Eens met bovenstaande. Het is maar zelden dat én JPG én RAW nuttig is. De meeste nieuwere PENTAX camera's kunnen overigens ook in toestel een RAW naar JPG converteren.... Mijn advies is altijd single RAW te schieten. Sommigen preferen PEF (zie boven) ik doe DNG. Ik heb meer dan genoeg geheugenkaartjes en DNG icm LR2 werkt prima (al zal PEF ook werken)...
Er zijn verschillende zaken die de snelheid beïnvloeden: ten eerste de instellingen in je camera.... Laatst een collega die met een sluitertijd van een halve seconde klaagde dat hij geen zes foto's per seconde kon maken

Maar ook het verschil tussen DNG/PEF/JPG en bijvoorbeeld in de K7 zijn veel instellingen die de snelheid behoorlijk negatie beïnvloeden (lens correctie e.d.).
Dan de buffergrootte, dat verschilt per camera, dan de snelheid van buffer naar kaart, dan de snelheid van de kaart zelf.
Als je nieuw koopt, koop gewoon het snelste wat je kan/wil betalen. Op je kaart-PC verbinding heb je daar altijd profijt van, en ooit zal je wel eens een andere en snellere camera kopen....