Auteur Topic: Diep in het glaasje  (gelezen 1437 keer)

Offline wllm

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Diep in het glaasje
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2008, 23:31:37 »
Bedankt voor jullie reacties. En Lucien wij zijn ook niet nog niet zo groots hoor, op dit moment hebben wij slechts 2 van deze jongens (54l. p.st.) vol staan met onze eerste eigen productie.

wllm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2008, 23:31:37 »

lreyns

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2008, 22:11:04 »
Mooi experiment Willem.

Goed dat je er wat uitleg bijvoegde anders had ik inderdaad ook aan één of ander Wormhole uit Startrek gedacht.

Trouwens ik denk dat ik grote sier maak als ik een magnum opentrek.....
Maar ja......... altijd is er iemand die het nog grootser doet. ;)

Lucien

wimem

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2008, 21:46:20 »
Begrijp ik volledig, maar heeft het ook een meerwaarde? Als ik een plaat zie die me bevalt, blijf ik veel langer kijken en zoeken als dat het gelijk wordt verraden wat het is. Dan wordt het gelijk al een stuk minder interessant om te gaan zoeken naar het wat en hoe van een plaat. Ik ga van het standpunt uit dat de bekijker van mijn platen intelligent genoeg is om zelf te kunnen ervaren of een bepaalde plaat iets met hem of haar doet. Als er vragen zijn, komen ze toch wel. :) Goh, wat een discussie op de late avond, ik neem nog een rode... ;D

Offline wllm

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2008, 21:24:53 »
Citaat
Mooie plaat geworden zeg! Eigenlijk moet je niet zeggen wat het is, laat de mensen maar raden! Ik zou wel aan de linkerzijde iets afsnijden, ter hoogte van de linkerhoek in beeld, dan komt het centrum mooier in het beeldvlak en wordt het minder symetrisch. Komplimenten!

Misschien heb je wel gelijk om het een beetje mysterieus te laten, maar aan de andere kant vindt ik een verhaal achter het plaatje soms ook belangrijk.

wllm

Ruud

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2008, 21:19:03 »
Mooi gedaan wllm. Schitterende plaat.

wimem

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2008, 20:21:00 »
Mooie plaat geworden zeg! Eigenlijk moet je niet zeggen wat het is, laat de mensen maar raden! Ik zou wel aan de linkerzijde iets afsnijden, ter hoogte van de linkerhoek in beeld, dan komt het centrum mooier in het beeldvlak en wordt het minder symetrisch. Komplimenten!

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2008, 20:13:03 »
Ik vind hem erg fraai.
Sommigen schaffen Photoshop progs aan om foto's zo te krijgen, en
jij hebt hem zonder in één keer super!!!!

Gave plaat!

Atmikes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2008, 19:50:04 »
Leuk experimentje, lijkt wel een aflevering van Star Trek uit de jaren 70.

Scherp is die volgens mij wel hoor.

Offline wllm

• Super Pentaxian
Diep in het glaasje
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2008, 19:41:12 »
Ik heb bij deze foto nog maar een plaatje bijgevoegd ter verduidelijking van wat het nu is wat je ziet. Het is dus de binnenkant van een mandfles, en door hem op een speciale stand te houden viel het zonlicht mooi naar binnen. Het scherpstellen viel niet mee, maar ik denk dat deze toch redelijk is gelukt. De luchtbellen zitten in het glas en die donker stip links van het midden is de opening van de fles met lens.