Een klassieke misvatting... en de reden waarom veel niet-professionele fotografen veel te veel geld uitgeven aan steeds weer de nieuwste apparatuur!
Niet de camera maar de vrouw/man erachter maakt de foto!
Iemand die geen goede foto's maakt met een K100D, die maakt ook geen betere foto's met een K20D! (steeds "inhoudelijk" bedoeld)
"Technisch" kunnen de foto's eventueel wél beter zijn (als je de apparatuur inderdaad beheerst maar ook als je snapt waar je mee bezig bent).
Jan V.
Mee eens maar zo bedoelde ik het niet. (and no offence taken)
Hij werkt, nu ik `m bijna zo goed ken als de K100d, een stuk makkelijker, sneller en secuurder. Bij sommige dingen liep ik reeds tegen de beperkingen van het toestel zelf aan.
Vb: MF is IMHO een ramp met de K100d, met de K20d bijna een genot door de grotere zoeker. Ook de AF is sneller en secuurder, iets wat me soms best stoorde op de K100d.
Bovendien is het verschil tussen een schakelaartje overzetten en eerst het menu doorlopen om bv spotmeting aan te zetten soms hetzelfde verschil tussen wel en geen foto.
Het toestel is enkel het gereedschap maar voor mij moet dat gereedschap wel zo efficient mogelijk zijn.

PS: voor de K100d bezitters.
Ik zeik `m niet af want het was voor mij een heerlijke kamera. Wss had ik `m nu nog gehad als ik `m en de canon niet had kunnnen verkopen.