Auteur Topic: Lomography Benelux  (gelezen 1193 keer)

Offline Yahrr

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Lomography Benelux
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2016, 19:39:28 »
@newmikey2

Nee, die Holga kun je absoluut niet vergelijken met de Achromat. Holga is een plastic prul met alle lensfouten die je maar kunt bedenken. Vignetering, CA, coma, flares, onscherpte, het zit er allemaal in. Maar soms is het leuk om prulfoto’s te maken. :)

De Achromat is wel van een andere klasse. De foto’s die ik gezien heb zijn prachtig. Maar een Achromat is een simpel lens systeem met 2 elementen aan een metalen koker. Meer is het toch niet, of vergis ik me? Geen diafragma, geen zoom, geen autofocus. Waarom moet dat zoveel geld kosten? Misschien kan Lomography Benelux hier duidelijkheid over geven.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2016, 19:39:28 »

newmikey2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2016, 19:49:12 »
Ik ploeter nog even verder met mijn inferieure Holga HL-P F8. Die heeft ook karakter maar kostte maar een tientje.
Volgens mij sla je de spijker op z'n kop daar: het resultaat van deze lens van ruim $400 op een DSLR van €700 zal niet noemenswaardig verschillen van de resultaten van jouw Holga. Da's nu exact mijn probleem. Ik vind het prima om te proberen die sfeer te herpakken, bepaalde effecten op te roepen maar het doel heiligt hier simpelweg niet de middelen.

Offline Yahrr

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2016, 19:19:26 »
Ik zie zelf géén enkel praktisch nut voor deze lens op de huidige ultrascherpe DSLR bodies maar ik wens jullie toch alle succes toe. Het is niet makkelijk in zo'n niche te opereren en in te zetten op dit prijspeil.

Niet alles hoeft nut te hebben of beter te zijn. Sommigen zweren bij een snaaraangedreven platenspeler met van den hul mc element om hun lp's af te spelen en vinden dat beter dan een cd. Of rijden een Moto Guzzi omdat dat een motor met karakter is. En dan mag het nog geld kosten ook.

Wat die lens betreft, die heeft ook karakter. Maar het is een hoop geld. Ik ploeter nog even verder met mijn inferieure Holga HL-P F8. Die heeft ook karakter maar kostte maar een tientje.

K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

newmikey2

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2016, 16:09:22 »
Ik zie zelf géén enkel praktisch nut voor deze lens op de huidige ultrascherpe DSLR bodies maar ik wens jullie toch alle succes toe. Het is niet makkelijk in zo'n niche te opereren en in te zetten op dit prijspeil.

Lomography Benelux

• Gast
Lomography Benelux
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2016, 15:53:14 »
Hi!  :)

Wij zijn Anna en Madri van Lomography Benelux en we willen jullie graag laten weten dat we voor onze nieuwste lens, de Dagguereotype Achromat Art Lens (nu beschikbaar via Kickstarter) bij minimaal 50 backers ook met een Pentax K Mount wordt gemaakt!

Hier een link naar de update:
https://www.kickstarter.com/projects/lomography/the-lomography-daguerreotype-achromat-29-64-art-le/posts/1561577

En een link naar het Internationale Pentax Forum:
http://www.pentaxforums.com/articles/photo-industry-news/lomography-daguerreotype-achromat-64mm-for-pentax.html

Veel liefs!