Hoi Ersin,
Welkom hier! Ik ben ook nieuw hier op de pentax forum, en heb mijn K-r ongeveer 10 dagen geleden gekocht denk ik!
Ik kan alleen maar zeggen dat hij super is en stond verbaasd van mijn eerste foto's (had eerder nooit met een DSLR gefotografeerd). Kijk maar naar eerdere posten van mij (in de architecturen map, voertuigen en Natuur), en bedenk jezelf dat het maar beginners foto's zijn! (wel even bewerkt in Photoshop).
Ik kan dus alleen zeggen dat je geen spijt zal hebben en ik kan niet wachten om die mee te nemen naar de Filipijnen eind van de maand! hoop daar een paar leuke foto's te kunnen maken.
Ik heb de zwarte kit met twee lenzen gekocht (18-55mm en 50-200mm) met een 16GB geheugenkaart (weinig verschil in prijs tov 8GB)
Heb de K-r gekozen omdat ik geen aankoop doe zonder eerst te vergelijken en bij elke vergelijking die ik tegenkwam op internet, was ie de winnaar tegen de Nikon d3100 en de Canon EOS 1100 !
Hij won zelfs tegen duurdere modellen van Nikon en Canon!
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk als het om merk gaat, maar ik zou zeggen...GEWOON DOEN !