Vandaag even aan de slag geweest met de Tamron 90mm Macro en Pentax tussenringenset K en/of de Vivitar 2x Macro-Teleconverter.
Het waren wat vingeroefeningen maar ik ben eigenlijk wel tevreden over de meeste foto's. Hier een selectie, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
1.

Pentax K10D+ Tamron 90mm Macro; 0,3 sec bij F13, ISO 100.
2.

Pentax K10D+ Tamron 90mm Macro; 1,6 sec bij F20, ISO 100.
3.

Pentax K10D+ Tamron 90mm Macro + Pentax Tussenringenset K; 2.0 sec bij F16, ISO 100.
4.

Pentax K10D+ Tamron 90mm Macro + Pentax Tussenringenset K; 2.0 sec bij F16, ISO 100.
5.

Pentax K10D+ Tamron 90mm Macro + Vivitar 2x Macro Teleconverter; 6.0 sec bij F16, ISO 100.
6.

Pentax K10D+ Tamron 90mm Macro + Vivitar 2x Macro Teleconverter + Pentax Tussenringenset K; 30.0 sec bij F16, ISO 200.
En voor de liefhebber, dit was de setup:

De laminaatvloer in de serre (waar deze foto's zijn gemaakt) beweegt enigszins. Als ik na het scherpstellen achter het toestel vandaag ging om via de Remote Assistant de foto af te drukken, kwam de vloer een of meerder milimeters omhoog. Dit had zo zijn gevolgen voor de scherpte in de foto. Het viel overigens niet mee om scherpt te stellen met de tussenringen er tussen.
Ik schrok overigens van de hoeveelheid stof op mijn sensor. Ik heb heel wat stofjes moeten wegklonen in Photoshop.
greetz,
Erik