Auteur Topic: Hoi  (gelezen 1588 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Hoi
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2015, 17:57:51 »
Er waren ooit Panasonic en Olympus Four Thirds camera's. Beiden zijn over gestapt op Micro Four Thirds en mirrorless. Nu maakt niemand meer Four Thirds camera's.
Nope...ze zijn overgestapt naar m4/3 maar er is wel een adapter om je 4/3 objectieven op een m4/3-camera te gebruiken:
http://www.cameranu.nl/nl/p253594/olympus-mmf-3-4-3-adapter-voor-micro-four-thirds
dus als je mooie objectieven hebt, dan is er een mogelijkheid om bij Olympus te blijven.....en de Olympus OM-D E-M5 II ziet er ook uit als een mooie camera:
http://www.digifotopro.nl/content/meer-details-en-prijs-olympus-om-d-e-m5-ii
Enfin....zo maar ter overweging, maar Pentax is natuurlijk ook een goede keuze  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2015, 17:57:51 »

Offline peterz

• Newbie
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2015, 22:42:56 »
Allen bedankt voor het welkom  :dankk2:
Ik ga hier eerst eens rustig rond snuffelen en meer kennis op doen.

Offline peterz

• Newbie
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2015, 22:39:59 »
Ehh altijd welkom om Pentax te shooten, maar... er zijn toch meer leveranciers van four thirds camera's?
Er waren ooit Panasonic en Olympus Four Thirds camera's. Beiden zijn over gestapt op Micro Four Thirds en mirrorless. Nu maakt niemand meer Four Thirds camera's.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2015, 21:30:11 »
Welkom hier Peter en veel overstapplezier.

Groet Ron.

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2015, 20:31:11 »
Ha Peter, welkom op het forum. Ook ik ben uiteraard zeer tevreden over Pentax en met name de mogelijkheden die het merk biedt, zoals shake reduction in de body, hdr functie (weet niet precies welke types), weathersealed body en allerlei digitale filters. Het mooiste is dat je er ook nog eens bloedscherpe foto's mee kan maken  :D. Maar de feitelijke reden waarom ik zelf bij Pentax terecht kwam is de heerlijk grip in m'n handen, das wel zo belangrijk als je langere tijd op een dag van plan bent om plaatjes te schieten. Probeer een aantal modellen van wat merken en kijk hoe ze in de hand liggen, dit kan wellicht voor jou de doorslag geven. Succes bij het maken van je keuze.
Vr gr Sander

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2015, 17:37:56 »
Hallo Peter, welkom op het forum. Je doet er goed aan om hier eens goed rond te lezen op het forum over de voor en nadelen van de verschillende Pentax types. Zodat je bij een definitieve aanschaf goed beslagen ten ijs komt. Je zult hier niet snel horen dat een Pentax niet goed is  ;) Maar ik fotografeer er al meer dan 30 jaar mee (het merk) en geloof me, ik ben zo iemand als het niet deugd koop ik het een volgende keer niet. Dit geldt voor velen hier op het forum, maar je komt ook heus wel verhalen tegen van mensen die anders meemaken. Goed rondkijken en vragen dus.

Henk

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2015, 16:59:12 »
Ehh altijd welkom om Pentax te shooten, maar... er zijn toch meer leveranciers van four thirds camera's?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

LordBuksII

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2015, 16:13:35 »
Welkom hier Peter!
Je hebt een hele groep mensen bereikt die het er over eens is: Pentax is altijd een goede keus  :D.
Hoop dat je hier vind wat je zoekt. En als je daarna nog vragen hebt, kan je altijd een topic openen. Bijna geen vraag die onbeantwoord blijft.

Offline peterz

• Newbie
Hoi
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2015, 15:37:32 »
Hallo, ik ben Peter.

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe DSLR. Daarbij wil/moet ik overstappen op een ander systeem, Olympus doet niets meer aan Four Thirds (E-serie) camera's dus mijn E-520 is een "dood spoor".

Pentax camera's hebben mijn aandacht getrokken omdat er veel positieve verhalen over geschreven zijn, ze veel waar voor hun geld lijken te bieden en zeker ook vanwege het eigenzinnige.

Wellicht binnenkort dus een Pentax hobby-fotograaf  ;C