaal geprobeerd hebt zul je merken dat je echt nooit geen muis meer wil gebruiken.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2010, 17:04:58 »
Mijn Belgische cursus van 4 semesters, elk 16 lesavonden van 3 1/2 uur (en daar kun je echt geen avond van missen) bewijzen dat.
Overigens kost dat 60 euro per semester, elk semester wordt afgesloten met een examen.
Waar worden zulke cursussen eigenlijk gegeven, want dat is wel zeker de moeite waard.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2010, 12:21:14 »
Voor een selectie als dit bord is een tekentablet echt niet nodig.
Ik schreef al eerder hoe een aantal selcties te maken zijn.
In dit geval was ovaalselectie gecombineert met shift (met spatie erbij kun je verplaatsen) de eenvoudigste selectie
Ook de pen (pad) had hier goed kunnen voldoen.
Ik ga er even van uit dat je met photoshop werkt.
Dit programma goed onder de knie krijgen is geen sinecure. Dat doe je niet even op een avond.
Mijn advies leer eerst eens photoshop; leer hoe je selecties maakt en daar zijn heel veel methodes voor, elk met een eigen toepassingsgebied.
Leer met de pen werken, met kanalen, leer aanpassingslagen maken, leer hoe om te gaan met de overvloei modus, maskers (zeer belangrijk) enz enz.
Als je zo'n beetje alles (en dat is héél veel) onder knie hebt is het misschien interessant om eens te denken aan een tekentablet.
Een goed tekentablet is de wacon Intuos 4 M; maar goedkoop is dat zeker niet.
cire

Ps:
Er zijn ook cursussen photoshop zoals van Learnit:
Een drie daagse cursus kost je incl BTW zo'n kleine 1200 eurootjes. http://www.learnit.nl/index.php?c=3878&gclid=CLXuoIXprZ8CFQk13godXSJ41g
Ik durf te stellen, dat je daar wel een hele mooie demonstratie krijgt, maar nauwelijks echt wat leert.

Mijn Belgische cursus van 4 semesters, elk 16 lesavonden van 3 1/2 uur (en daar kun je echt geen avond van missen) bewijzen dat.
Overigens kost dat 60 euro per semester, elk semester wordt afgesloten met een examen.

« Laatst bewerkt op: 18 januari 2010, 12:31:25 door cire »
www.artillusio.nl

bassie-86

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2010, 10:30:03 »
Dank voor alle reacties! ik heb morgen eerst een tentamen, ga ik eerst nog even beetje voor leren vandaag en daarna heb ik weer zeeen van tijd en zal ik veel gaan oefenen met deze tips.

bob zei dat ik een tekentablet moest hebben, dat het beter werkt wat zijn anderen ervaringen hier mee? en wat en welke zijn goed hebben jullie hier tips voor me dat het niet te duur wordt, of moet ik voor kwaliteit wel duur kopen?

Offline maria6tg

• Senior Member
  • **
  • I love K10
    • www.marseyes.eu
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2010, 06:37:27 »
Ja, zo had ik er ook mee gespeeld. Die van jou ziet er goed uit. Ik had de rand los gemaakt van het bord en gevuld met verloop en toen afschgeschuind.

Marian

Offline kraayke

• Pentaxian
  • **
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2010, 23:02:49 »
Deze keer met ovaal  selectie + shift... schuin kantje eraan voor de afwerking.
Even snel gedaan.. dat kun je dus ook zien. Maar als voorbeeld kan het wel dienen denk ik

Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline maria6tg

• Senior Member
  • **
  • I love K10
    • www.marseyes.eu
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2010, 20:03:10 »

Kan nog mooier, even snel gedaan. Dit blijft toch leuk.  :) :)

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2010, 13:11:43 »
Selecties maken behoort tot de belangrijkste technieken in photoshop.
De voorgestelde methode van Bob voldoet hier redelijk.
Eigenlijk zou ik de lasso methode hier niet toepassen.
Beterzou zijn een pad maken met de pen. (ovaal en met shift cirkel)
Ook via kanalen (hier minder geschikt) kun je goede selecties maken.
Het ovaal selctiekader (met shift wordt het circelvormig) had hier ook goed kunnen functioneren.
Cire
www.artillusio.nl

Offline Bob

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2010, 12:22:45 »
Hier een aantal tips om selecties beter te kunnen maken.
  • Ten eerste als je veel nauwkeurige foto correcties maakt - koop een teken tablet. Dit voorkomt ook de beroemde muis arm en alles gaat net even makkelijker. (zoals het volgen van de rand van een bord met een lasso:-))
  • Als de lasso echt de verkeerde kant op gaat kun je eenvoudig met de back toets het laatst vastgezette punt verwijderen.
  • Als halverwege de lasso gesloten wordt hoef je niet opnieuw te beginnen maar kun je met de shift toets ingedrukt gewoon verder gaan.
  • De automatische lasso kijkt naar kleur en intensiteit verschillen en zal daarom de donkere rand volgen. Het gevolg is dat de lichte delen niet gevolgd worden. Voor ons is dit logisch maar weet het programma veel?!? De oplossing is simpel. Doe eerst de groffe selectie en voeg simpelweg de witte delen later toe (zoom ook even in).
  • Je kunt de lasso ook helpen door als je bij een kleur of contrast verschil aankomt zelf even een nieuw punt te zetten met het nieuwe patroon wat gevolgd moet worden.
  • Voor een scherpe of wat vagere rand moet je voor de selectie de allias box niet of wel aan vinken.

Ga maar oefenen met de boven staande tips en dan kun je in no time de selectie maken die ik hieronder gedaan heb (1 minuut werk!)

Succes, Bob
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2010, 12:26:27 door Bob »

bassie-86

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2010, 11:47:42 »
Hier het originele:

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2010, 02:10:22 »
Plaats ook even het origineel (900 pixels), dan kunnen er vast nog wat mensen mee spelen.

bassie-86

• Gast
Monster bord
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2010, 17:08:40 »
Ik heb weer een experiment, Dit ging vooral ook om te leren werken het lasso gereedschap. ik heb nu selectie gemaakt met de magnetisch lasso, maar er zit links onderin nog een mis voming. Ik vraag me of is er een moeilijkheid dat perfect rond kan worden zoals het moet?
en hoe zou je die licht weerkaatsing aan de linker en rechter kant verwijderen? welke techniek heb je daarvoor?