Auteur Topic: Sigma 70-300 4-5.6 DG OS  (gelezen 2285 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Sigma 70-300 4-5.6 DG OS
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2009, 07:04:56 »
Ik weet niet meer waar :( maar ik heb een hele test gezien met SR body icm SR lens. Alle vier de mogelijkheden in een tabel.... Verder is er nog niet zo veel te vinden. Ik zou zeker even wachten op reviews voordat ik deze lens kocht...

De SIGMA 70-200mm F2.8 HSM is mijn favoriete lens. En op het forum schieten velen ermee. Grote voordelen: snelle AF, constant diafragma en lichtsterk.

Verder is het heel koort door de bocht dat, in een gelijke kwaliteitsklasse, hoe meer zoom, hoe lager de kwaliteit.

De SIGMA 70-200mm werkt ook met een SDM teleconverter 1.4 en dan krijg je een 100-280 F4.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2009, 07:04:56 »

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2009, 22:27:52 »
Stabilisatie in het objectief zou met name voor langere brandpuntsafstanden beter werken. Ik vemoedt dat je een 1/2 tot een hele stop meer wint. Dat de pentax duurder is komt simpel weg doordat de ontwikkelingskosten over veel minder exemplaren verdeeld moet worden. Ook krijg je de optische stabilisatie gewoon door de zoeker ook mee en dat helpt bij het kaderen natuurlijk. Ronde de 300mm kan ik me er iets bij voorstellen. Of je het ervoor over hebt dat is natuurlijk persoonlijk.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2009, 22:14:03 »
Geen nieuwe test gevonden. Ik vermoed dat beide lenzen (de gewone sigma en de tamron) elkaar niet zo heel veel ontlopen, al kan het zijn dat de sugma net iets beter is. Voor zulke lenzen lees je over het algemeen dat ze prima zijn in het gebied van 70-190mm en vanaf f8-f11. Dat is eigenlijk ook al een flink bereik, tenzij je juist het uiteinde wil gebruiken. Minder scherpte is dan je resultaat denk ik.

Als je geduld hebt krijg je zeker meer met de 70-200.

Klopt, dat is ook de reden waarom ik bij een vervangende lens met 200mm ook genoegen neem. Nu schiet ik wel eens tussen de 200 en 300 maar de kwaliteit is niet echt heel erg geweldig. En voor scherpe foto moet je behoorlijk "knijpen". Vandaar ook mijn zoektocht naar wat beters.
Maar de OS lens is er nog niet zo lang vandaar dat we nog zo weinig kunnen vinden, althans ik niet en jij dus ook niet.

Ik kan me gezien de prijs niet voorstellen dat het OS voor de Pentax niet zou werken. Maar misschien een keertje testen en het resultaat zelf beoordelen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2009, 22:05:31 »
Ik lees het net ook, ben dus even in verwarring. Geen idee of het ook werkt en ondersteund wordt door je Pentax-camera.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2009, 21:51:26 »
??????

Ik las wel dat je juist de SR op de body uit moet zetten. Maar geeft je dus twee tot drie keer zoveel geld uit en krijg je dan nog niets of besnap ik het nu verkeerd. En waarom is de lens met een Pentaxvatting dan nog duurder dan met en Canon vatting. Ikke nie snap nie.

Groeten,
J@@P

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2009, 21:47:45 »
De Optische Stabilisatie wordt in de versies voor Pentax en Sony uitgeschakelt omdat het niet samen gaat met de inbody Shake Reductie.

Geen nieuwe test gevonden. Ik vermoed dat beide lenzen (de gewone sigma en de tamron) elkaar niet zo heel veel ontlopen, al kan het zijn dat de sugma net iets beter is. Voor zulke lenzen lees je over het algemeen dat ze prima zijn in het gebied van 70-190mm en vanaf f8-f11. Dat is eigenlijk ook al een flink bereik, tenzij je juist het uiteinde wil gebruiken. Minder scherpte is dan je resultaat denk ik.

Als je geduld hebt krijg je zeker meer met de 70-200.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2009, 21:56:14 door RonHendriks »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Sigma 70-300 4-5.6 DG OS
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2009, 21:39:36 »
Vrij recent heeft Sigma van de inmiddels vrij bekende zoomlens (al dan niet met APO) een variant uitgebracht met OS (optische beeldstabilisatie). Omdat ik een beetje aan het kijken ben naar iets beters dan m'n huidige 70-300 Tamron (niet slecht maar ik wil een stapje hoger) kwam ik hierbij terecht. Het prijsverschil met de "gewone" uitvoering is een factor 3 en met de APO variant een factor 2. Ik vroeg me echter af of het prijsverschil gerechtvaardigd is. Scheelt optische beeldstabilisatie echt zoveel en levert het echt zoveel kwaliteitsverbetering op. Of is het vooral het idee en de techniek die je betaalt zonder dat dit echt heel veel oplevert. Of kan ik beter doorsparen voor een 70-200 2.8 van Sigma of Tamron. Ik ben een beetje aan het oriënteren maar Google hielp me over de nieuwe 70-300 qua reviews niet veel verder. Wat denken/weten jullie?

Groeten,
J@@P