Hallo,
Ik heb een vraag. Ik heb een opdracht vanuit school gekregen om leraren te fotograferen voor een project.
Het project gaat over 'romantiek' en dan meer van de oude tijd.

Nu moet ik die leraren ook fotograferen met oude, waarschijnlijk donkere, kleren aan. Deze leraren moeten per 3 of 4 op de foto, vanaf de middel tot hoofd: dat gedeelte zo'n beetje.
Ik vind het wel jammer dat het niet per 2 of 1 leraar per foto mag..
Nu mijn vraag: Wat voor soort achtergrond zouden jullie hiervoor kiezen?
Ik moet denk ik binnen de school moet fotograferen dus een oude muur opzoeken en daar voor gaan staan zit er denk ik niet in...

Ik denk zelf aan een donkere achtergrond.. maar misschien wordt het dan té donker. Ik zal mijn flitser in ieder geval moeten gebruiken denk ik.
Ik heb een K20 en een flitser die helaas nog niet draadloos kan.. (flitser is van mijn vader geweest, vroeger, oudje dus) Ik heb wel een flitsdraad en ik verwacht dat ik het mooiste resultaat krijg als ik van links- of rechtsonder flits.
Klopt dit?
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met dit maar het werd een opdracht van school en dat vind ik leuk! Ik hoop dus dat ik ook een mooi resultaat neer kan zetten!
Hebben jullie tips of aanwijzingen over hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!
(ik zal, als ik de foto's gemaakt heb, vragen of ik er een paar hier mag plaatsen)
Vriendelijke groeten,