Auteur Topic: website!  (gelezen 4067 keer)

yvonnepuntnl

• Gast
Re: website!
« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2008, 19:53:59 »
Ik heb de viewers aangepast; ze zijn nu allemaal hetzelfde.

Ik kreeg ook nog als tip om mijn fotodagboek erin te verwerken. Vind ik wel een goeie, maar weet nog niet hoe.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2008, 19:53:59 »

Offline WM

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
« Reactie #18 Gepost op: 25 augustus 2008, 18:29:13 »
Citaat
......... De website vind ik niet echt prettig om naar te kijken. Om te beginnen is de site niet echt snel. De foto's komen in een opgelegd en voor mij meestal te langzaam en soms weer te snel tempo langs. ......

Iedere foto blijft 4 of 5 seconden staan als je er voor kiest om de foto's in de diavoorstelling te bekijken. Vind je het te langzaam dan kun je zoals Yvonne al zegt het tempo zelf beïnvloeden, echter niet door links of rechts op de foto te klikken maar door op de meest linkse of rechtse foto te klikken.

De diavoorstelling hoef je ook niet te gebruiken, je kunt deze eenvoudig stoppen. Je kunt, zonder de diavoorstelling te gebruiken, zelf het tempo bepalen door op de rechtse foto klikken als je de voorgaande foto lang genoeg gezien hebt.

Citaat
Is de site bij iedereen traag? .........

Nee, bij mij is de site niet (te) traag. Bij Ruud denk ik ook niet maar hij persoonlijk zal de standaardtijd waarmee de diavoorstelling van foto verwisselt over het algemeen te langzaam vinden. Dat is iets anders dan een trage site.

Wim
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2008, 18:36:03 door wlametsemakers »
K20D | D-BG2 en RC F | AF-540 FGZ | DA* 16-50 mm f/2,8 | DA* 50-135 mm f/2,8 | DA* 300 mm f/4 | DFA 100 mm f/2,8 Makro 1:1

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 25 augustus 2008, 17:12:44 »
Is de site bij iedereen traag? Dan zal ik de foto's wat kleiner moeten maken; sommigen zijn ook nog wel vrij groot (>300kb)
Ik ga alle viewers hetzelfde maken.
@Jos: ik heb dat geprobeerd op te lossen, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb de site met Dreamweaver gemaakt en dan kun je heel simple iedere pagina een naam geven, maar die 1e lukt me niet. Het staat wel een beetje knullig zo, ga toch maar eens googelen om het op te lossen.
@Koor: ik heb helemaal geen verstand van Mac en zou ook niet weten hoe dat kan. Misschien heeft het met de frames te maken.

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de opmerkingen.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2008, 17:13:03 door yvonnepuntnl »

Offline WM

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2008, 17:06:32 »
Citaat
Ga ik misschien toch voor alle foto's hetzelfde album gebruiken. ..............

Héél goed voornemen.  ;D

Persoonlijk vind ik dat een toegevoegde waarde voor een internetsite. Dat komt veel beter (professioneler) over.

Wim
K20D | D-BG2 en RC F | AF-540 FGZ | DA* 16-50 mm f/2,8 | DA* 50-135 mm f/2,8 | DA* 300 mm f/4 | DFA 100 mm f/2,8 Makro 1:1

Offline Jorrit

• Junior Member
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2008, 15:59:00 »
Ziet er mooi uit.
Citaat
Ik heb een beetje verschil gemaakt tussen portfolio en 'verkoop' foto's. Deze laatsten zijn wel in een index te zien en  de portfoliofoto's zijn er ook veel minder per categorie en daar heb ik ze naast elkaar geplaatst, omdat ik die player mooier vond.
Player ziet er idd strak uit. Maar toch mis je het overzicht. je moet nu alle foto's langs om ze te bekijken en kan er niet één selecteren uit een index waarvan je denkt... hé die lijkt me interessant
Moet ik er wel bij zeggen dat het doorlopen van je foto's absoluut geen straf is...... ze zijn stuk voor stuk geweldig mooi.
K10d

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
    • Mijn website
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2008, 15:09:19 »
Citaat
Op iedere pagina staat toch gewoon een kopje "home" om terug te komen, of ziet dat er bij jullie dan toch anders uit?

Even gekeken en bij mij staat dat er wel, alleen valt het niet op naast de kopjes over de verschillende onderwerpen. Home zou zo ook over foto's bij jou thuis kunnen gaan.

Misschien is het beter om home, contact en info apart. b.v. links-onder neer te zetten, los van de kopjes over de verschillende onderwerpen. Of beter nog, om ze links-boven houden en ruim daaronder de koppen (wat groter) voor de subonderwerpen.

Wat me ook nog opviel dat wanneer je de eerste pagina via de link opent, in het browser-titel-venster (heet dit zo?) je niet de naam van je website ziet, maar "Untitled Document". Ga je daarna naar een subpagina en weer terug, dan staat er "Yvonne Termeer Fotografie". Geen idee hoe dit komt overigens.

Groeten, Jos

koor

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2008, 14:58:40 »
Mooie site Yvonne!
Knopje home zit vaak verborgen achter de foto's.
Misschien ligt het aan mijn Mac.

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2008, 14:47:01 »
Ga ik misschien toch voor alle foto's hetzelfde album gebruiken. Je kunt overigens wel zelf het tempo bepalen door rechts of links op de foto te klikken.

Op iedere pagina staat toch gewoon een kopje "home" om terug te komen, of ziet dat er bij jullie dan toch anders uit?

Ruud

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2008, 13:32:04 »
De foto's zijn vaak heel mooi, Yvonne. De website vind ik niet echt prettig om naar te kijken. Om te beginnen is de site niet echt snel. De foto's komen in een opgelegd en voor mij meestal te langzaam en soms weer te snel tempo langs. Ik kan niet kiezen welke foto's ik dieper wil bekijken en welke ik zou willen overslaan. Wat dat betreft is het deel van Ruurlo met miniaturen waaruit je kunt kiezen veel prettiger.

Inmiddels ben ik ervaren genoeg met websites om te proberen op je naam te klikken om terug te gaan naar het begin maar een heleboel mensen zullen niet weten hoe ze daar weer snel terug kunnen komen.

Hopelijk heb je hier iets aan. Je foto's verdienen een heel goede site!

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2008, 11:41:24 »

Citaat
Ziet er inderdaad goed uit.

Ik zou wel kiezen voor één albumvorm, nu heb ik er volgens mij drie verschillende gezien. Mijn persoonlijke voorkeur daarbij is de vorm die je o.a. gebruikt hebt bij Ruurlo.

Wim

Ik heb 1 versie verwijderd; die andere 2 laat ik zo. Dat heeft te maken met het verschil in 'portfolio' en 'verkoopfoto's'

Offline WM

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:55:27 »
Ziet er inderdaad goed uit.

Ik zou wel kiezen voor één albumvorm, nu heb ik er volgens mij drie verschillende gezien. Mijn persoonlijke voorkeur daarbij is de vorm die je o.a. gebruikt hebt bij Ruurlo.

Wim
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2008, 11:25:14 door wlametsemakers »

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:38:48 »
Citaat
ziet er goed uit..

misschien iets simpels.. misschien kun je op alle pagina's een HOME knop doen. Dat surft makkelijker.

Volgens mij zit die alleen niet op de HOME pagina  :)

De albums zijn gemaakt met simpleviewer en autoviewer; te downloaden op:
http://www.airtightinteractive.com/

Die programma's kun je in weer in Photoshop ínbouwen, maar ook in Picasa. Ik heb beiden gebruikt.

HK

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:44:16 »
Vraagje .. is dit met de autoviewer plugin voor Jalbum gedaan? Ik denk het namelijk te herkennen als zodanig.

Jalbum vind ik persoonlijk echt top voor piepels als mijzelf. Lekker strakke en degelijk werkende albums ... zoals deze van Yvonne.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2008, 12:22:57 door HK »

Offline Laura

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax - my world of view
    • laura weijzig fotografie - my world of view
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:28:19 »
Ziet er mooi uit Yvonne!

Na de opmerkingen bij mijn voorgangers heb ik eigenlijk niks toe te voegen.

Groet, Laura  :)
Pentax K70   <>   smc Pentax DA 18-55mm F3.5-5.6 AL   <>   Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG Macro   <>   smc Pentax D FA 100mm F2.8   <>   smc Pentax DA 18-135mm F2.8 ED   <> smc Pentax-DA  50mm 1:1.8 50mm

Serpiente

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2008, 01:06:52 »
ziet er goed uit..

misschien iets simpels.. misschien kun je op alle pagina's een HOME knop doen. Dat surft makkelijker.

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2008, 23:20:11 »
Ik snap wat je bedoelt Jos, maar ik ga niet bij iedere foto een toelichting geven. Dat zie ik niet zitten.
De exifgegevens zijn inderdaad verloren gegaan. Dit heb ik zelf gedaan door de rechtermuisknop 'false' te maken.
Ik wil nog een gegevensformulier maken op de contactpagina, dan kan mijn e-mail adres verdwijnen; ik heb wel een goed spamfilter dus dat scheelt wel natuurlijk.

Yester: Ik heb een beetje verschil gemaakt tussen portfolio en 'verkoop' foto's. Deze laatsten zijn wel in een index te zien en  de portfoliofoto's zijn er ook veel minder per categorie en daar heb ik ze naast elkaar geplaatst, omdat ik die player mooier vond.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:50:23 »
dat is een mooie strakke website. goede achtergrondkleur en lekker rustige achtergrond (geen banners reclame e.d.)

miss nog wel bij alle categoriën een index ernaast zoals je dat ook hebt gedaan bij de paardensportfoto's
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:47:30 »
Heel even vluchtig gekeken.

Ziet er mooi strak uit.

Je laat de plaatjes voor zich spreken, hoewel ik persoonlijk enige toelichting wel zou waarderen.
edit: Ook mis ik de EXIF in de foto's. Komt door de flash-player?

Je e-mailadres is zo wel heel makkelijk toegankelijk voor spammers. Ik hoop dat je een heel erg goed spamfilter hebt. Anders ben ik bang dat je al snel bedolven zult worden. Ik heb daar helaas ervaring mee  >:(

Groeten, Jos
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2008, 23:01:13 door josdebont »

yvonnepuntnl

• Gast
website!
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2008, 22:30:52 »
Ik had al een fotodagboek, en daar is nu ook nog een website bijgekomen:

www.yvonnetermeer.nl

Zouden jullie misschien een keer een kijkje willen nemen en eventuele fouten en commentaar hier willen posten?