Hallo Pentaxers,
Mijn naam is Wijnand Arends, ik 65 jaar en heb 47 jaar bij Defensie gewerkt, daarnaast heb ik vele jaren in mijn vrije tijd gewerkt ik een fotozaak waar ik de technische dienst voor camera's, lenzen en flitsers onder mijn hoede had zodoende heb ik vele camera's en lenzen gerepareerd.
Hiermee ben ik met de komst van de digitale camera's gestopt omdat dit een heel ander herstelgebied is en een hele hoop tijd kost en daarbij ook de nodige kennis ontbreekt, ik weet wel wat van electronica maar dit gaat mij toch te ver en ook de herstelgegevens worden niet door de fabrikanten verstrekt.
Ik heb een aantal analoge Pentax camera's waarbij de laatste, die ik trouwens nog steeds heb, een Pentax SFXn is.
Als digitale camera heb ik nu alweer een paar jaar een Pentax K10D welke mij goed bevalt.
Ik heb een aantal jaren veel aan portretfotografie gedaan wat ik eigenlijk het mooiste werk vind want ik probeerde altijd het karakter van de persoon vast te leggen, ik kon hiervoor een kleine studio maken in mijn huiskamer.
Ik denk hiermee een beetje voorstelling te hebben gegeven van mijzelf en zal met veel belangstelling het forum bekijken.