Auteur Topic: Hoe kom je in de PPG?  (gelezen 2795 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Hoe kom je in de PPG?
« Reactie #34 Gepost op: 18 november 2009, 11:13:57 »
Als je in RAW schiet moet je toch altijd de nodige bewerkingen uitvoeren, inclusief verscherpen. Zover ik het begrijp waakt de PPG commissie ervoor met hun stemming dat de gekozen foto's niet heel zwaar geshopte foto's zijn.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #34 Gepost op: 18 november 2009, 11:13:57 »

Offline Robr

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #33 Gepost op: 18 november 2009, 01:51:20 »
Ach mijn tweede is geplaatst.
En voor wat betreft dat verscherpen......Deze was een raw dus daar moet jezelf nog het nodige aan doen inclusief verscherpen.
Vlgs mij doet je camera dat toch ook bij een jpeg?

Gr, Rob.
K200D ;Pentax DA smc 18-250 mm ; Sigma MACRO 105mmF2.8 EX DG ; Pentax smc DA* 300mm f/4.0 ED (IF) SDM : Pentax smc AF adapter 1.7

Offline huisfotograaf

• Senior Member
  • **
  • Pentax, sinds 1974.
« Reactie #32 Gepost op: 17 november 2009, 20:21:01 »
Gefeliciteerd dus. Ik heb het nog steeds niet aangedurfd.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 17 november 2009, 19:05:44 »
Helemaal zeker ben ik niet, maar ik verscherp mijn foto's altijd behoorlijk en heb toch foto's in de PPG...

Ach de zon is weer gaan schijnen, want er is er 1 doorgekomen.  :cheer:

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #30 Gepost op: 17 november 2009, 18:30:26 »
Helemaal zeker ben ik niet, maar ik verscherp mijn foto's altijd behoorlijk en heb toch foto's in de PPG...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 17 november 2009, 18:27:11 »
@Ron: wat zou er mis kunnen zijn bij de aanlevering? Als ik verkeerd aanlever (bijvoorbeeld te groot of te klein), dan krijg ik altijd netjes een melding...

Ik bedacht me dat ik een aantal van de foto's wel verscherpt heb, maar eigenlijk geen idee of dat mag en of je dat ook kunt zien. Vermoed wel dat dat niet het struikelblok is, maar voor de zekerheid wil ik het wel even weten.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #28 Gepost op: 17 november 2009, 18:23:44 »
@Ron: wat zou er mis kunnen zijn bij de aanlevering? Als ik verkeerd aanlever (bijvoorbeeld te groot of te klein), dan krijg ik altijd netjes een melding...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 17 november 2009, 17:33:11 »
Dat valt nog niet mee. Tien foto's ingezonden, waarvan er nu 6 zijn afgewezen. Nog even vrezen voor de laatste 4. Het viel me tijdens het beoordelen op dat ik zelf ook echt hele andere foto's maak. Helaas is een foto waarvan ik dacht dat ik er nog wel veilig mee zou zitten ook afgewezen. Dat is dan weer wel jammer.

Heb wel een berichtje gestuurd met de vraag of de foto's gewoon zijn afgewezen of dat er nog iets mis is in de manier dat ik ze ingestuurd heb. Ook handig om te weten voor de volgende serie.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #26 Gepost op: 4 november 2009, 13:22:57 »
Ik ben als ik ga voten veel kritischer geworden. Regelmatig vind geen één van de 5 aangeboden goed genoeg. Ik ben ook redelijk kritisch op de foto's die ik inzend. Ik ga voor foto's die een beetje een WOW gevoel oproepen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
« Reactie #25 Gepost op: 3 november 2009, 22:34:45 »
zeker als men b.v. een kerkje op 4 verschillende manieren hebben geschoten gaan keur ik ze meteen af. je moet zelf een keuze maken wat een goede foto is en niet onder het motto "100 versies opsturen dan komt er vanzelf eentje door"
Die gedachte deel ik zeer zeker... dacht dat het aan mij lag.. soms een tweetal foto's in een serie van hetzelfde onderwerp met dezelfde camer en dezelfde lens... hmmm

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #24 Gepost op: 3 november 2009, 22:29:51 »
het kan lang duren, mijn 1e foto was er in een 1/2 wk door nu is er eentje bijgekomen waar ik makkelijk 4 week op heb lopen wachten.

en ik ben best kritisch, eerder 1 a 2 die er door komen soms geen enkele. zeker als men b.v. een kerkje op 4 verschillende manieren hebben geschoten gaan keur ik ze meteen af. je moet zelf een keuze maken wat een goede foto is en niet onder het motto "100 versies opsturen dan komt er vanzelf eentje door"

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 3 november 2009, 22:28:41 »
Ik heb zelf nu een tweetal foto's wat op goedkeuring wacht, en ook ik ben druk aan het voten.
Maar ik ben misschien wat aan de strenge kant, afentoe zie ik echt foto's dat ik denk - dat je die durft in te sturen... en ik beschouw mezelf als een beginneling.
Dus ik heb er soms wel eens dat ik er maar 1 van de 5 een positeive vote geef...

Ik kijk kritisch en dat verwacht ik ook van mijn foto's, als het "gemiddelde" naar beneden gaat is het ook het feliciteren niet meer waard dat je erin staat.  ;D

Zag overgins wel dat een van de foto's die ik goedkeurde en door is van iemand op het forum was... grappig.

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 3 november 2009, 22:22:47 »
Ik zit nog te wachten op het oordeel. Duurt dat lang? Ik ben ook mee aan het beoordelen over de foto's van anderen. Ik merk dat ik langzaamaan wat strenger wordt, wellicht doordat je er genoeg voorbij ziet komen. Ik ben wel een milde beoordeler denk ik. Gemiddlet keur ik er 3 van de 5 goed. Hoe doen jullie dat? Overigens merk ik dat ik echt totaal andere foto's maak dan de rest, althans wat ik zo voorbij zie komen. Ben benieuwd naar het oordeel over mijn serie van 10.

patrick91

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2009, 22:01:37 »
Ik kom niet helemaal door daar.. netjes aangemeld en alles ingevuld. Alleen nog geen foto erbij want die kon ik even niet vinden. Inloggen lukt daarna niet.. morgen maar eens verder kijken..

RonHendriks

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2009, 21:34:56 »
Ik heb een bonte verzameling ingestuurd, omdat ik ook eens wil aftasten wat er in de PPG nou leuk gevonden wordt. Zit ook wat sport tussen.  ;)

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2009, 21:18:22 »
Ik mag ook meedoen  :) Heb een leuke selectie ingezonden en ben erg benieuwd wat de oogst is. ::)
ron hoop dat het veel sport foto's worden :). die kom ik niet vaak tegen in het stem systeem. :(

RonHendriks

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2009, 21:14:55 »
Ik mag ook meedoen  :) Heb een leuke selectie ingezonden en ben erg benieuwd wat de oogst is. ::)

patrick91

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 30 oktober 2009, 20:19:10 »
Heb ook een code in de mail.. ze lezen zeker mee hier :)

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:48:04 »
Mijn code is binnen...  Geeft je toch weer nog een extra stimulans om leuke plaatjes te gaan schieten.  :P

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 30 oktober 2009, 17:29:01 »
Ik heb gevraagd, hoe ik een foto kon  plaatsen in de PPG.en toen hebben ze me een code toegestuurd. :)

patrick91

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 30 oktober 2009, 17:25:28 »
Zelfkritiek is altijd goed!
Ik stuur denk ik nog een mailtje om een code te krijgen ..

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #13 Gepost op: 30 oktober 2009, 11:55:54 »
Het allerbelangrijste om in de PPG te komen, ligt natuurlijk voor de hand.
Een sterke foto en grote dosis zelf kritiek !
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #12 Gepost op: 30 oktober 2009, 07:33:38 »
Geduld is in de PPG soms een schone zaak.... :-\
Cees

RonHendriks

• Gast
Re: Hoe kom je in de PPG?
« Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2009, 22:36:37 »
is mijn vraag ook nog steeds.

Ik wacht al sinds 1 oktober. Wel weer eens een nieuw mailtje eraan gewaagd.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2009, 22:32:03 »
Nou, daar zou je je wel eens in kunnen vergissen.
De PPG werkt nl met een stemmingssysteem, eerst stemmen de leden op jouw foto en eenmaal door wordt de foto nogeens beoordeelt door een professioneler (pentax/PPG eigen) panel die het laatste zegje hebben. Tenminste dat is wat er op de PPGsite zelf over het stemmingssysteem te vinden is.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-