Hallo allemaal,
Ik lees sinds langere tijd mee maar heb nooit de tijd niet genomen om me voor te stellen.
Ik ben Yves en woon in de France Vogezen. Voor mijn werk zit ik nu voor langere tijd in Congo Brazzaville...
Sinds jaren Pentax gebruiker...het begon allemaal met een Pentax IstDL en een Tamron 28-200 waar we op onze reizen door de USA prachtige foto's gemaakt hebben, althans toch voor ons
Eigenlijk was het mijn ex die me de liefde en de smaak van fotografie bijgebracht heeft.
Na de Ist DL overgestapt op een K20 die ik na enige tijd aan mijn moeder gegeven heb, nog een Pentax addicted en foto liefhebber. Het is eigenlijk mijn moeder die ons in de eerste plaats op het Pentax spoor gebracht heeft. Thx Mom!
Dan volgde de K7 en nu heb ik een K3...die laatste was eigenlijk niet echt gepland.
Begin 2015 zat voor mijn werk in Tokyo en wou me een Sigma 10-20 aanschaffen, het is algemeen gekend dat je daar tax free kan kopen nietwaar? Als ik toen de prijzen zag voor de camera's

...tja een lang verhaal. Ik kwam dus thuis met een K3 en een Sigma 10-20.
Parallel had mijn ex een K5 met een Tamron 18-250 waar we eigenlijk van dag 1 problemen mee hadden, die is dus vervangen door een K5II die zich gedroeg zoals het hoorde...
Nu ik alleen verder ga in het leven heb ik me een 2de hands Tamron 17-50 en een Pentax 50mm gekocht. De laatste is eigenlijk meer om wat te experimenteren...alleen nog op zoek naar een betaalbare zoom die goed fuctioneerd op de K3!
Wat ik voornamelijk trek, eigenlijk zo wat van alles. Zowel binnen als buiten en landschap voor als ik toeren doen op de motorfiets.
Voila, ik hoop hier verder nog een heleboel te kunnen opsteken en lees dus mee achter de schermen.

Groetjes vanuit Congo,
Yves