Auteur Topic: website!  (gelezen 4066 keer)

koor

• Gast
Re: website!
« Reactie #44 Gepost op: 5 september 2008, 19:54:46 »
Tegen een donkere achtergrond komen doorgaans foto's beter uit.
En niet iedereen heeft een zwarte achtgrond hoor!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #44 Gepost op: 5 september 2008, 19:54:46 »

Guido_Franssens

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 5 september 2008, 13:05:57 »
Citaat
Bij mijn laptop met een 15 inch schermpje heb ik geen horizontale schuifbalk; kun je dat zelf niet instellen dat het altijd past?

Vermoedelijk omdat mijn scherm nog een ouderwetse verhouding heeft 3-4 (olympus freaks gaan dat niet graag horen) Ook een tip ook op oudere schermen testen.

Citaat
Wat de achtergrond betreft heb je misschien wel gelijk, maar ik wilde niet net als iedereen zwart nemen.

Je hebt nog een aantal nuances daartussen, mooi vind ik zoals in de Pentax Gallery.

Uiteraard is je eigen smaak hier doorslaggevend.

Guido

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 5 september 2008, 10:29:26 »
Guido,

Dank je wel voor je laatste compliment. Ik heb die reportage voor mijn fotocursus gemaakt en ik mag m ook gaan exposeren in het gemeentehuis in Buren (samen met nog anderen hoor).

Fijn dat je er ook even met Chrome naar hebt gekeken.

Bij mijn laptop met een 15 inch schermpje heb ik geen horizontale schuifbalk; kun je dat zelf niet instellen dat het altijd past?
Wat de achtergrond betreft heb je misschien wel gelijk, maar ik wilde niet net als iedereen zwart nemen.

« Laatst bewerkt op: 5 september 2008, 10:41:31 door yvonnepuntnl »

Guido_Franssens

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 4 september 2008, 07:38:23 »
Heb zonnet je webtsite bekeken met de nieuwe google browser Chrome.

De website draaid probleemloos vergelijkbaar met IE.

Dingen die mij een ietsje storen zijn de breede lay-out op de openingspagina, (heb maar een klein scherm) hierdoor moet ik de horizontale balk gebruiken. En de simple viewer achtegrond iets donkerder zou de foto's ten goede komen.

De reportage licht is schitterend!

Guido

Guido_Franssens

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 27 augustus 2008, 20:24:55 »
Je kan discussieren over welke browser het beste is.

Zelf ben ik webmaster van die websites (op dit moment effe twee)

De webstats wijzen uit dat het merendeel van de mensen met IE surft.
Daarvoor zijn de websites dan ook geoptimaliseerd.

Erg mooie geiten trouwens!!

Guido

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 27 augustus 2008, 18:57:57 »
Ik kan ook nog van de frames afstappen. Mmm ik denk er nog een nachtje over  ;)

Sandra

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 augustus 2008, 18:18:37 »
Citaat
Ik heb het momenteel een beetje druk, maar ga toch nog een keer wat sleutelen. Misschien als ik het onderste frame wat kleiner maar, schiet er voor het bovenste wat meer ruimte over, zodat het er wel staat ipv nu half. Vervelende is wel dat ik het zelf niet kan uittesten :-/
Ja lastig is dat, ik heb het geluk dat ik hier een Mac en PC naast elkaar heb staan. Ik heb 3 browsers tot mijn beschikking waarin ik kan testen. Maar vond het ook altijd heel frustrerend. Ik ben toen afgestapt van frames en maak nu elke pagina identiek hetzelfde.

Maar vind je een linkje 'home'  in het linkermenu niet een handige oplossing voor nu? Want het linkermenu/frame is prima te zien voor alle browsers.

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 27 augustus 2008, 17:40:27 »
Ik heb het momenteel een beetje druk, maar ga toch nog een keer wat sleutelen. Misschien als ik het onderste frame wat kleiner maar, schiet er voor het bovenste wat meer ruimte over, zodat het er wel staat ipv nu half. Vervelende is wel dat ik het zelf niet kan uittesten :-/

Sandra

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 27 augustus 2008, 16:42:27 »
Citaat
Of ... SHIFT ingedrukt houden als je op een link klikt.
Dan opent de inhoud een nieuw window en kun je "terug" door het nieuwe window weg te klikken.
Ja OK, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar ik neem aan dat als je een website maakt, dat je vooral probeert een makkelijk te navigeren website te maken. Het is niet altijd mogelijk om rekening te houden met de verschillende browsers, maar m.i. is dit probleem makkelijk op te lossen door in het menu een 'home' knop toe te voegen.

Als ik voor mezelf spreek, haak ik snel af als ik op een website niet makkelijk kan navigeren.

HK

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 27 augustus 2008, 14:34:56 »
Of ... SHIFT ingedrukt houden als je op een link klikt.
Dan opent de inhoud een nieuw window en kun je "terug" door het nieuwe window weg te klikken.

Ik shift klik bijna alles.

Geen idee hoe dat bij de Firefox en MAC gebruikers gaat overiegns, maar bij IE werkt het prima (ook als er de rechtermuisknopbeveiliging op zit)

n.b. de echte oplossing is natuurlijk een goede interface met simpele edoch doeltreffende navigatiemogelijkheden.

Sandra

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 27 augustus 2008, 08:57:52 »
Het is volgens mij al gezegd, en ik ben ook een mac gebruiker (Safari & Firefox), maar ik mis op iedere pagina (ieder album, maar ook info en contactpagina) een knopje 'home'.  Begrijp ik nu dat dat op de PC wel te zien is?  Ik zou een knop home toevoegen in het linkermenu in ieder album. Dus in het linkerframe, waar de links staan naar andere foto's. Als je daaronder een link 'home' plaatst, vind ik dat veel logischer en makkelijk navigeren.   Navigatie vind ik net zo belangrijk als een goed layout.

Voorbeeld menu:

Landschappen
Flora
Fauna
Home
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2008, 08:58:50 door Sandra »

Offline WM

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
« Reactie #33 Gepost op: 27 augustus 2008, 00:04:19 »
Citaat
Je hebt ook een heel ander lettertype  :o

Citaat

........ als je een beetje op safe wilt gaan kies dan bijv. een Arial of Verdana, deze staan bijna op iedere computer en worden zodoende ook juist weergegeven.

wllm

Hetzelfde lettertype dat Koor ziet, volgens mij Times New Roman, zie ik ook op de betreffende pagina. Ik gebruik IE 7.0.

Het lettertype dat je boven de kleine foto's en bij de naam van de foto's op de genoemde pagina ziet is volgens mij het door wllm genoemde Arial.

Wim

K20D | D-BG2 en RC F | AF-540 FGZ | DA* 16-50 mm f/2,8 | DA* 50-135 mm f/2,8 | DA* 300 mm f/4 | DFA 100 mm f/2,8 Makro 1:1

Offline Asahiflex

• Super Pentaxian
  • Proud member of LBA
« Reactie #32 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:34:44 »
Citaat
Die ervaring had ik ook met mijn eigen website. Op de computer op mijn werk werd de hele website hierdoor een zooitje. De tekstblokken veranderden namelijk in grootte, waardoor alles begon te verschuiven. Daarna me maar meer beperkt tot de fonts die standaard bij Windows werden geleverd. Ik geloof dat ik wel eens gelezen heb dat het wel mogelijk is om fonts bij een website in te voegen. Meer deskundigen kunnen hier wellicht meer over zeggen.

Als het gaat om content die nauwelijks wijzigt is het misschien het beste om de  teksten om te zetten naar afbeeldingen (evt. als transparante GIF afbeeldingen). Dan kun je elke font gebruiken die je maar wilt, zonder gevaar dat het op een andere PC anders uit ziet.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
    • Mijn website
« Reactie #31 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:25:08 »
Citaat

Dit lettertype zie ik ook in Safari. Lettertypes is ook vaak zo'n struikelblok in websites, als je een beetje op safe wilt gaan kies dan bijv. een Arial of Verdana, deze staan bijna op iedere computer en worden zodoende ook juist weergegeven.

wllm
Die ervaring had ik ook met mijn eigen website. Op de computer op mijn werk werd de hele website hierdoor een zooitje. De tekstblokken veranderden namelijk in grootte, waardoor alles begon te verschuiven. Daarna me maar meer beperkt tot de fonts die standaard bij Windows werden geleverd. Ik geloof dat ik wel eens gelezen heb dat het wel mogelijk is om fonts bij een website in te voegen. Meer deskundigen kunnen hier wellicht meer over zeggen.

Groeten, Jos

Offline wllm

• Super Pentaxian
« Reactie #30 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:18:40 »
Citaat

Dit lettertype zie ik ook in Safari. Lettertypes is ook vaak zo'n struikelblok in websites, als je een beetje op safe wilt gaan kies dan bijv. een Arial of Verdana, deze staan bijna op iedere computer en worden zodoende ook juist weergegeven.

wllm

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 26 augustus 2008, 21:44:06 »

koor

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 26 augustus 2008, 21:18:39 »
Dit bedoel ik:

En als de screenshot te groot is, haal ik hem tzt wel weg.

koor

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 26 augustus 2008, 21:15:38 »
Ik bekijk overigens de site met Firefox.

En ik zie nog steeds de knopjes home en die daarachter zitten
niet of nauwelijks.

Geeft niet want met de "terugknop" kom ik er ook wel.

Offline wllm

• Super Pentaxian
« Reactie #26 Gepost op: 26 augustus 2008, 20:24:13 »
Het probleem ligt niet zo zeer bij de Mac maar bij die browser die veel Mac-gebruikers gebruiken (Safari) Er is ook een Windows versie van, gratis te downloaden,
http://www.apple.com/nl/downloads/
misschien heb je er wat aan, om te kijken of daarbij wel alles functioneert zoals het zou moeten. Maar een site maken die in alle browsers dat laat zien wat jij zou willen blijft moeilijk.

wllm

koor

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2008, 16:07:18 »
Citaat

haha, mijn man heeft m net voor t eerst bekeken, maar hij vond die andere viewer veel handiger, want dan hoefde hij niet steeds ergens op te klikken  ;D
Dan heb je hem te veel uitgeput, hij is gewoon te moe nu! ;)

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2008, 22:45:10 »
Citaat
Alles met de simple viewer is veel mooier!

haha, mijn man heeft m net voor t eerst bekeken, maar hij vond die andere viewer veel handiger, want dan hoefde hij niet steeds ergens op te klikken  ;D

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2008, 22:42:36 »
Bij close ups was idd was misgegaan; daar staat nu een goeie viewer.
De rest zal ik nog eens op me laten inwerken en op mijn gemak bekijken. Dat Mac verhaal zit me niet lekker en ik ga eens kijken wat er nu bij 'series' anders is dan de rest.

Bedankt so far!

wllm: als ik je echt een zeikerd vind laat ik het je weten  ;)

koor

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2008, 22:40:42 »
Alles met de simple viewer is veel mooier!

Offline wllm

• Super Pentaxian
« Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2008, 20:53:37 »
Hoi Yvonne, hierbij mijn reactie op je site. Ik bekijk 'm ook op een Mac met Safari (browser) en heb hetzelfde probleem als Koor, en zie alleen bij "series" de regel met Home enz.. Als ik een andere browser neem (Opera) laat hij ze wel overal zien.

Alleen bij Close-ups zie ik een "automatisch" album, wat ik niet zo prettig vind, omdat het wat onrustig kijkt met staande en liggende foto's door elkaar, waarbij de liggende ook nog van hoogte verschillen. Ook vind ik de tekst + nummering in de foto storen (wat een zeikerd hé?) Dus de versie met miniaturen vind ik prettiger.  :)

Nog wat te zeuren, is mijn idee hoor, hoeft je je niets van aan te trekken, maar ik vind het lettertype van "Yvonne Termeer Fotografie" een beetje oubollig, ik zou een schreefloze letter kiezen. De site ziet er modern en strak uit, hierbij hoort, vind ik ook een strakke letter.

Zo, genoeg tot nu toe, is op zich zeker niet verkeerd hóór, je ziet ze vaak veel minder en de foto's daar gaat het om, zijn dik in orde.  ;)

wllm

Offline AnoLife

• Pentaxian
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2008, 20:41:12 »
Citaat

Wat me ook nog opviel dat wanneer je de eerste pagina via de link opent, in het browser-titel-venster (heet dit zo?) je niet de naam van je website ziet, maar "Untitled Document". Ga je daarna naar een subpagina en weer terug, dan staat er "Yvonne Termeer Fotografie". Geen idee hoe dit komt overigens.

Groeten, Jos

Dit viel mij dus ook op. Ik zag dat de eerste pagina eigenlijk index.html is en dan de volgende pagina's als home-page terugverwijzen naar Index.html en daarmee is er wel een titel aan de pagina.

Wat mij ook nog opvalt dat zijn de onnodige scrollbalken. Tenminste je hebt altijd een verticale scrollbalk. Ook al scroll je dan in het luchtledige naar beneden toe. Hiermee bedoel ik dat het onderste deel van de pagina hartstikke leeg is.
Op mijn werk is de website te breed en dan is er ook nog een horizontale scrollbalk.

De titel op de website vind ik wat armoedig overkomen met alleen maar tekst. Een mooi logo erop of op z'n minst een foto naast de tekst maakt het geheel toch wat meer af.

Voor wat inspiratie om niet te veel spam te ontvangen met het e-mailadres wat je op je website vermeld kan je HIER wat lezen met ideeën om dat te minimaliseren.  :)