Auteur Topic: Sanderc2  (gelezen 1604 keer)

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Sanderc2
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2014, 22:27:55 »
Gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je echt geen spijt van krijgen. Veel plezier er mee.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2014, 22:27:55 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2014, 22:27:55 »
Gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je echt geen spijt van krijgen. Veel plezier er mee.

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #20 Gepost op: 10 oktober 2014, 21:51:13 »
Veel plezier met de camera Sander.
Hoop snel de eerste foto´s van jou en uit de camera te zien.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #19 Gepost op: 10 oktober 2014, 21:51:13 »
Veel plezier met de camera Sander.
Hoop snel de eerste foto´s van jou en uit de camera te zien.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline sanderc2

• Newbie
« Reactie #18 Gepost op: 8 oktober 2014, 20:59:23 »
Ja, het is de K-50 geworden in het zwart( mag ik zwart zeggen of discrimineer ik dan)! Die witte was te glimmend plastic. Jammer.......😉

Offline sanderc2

• Newbie
« Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2014, 01:06:54 »
Ik schaam me er niet voor hoor, als zij maar die camera draagt en minimaal 3 meter achter mij blijft lopen ;-)

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #16 Gepost op: 3 oktober 2014, 15:16:49 »
Welkom Sander,
Je hebt je eerste bruikbare maar ook objectieve informatie hier al gekregen.
Je hoeft je niet te schamen voor de invloed van je vriendin, je bent de enigste niet, zeker niet wat kleurtjes betreft  :)
De grip en feeling die je met de camera hebt is in mijn ogen een van de belangrijkste dingen, als het niet lekker in de hand ligt is het zo over met de liefde.
Rommel wordt er in dit segment en deze prijsklasse volgens mij niet verkocht, de technische verschillen zijn ook niet zo groot als dat je soms in de bladen leest.
Er lopen er hier enkele rond met "antieke" camera´s zoals de K10d en wij kunnen ook nog best meekomen.

Hoop dat je aankoop snel in huis hebt en wij de eerste foto´s kunnen bewonderen, schaam je niet en gewoon plaatsen, de kritiek is hier altijd opbouwend en domme vragen bestaan niet, je wordt er alleen maar beter door en krijgt dan nog meer plezier in het fotograferen.

Met vriendelijke groet,
Albert

Offline sanderc2

• Newbie
« Reactie #15 Gepost op: 3 oktober 2014, 00:32:29 »
Ik ben er al uit  ;D. Zo zie je maar weer dan een een fysieke winkel best nuttig kan zijn. Dankzij de verkoper heb ik dus geen Canon gekocht(met alle respect overigens).
En als het een beetje meezit, koopt mijn collega ook een Pentax. Wij waren nl. met zijn tweeen naar de winkel geweest om en mooie deal te sluiten met de verkoper.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
« Reactie #14 Gepost op: 2 oktober 2014, 22:03:32 »
Hoi Sander, welkom hier. Je hebt alle tips en adviezen inmiddels al gehad, succes met je keus. Wij weten het al ;D

RonHendriks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2 oktober 2014, 16:20:56 »
Neem een witte en geniet ervan. Welkom hier in de kleurrijke hemel.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #12 Gepost op: 2 oktober 2014, 15:36:41 »
Er is alleen 1 probleem: mijn vriendin wilt een witte...........slik.

Stop maar met tips of advies geven! Dat heeft geen zin aangezien de keuze al gemaakt is. Er is er maar één van bovenstaande modellen in het wit, het wordt dus de K-50 ...... :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

En voor Sander:  :surrender:

Maar toch veel plezier er mee!  ;)

Offline sanderc2

• Newbie
« Reactie #11 Gepost op: 2 oktober 2014, 15:35:36 »
Dan moet je of, er twee kopen, of aangeven dat ze met een witte camera wel 10 jaar ouder lijkt. Dat het aan de leeftijd ligt dat mensen met felgekleurde speeltjes er jonger willen uitzien en het tegendeel bereiken.....  ;C

Dat met die leeftijd heeft mij al veel geld bespaard in damesmodezaken : "Goh, je lijkt wel een paar jaar ouder"  of   "je begint zo op je moeder te lijken...."
De verkoopsters zijn trouwens dan een stuk minder vriendelijk.

LOL

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 2 oktober 2014, 15:30:08 »
Dan moet je of, er twee kopen, of aangeven dat ze met een witte camera wel 10 jaar ouder lijkt. Dat het aan de leeftijd ligt dat mensen met felgekleurde speeltjes er jonger willen uitzien en het tegendeel bereiken.....  ;C

Dat met die leeftijd heeft mij al veel geld bespaard in damesmodezaken : "Goh, je lijkt wel een paar jaar ouder"  of   "je begint zo op je moeder te lijken...."
De verkoopsters zijn trouwens dan een stuk minder vriendelijk.

Offline sanderc2

• Newbie
« Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2014, 15:26:44 »
Er zijn zeker dealers. Gisteren de K500, Sony Axx, Nikon D3200 en EOS700 beetgehouden. En idd, de Pentax lag voor mij als fijnste in de hand. Ik neem aan dat de K-50 niet veel anders zal aanvoelen.
Er is alleen 1 probleem: mijn vriendin wilt een witte...........slik.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2014, 14:01:10 »
Er zijn in het Oost-Brabantse land vast wel dealers waar je ze eens in de hand kunt houden en vergelijken.
Dat gaf bij mij de doorslag voor Pentax, maar dat is natuurlijk subjectief.

(Voor mij is de allerprettigste nog steeds de Sony Alpha 77-II... :angel: )

Offline sanderc2

• Newbie
« Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2014, 13:38:34 »
Bedankt voor de eerste reacties.
Ik ga zeker eens nadenken over de K-50. Ik had dit type al eens voorbij zien komen maar nooit echt verder op gezocht omdat ik dacht dat dit type te duur zou zijn. Maar voor €499,- is deze toch nog een €10,- goedkoper dan de EOS700D.

Ik ga eens rustig verder kijken op dit forum, er staat genoeg op 😄

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2014, 11:41:27 »
Ik kan dat helaas als niet-moderator niet zien, ik wist alleen dat er ooit een te koop had gestaan.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2014, 10:13:12 »
Welkom Sander,

Je hebt al de nodige tips gehad waar je wat mee kunt. Ikzelf zou natuurlijk voor Pentax gaan, zeker vanwege de genoemde redenen, maar ook om persoonlijke redenen.

Wekom Sander, kijk eens hier.. http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36702.0

Ik weet niet of dit een reële tip is Bert. De verkoper is na de advertentie niet meer on line geweest en reageert niet op mijn PB.... :(

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2014, 08:36:39 »

Offline drielletje

• Senior Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2014, 07:44:47 »
Ha Sander, wat mij bij Pentax bracht is de heerlijke grip, heb vrij grote handen en heb perfecte handeling. Ook ik ging aanvankelijk voor een Canon of Nikon. Nu ben ik inmiddels weer een Pentax verder en ben erg te vreden over de bouw en foto kwaliteit en wat al benoemd is is de weathersealed body voor een goede prijs (k50). Succes met het maken van je keuze. Vr gr Sander

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2014, 05:54:26 »
Sander,

Of je nu gaat voor de CANON 600D of voor de PENTAX K500, foto's maken kan je allebei, dus laat je niet gek maken! Het is net het verschil tussen twee auto's uit dezelfde prijsklasse: er zijn verschillen, maar die zijn relatief cosmetisch van aard en als er echte verschillen zijn moet jij bepalen wat je belangrijker vindt.

Heel belangrijk is hoe vind jij de camera in de hand liggen. Heb je het idee dat je er een hele dag (en avond) mee kan lopen, kan je de knoppen makkelijk vinden, hoe komt het menu en de instelmogelijkheden op je over.

Overigens, gezien de prijs, zou ik de 700D (550-600 euro) tegenover de K50 zetten (zelfs nog onder de 500 euro), beide camera's met kitlens. De K500 is weer 100 euro goedkoper, maar is bijvoorbeeld niet weather sealed zoals de K50.

De K50 heeft als als grote verschillen met de CANON:
- Weather sealed body (lekker fotograferen in de regen als de anderen hun camera snel in de tas stoppen);
- SR in de body, waardoor elke lens iets krijgt wat bij CANON dacht ik OS heet. Daarmee kan je met een langere sluitertijd (als het bijvoorbeeld wat donkerder wordt) toch nog in het donker fotograferen zonder dat je bewogen foto's krijgt.

Een pre van de CANON is dat alles, maar echt alles voor CANON te krijgen is en dat je vrienden er ook één hebben (uitwisselen!).

Om het je nog moeilijker te maken: neem ook de NIKON D5100 mee, die zit ook in die prijsklasse.

Veel succes met je keuze!

« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2014, 06:10:56 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline sanderc2

• Newbie
Sanderc2
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2014, 03:10:26 »
Sander Oosterom, 31 jaar, woonachtig in Eersel(Noord-Brabant).
Ik ben op zoek naar een instap-digitale spiegelreflex camera. Zelf wilde ik gaan voor een EOS700D(kennissen hebben Canon 600D) maar aangekomen bij Foto klein werd mij deze camera gelijk afgeraden en werd mij een Pentax K500 aangeraden.
Ik ben een leek en zo'n verkoper kan mij alles wijs maken, vandaar dat ik mij hier heb aangemeld om te kijken of ik wat kan vinden over de K500.