nog even hier op terug komen, ik wil de cashback actie nog meepakken, heb bij de k100d van mijn vrouw naast de kitlens bijv. de bigma en een sigma 10-20mm f4-5.6 doet deze lens het ook zeer goed op de k-x of toch beter de k20 d of de k7, wil eind van de week gaan bestellen, maar kom er niet uit, wil op zich wel voor de k7 gaan, maar ben bang dat ik hem te weinig gebruik voor dat geld....
Die lenzen werken op alle moderne pentax-camera's. Je keuze gaat tussen drie heel verschillende camera. Ik heb de K20D gehad en dat is een hele fijne camera die iets beter presteerd op iso-gebied (ruis) dan de K-7 (de K-x moet daar echter weer ruimschoots overheen gaan met een winst van een lichtstop). Dus als je veel wil fotograferen met weinig licht dan is de K-x naast lichtsterke lenzen je beste keuze. De K20D en de K-7 hebben wat voordeel door de wheatersealing. De K-7 werkt ook als het vriest tot -10 graden. De K-x is lichter, maar ook iets meer plastic. De K-7 geeft je de meeste mogelijkheden om je camera in te stellen, snelste AF en hoogste fps.
Tsja en dan het geld. Als je hem niet teveel gebruikt en er dus meer jaren van geniet dan is het ook goed. Alle drie hebben ze zo hun eigen dingen en zwakte/sterkte punten.
Ik ben van de K20D naar de K-7 gegaan voor het filmen en hogere fps. De K-x staat op mijn lijstje omdat die een mooie aanvulling is op het low-light fotografie.
De cash-back is een mooie lokker, maar je hoeft niet per se de duurste camera te nemen, een mooie lens kan er ook aan meedoen.