Auteur Topic: gewoon wat kletsen  (gelezen 4229 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: gewoon wat kletsen
« Reactie #23 Gepost op: 1 september 2012, 00:17:23 »
Pfff....wat een mannendiscussies...dat heeft dan een topic-naam met "gewoon wat kletsen" :D :D

Tja, wie heeft de grootste, daar gaat het bij ons toch blijkbaar allemaal om Monique?  8) :D
(de grootste Appel bedoel ik uiteraard..... ;)).

Maar goed, jij zet ook een foto van Windhoos hier op het forum hoor  ;) :) > http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=29986.0;topicseen
Daar kan een Appel gebruiker ook zo maar boos op worden  8)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 1 september 2012, 00:17:23 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2012, 21:09:20 »
Iemand verstand van vaatwassers?
Ik denk mijn vrouw, volgens mij heeft die er 1 in haar keuken :D :D

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #21 Gepost op: 31 augustus 2012, 20:43:57 »
Ach ja, ieder zijn of haar merk, maar je moet er ook tegen kunnen als er mensen zijn die dat merk niet zien zitten.
Je mag zelf wel over Canikon dingen roepen, maar als iemand iets over Appel zegt........oei oei.

Dat bedoel ik :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:33:59 »
Pfff....wat een mannendiscussies...dat heeft dan een topic-naam met "gewoon wat kletsen" :D :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:21:09 »

er word hier wel aardig gebashed over de andere merken naast Pentax ;)

Je bedoelt dat plastic spulleboel van Canikon?  :D :D
Tja, blijkbaar mag dat wel......... ;)

Ach ja, ieder zijn of haar merk, maar je moet er ook tegen kunnen als er mensen zijn die dat merk niet zien zitten.
Je mag zelf wel over Canikon dingen roepen, maar als iemand iets over Appel zegt........oei oei.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:14:22 »
Niks zeggen over die ene zwart witte koe!  :schaam: :'( :'( :'(

:D :D :D Sorry, vind het zo nutteloos van bepaalde mensen dat ze zo merk geil zijn. je hebt a en het doet wat je wilt en je hebt b en het doet wat je wilt. klaar. :)  Tenzij je natuurlijk geen verstand hebt en dan doen a en b het beide niet  :( ;)

er word hier wel aardig gebashed over de andere merken naast Pentax ;)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2012, 18:05:51 »
De spijker op zijn kop.

Heb ook zo een collega, als iemand ook maar iets negatiefs zeg over dat merk met dat fruitlogo, dan wordt je bijna gelyncht.
Als hij het erover heeft, krijgt hij nog net geen natte plek in zijn broek.
Wel loopt hij de hele dag te foeteren op Windhoos.

Zo ook een collega die een Audi kocht, moesten wel laagprofiel brede banden onder, anders kon hij zich niet bij zijn vrienden vertonen.
Grappig toen zijn Audi werd afgeleverd met "1.6" op de achterklep. Direct een föhn erbij en eraf met die cijfers.
Mijn baas wist daar het volgende op te zeggen:
"Kan het me wel voorstellen hoor, heb ik ook gedaan.......ik vond dat 3.2 zo patserig staan"  :D :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2012, 17:40:31 »
We zullen het democratisch aanpakken. Bij meerderheid van stemmen verklaren we hier bepaalde onderwerpen controversieel. Wordt aan de 150-deelnemers tellende stamtafel in Den Haag ook gedaan.

Groeten,
J@@P

:D :D
OK, we mogen het niet meer hebben over:
- Pentax Full Frame camera's, ook daar voelden sommige zich op hun edele delen getrapt.
- Niet meer over Appel (sorry Apple), ook daar kunnen bepaalde leden blijkbaar niet tegen.
- Niet meer over BMW, Audi of Mercedes, daar zullen ongetwijfeld ook mensen niet tegen kunnen als er iets onvriendelijks over "hun merk" wordt gezegd.

Dan kunnen we alleen maar over koetjes en kalfjes praten?
Wellicht dat sommige van ons zich daarbij ook aangesproken voelen?

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2012, 17:37:46 »

:D :D :D Dacht ik niet! Wat mij betreft is er één regel die specifiek staat: het mag over alles gaan behalve over fotografie. Dus ook vaatwassers, goed of bagger, PC's en aanverwante artiekelen, auto's en diesels, over goede of slechte schoonmoeders, goede of slechte politici (..... ::)),

als het maar netjes en vriendelijk blijft en niet op de persoon. Duidelijk?

Proost!   :drinks:

Waarvan akte........  :drinks:
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2012, 15:55:01 »
Echt wel:) 27" iMac Running Windows 7

Overigens is apple inderdaad een merk, maar ik denk dat als ik zeg unix vs windows dat niemand snapt dat ik dat besturingssysteem bedoel wat apple gebruikt...

Bovendien hoeven we zelf geen vergelijking te maken tussen het Macos en windows ; dat heeft de consumentenbond al voor ons gedaan:

Review: Windows 7 vs Snow Leopard (Consumentenbond) 

En zo komen we via het wolwasprogramma van Bauknecht toch weer op "windows vs Macos " .  Lollig!

« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2012, 16:03:52 door franck »
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2012, 14:37:57 »
We zullen het democratisch aanpakken. Bij meerderheid van stemmen verklaren we hier bepaalde onderwerpen controversieel. Wordt aan de 150-deelnemers tellende stamtafel in Den Haag ook gedaan.

Groeten,
J@@P

:D :D :D Dacht ik niet! Wat mij betreft is er één regel die specifiek staat: het mag over alles gaan behalve over fotografie. Dus ook vaatwassers, goed of bagger, PC's en aanverwante artiekelen, auto's en diesels, over goede of slechte schoonmoeders, goede of slechte politici (..... ::)),

als het maar netjes en vriendelijk blijft en niet op de persoon. Duidelijk?

Proost!   :drinks:

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2012, 14:34:18 »
Maar je kunt wel een Volkswagen met een dieselmotor hebben, maar geen Apple met Windows.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline franck

• Senior Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2012, 14:31:43 »
Forget Apple vs Windows. De nieuwe discussie komt eraan  :D :D
Apple vs windows mag je idd vergeten: Apple is een merk en windows een systeem.
Volkswagen vind ik beter dan een diesel auto.  :lolk:

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2012, 14:08:02 »

Groeten,
J@@P

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2012, 13:18:49 »
Zo, wat een wijze woorden, van even zo wijze mensen.
Gelukkig maar, het stelt mij weer gerust dat dit forum en zijn bezoekers dit goed oppakken.

Even samenvatten, wijnvragen kunnen naar Albert of Kees (kan blijkbaar prima in Google dingen vinden  :)) en vaatwasservragen naar Johan of Wim...
Computervragen blijven riskant en je hebt meer kans op antwoorden en oplossingen van je lokale neef, buurman of slimme klasgenoot van zoon of dochter.

Veel plezier stamtafelbezoekers!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2012, 13:00:16 »
Boeiend topic, alles mag behalve fotografie. Als we gaan rollebollen over het feit dat de één Windows prettig vind en de ander Apple en dat het omgekeerd niks zou zijn, dan komt er een extra beperking bij. Praten over alles behalve fotografie en computers. Vervolgens komt de stelling dat een bepaald merk vaatwasser bagger is en inderdaad, de nieuwe discussie komt eraan. De volgende regel hangt ook al in de lucht: praten over alles behalve fotografie, computers en vaatwassers. Mensen laten we een beetje tolerant blijven. Alsjesblieft!! De lijst met beperkingen wordt anders eindeloos lang en dan kunnen we de Stamtafel beter opheffen. Dus vat een opmerking over een product of systeem alsjeblieft niet op als een persoonlijk gerichte opmerking tegen de gebruiker ervan en onderbouw een stelling waarom iets bagger is alsjeblieft met duidelijke bewijzen/argumenten. Dat houdt dit board gezellig.

Groeten,
J@@P

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:33:11 »
Siemens, Bosch (beide zelfde fabriek) of Miele kiezen. De rest zou ik laten staan...
Zeker Bauknecht of Whirlpool, dat is met recht rotzooi. En ja ik weet dat er veel mensen zijn die zo'n ding hebben, maar dat neemt niet weg dat het rotzooi is

Gaan we weer.....  :D :D ;) Toch weer Apples met peren vergelijken. Enne, je moet ook wel de centjes hebben voor een Miele, Siemens/Bosch! En met deze verkiezingstijd voor de boeg..... opent dat weer een hele nieuwe discussie voor de Stamtafel. En ook daar zijn eigen fora voor.

Maar ik zou dit soort zaken niet willen uitsluiten van de Stamtafel, als we maar wel letten op de toonzetting.

En inderdaad..... als ik een Vinho Verde kopen, moet het antwoord niet zijn "neem een Sekt, is veel gemakkelijker aan te komen en is ook lekkerder" maar gewoon "bij Gall en Gall"!  (http://www.gall.nl/wijn/landen-en-streken/portugal/vinho-verde

;)

Offline VWim

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:13:22 »

Siemens, Bosch (beide zelfde fabriek) of Miele kiezen. De rest zou ik laten staan...
Zeker Bauknecht of Whirlpool, dat is met recht rotzooi. En ja ik weet dat er veel mensen zijn die zo'n ding hebben, maar dat neemt niet weg dat het rotzooi is

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:05:46 »

Ja, hoor. Alléén loop ik nu op krukken! Door mijn enkel gegaan op de bouwplaats in Apeldoorn bij het uitstappen van een nieuwbouwwoning. Zit een hoogte verschil van zo'n 50cm. Resultaat een zwaar gekneusde enkel.

grJohan

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2012, 11:47:26 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2012, 11:40:05 »
Op zich heb je wel gelijk
Het probleem zit in het feit dat mensen niet altijd bij de vraag en antwoord, dus on topic kunnen blijven  :(

Als ik zou vragen : waar kan ik in Nederland een Vinho Verde kopen, kan het antwoord wel eens worden : neem een Sekt, is veel gemakkelijker aan te komen en is ook lekkerder  :D :D

Ik heb ook geen zin om mij bij allerhande fora aan te melden voor een enkele vraag of keer.
Hier zitten ook wel liefhebbers van een lekker glaasje  :D :D :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2012, 11:20:01 »
DE STAMTAFEL
"Dit is de plek om lekker over van alles en nog wat te kletsen, behalve fotografie!"

Heel leuk! Heel gezellig! :) :)

Lieve mensen,
Ik zou willen voorstellen om hier geen vragen te plaatsen over windows, het MACOS, Apple, Microsoft e.d.
Waarom niet? Als je een gerichte vraag of een probleem hebt mbt je computersysteem, plaats je vraag dan op een daarvoor bestemd forum.
1. Waarschijnlijk zul je hier geen oplossing vinden voor je computer gerelateerde vraag.
2. Er ontstaat een zinloze discussie die niets meer met de vraag te maken heeft, tussen Apple lovers , Apple haters, Voor - en tegenstanders van Windows vista, 7 , 8 of wat dan ook.
Dit is de plek om lekker over van alles en nog wat te kletsen, behalve fotografie!
En zo is het maar net, sluit me hier volledig bij aan.

Offline franck

• Senior Member
  • **
gewoon wat kletsen
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2012, 10:44:34 »
DE STAMTAFEL
"Dit is de plek om lekker over van alles en nog wat te kletsen, behalve fotografie!"

Heel leuk! Heel gezellig! :) :)

Lieve mensen,
Ik zou willen voorstellen om hier geen vragen te plaatsen over windows, het MACOS, Apple, Microsoft e.d.
Waarom niet? Als je een gerichte vraag of een probleem hebt mbt je computersysteem, plaats je vraag dan op een daarvoor bestemd forum.
1. Waarschijnlijk zul je hier geen oplossing vinden voor je computer gerelateerde vraag.
2. Er ontstaat een zinloze discussie die niets meer met de vraag te maken heeft, tussen Apple lovers , Apple haters, Voor - en tegenstanders van Windows vista, 7 , 8 of wat dan ook.
Dit is de plek om lekker over van alles en nog wat te kletsen, behalve fotografie!