Auteur Topic: Pentax bij de mediamarkt.. of juist niet..  (gelezen 3684 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Pentax bij de mediamarkt.. of juist niet..
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2008, 10:56:43 »
Liep vorige week in de MM Eindhoven en daar stond ook nog een K10 uitgestald. In de vitrines stonden oon nog wat lenzen en accesoires. Van de 3rd party lenzen leveranciers waren er alleen maar lenzen met canonikon vatting.
Ik heb in de MM nog geen K2xxD  gezien terwijl die bij mijn "lokale" fotozaak al een paar maanden aanwezig is.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2008, 10:56:43 »

Offline Asahiflex

• Super Pentaxian
  • Proud member of LBA
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2008, 09:58:11 »
Zie het maar als een tijdelijke bevlieging van de markt. Net als alle wereldrijken ooit ineenstorten, zo zullen marktleiders ooit hun positie verliezen.

Ik heb wel eens de deelnemers lijst bekeken van een natuurfotografie wedstrijd. De gebruikte apparatuur werd daar ook op vermeld. Op die lijst was het 90% Canon, 9% Nikon en 1% overige merken. Pentax kwam daar helemaal niet op voor. Enerzijds is dat jammer, anderzijds is het prettig om te weten dat je niet "e pluribus unum" bent. Het lijkt me enorm saai als iedereen met dezelfde camera en dezelfde lens rondloopt. Ik heb veel respect voor mensen die tegendraads zijn en bijvoorbeeld een Sigma DP1 of Leica M8 hebben.

Pentax heeft overigens een erg grote aantrekkingskracht op mij omdat niet elk item zo van het schap is te trekken. Voor mij is de zoektocht naar een zeldzame lens zelfs bevredigender dan het bezitten van de lens zelf :)

Waarmee ik de bezitters van een Canon overigens niets kwalijk neem: het zijn gewoon goede camera's en het camera- en objectievenpark is beslist super.

Overigens lees ik over Nikon hier veel minder, zijn er geen overstappers van Pentax naar Nikon?
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Serpiente

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2008, 09:33:44 »
Toen ik in Alkmaar bij de MM keek, hadden ze een K10d liggen. Dat is alweer een tijdje terug. Van Olympus hadden ze alles behalve de E-3. Met Nikon en Canon stond het vol.

Ik vraag me af of er wel meer jonge mensen zoals ik (22 jaar) met Pentax in aanraking komen. Ik heb een oom die fotografie leek is, maar hij wist me wel te vertellen dat wanneer je destijds een Asahi Pentax had je dé man was. Onder mijn leeftijd is het allemaal Canon en Nikon dat de klok slaat. Mijn vrienden vonden het zelfs verrassend dat ik voor Pentax ging. Als ik voor Olympus ging ook overigens (die kans was ook erg groot).  ::)

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2008, 09:29:56 »
Dan heb ik andere ervaringen, hier in Hengelo OV ligt bij media markt wel "wat" van Pentax, maar mijn eigen "hof" leverancier Foto Boom in Almelo is juist helmaal Pentax meinded, het personeel loopt er zelfs met Pentax T-shirts aan in de winkel, hij heeft ook veel op voorraad.
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Arjan

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2008, 09:19:31 »
Toevallig dat ik enige tijd geleden een K-serie (ik weet niet meer welke) heb zien liggen bij MM in Arnhem. Lenzen hoef je inderdaad al helemaal niet om te komen. Zou natuurlijk ook aan het bedrijf kunnen liggen. MM bepaald wat ze inkopen, en waarschijnlijk kiezen zij voor de bekende massamerken omdat die bekend zijn bij iedereen. Ze hebben namelijk (vooral van Canon) echt heel veel spullen liggen. Ze verkopen er zelfs de Nikon D3 en Canon EOS1 MARKIII. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat een vakfotograaf naar de MM gaat om een nieuw speeltje aan te schaffen. Denk dat het vooral marketing is, het kunnen zeggen dat het er ligt.

Toch jammer, Nikon en Canon zijn uitstekende merken, Pentax doet daar écht niet voor onder! Geef mij maar een K10 of K20!

Pentax K10D + DBG-2, Pentax DA 18-55, Pentax A 50mm, Sigma 17-70 Macro, Sigma 70-300 Macro, Sigma 50-500 (Bigma), Pentax AF 360 FGZ

Raymond1

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2008, 07:34:50 »
Ik heb inderdaad ook die ervaring.Bij de Mediamarkt in Rotterdam Alexandrium of Rijswijk geen Pentax te bekennen.Bij Correct evenmin.Geen idee waarom je Pentax zo weinig ziet.

patrick91

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2008, 07:07:25 »
Daar heb je wel gelijk in maar de vraag is of we daar beter van worden.. merk beter in de markt=meer concurentie=betere aanbiedingen.

Ruud

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2008, 06:40:59 »
Het merk blijft wel exclusief zo.

patrick91

• Gast
Pentax bij de mediamarkt.. of juist niet..
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2008, 00:13:14 »
Afgelopen zondag dochterlief uit spelen bij een vriendin, dus lekker even de stad in met zijn 2tjes (zondag alles open in Rotterdam).
Moet ik altijd even de mediamarkt in. bleek camera 3 daagse ofzo te zijn.. DRUK! Eigenlijk niet normaal.. leuk om te zien : man+vrouw bij dslr.. en dan wijzen.. die is ook mooi.. erg grappig, niets vastpakken.. maar die is mooi.
Affijn.. canon, nikon.. zat te zien.. pentax? heb ik niet goed gekeken of misschien ergens achteraf, achterin of onderop?
Lijkt mij belangrijk voor een merk om juist in dit soort zaken ook duidelijk aanwezig te zijn.. nu weet ik niets van het marketingapparaat dat achter pentax zit maar mijn eerste indruk is niet best.. ook met de 10d en camera van het jaar is niet veel gedaan bij de grote zaken als MM..
Lenzen (waar ik eigenlijk even naar ging kijken) hadden ze al helemaal niet liggen, voor zover ik dat kan bekijken.
Gelukkig was Bram Ladage er toen ik beneden kwam en ik kon ik mijn honger toch stillen.

Meer mensen deze ervaring qua aanwezigheid?
(ook Foka blinkt niet uit in deze.. als ook kameraexpress)