Auteur Topic: Citytrip Londen.  (gelezen 1863 keer)

jjw

• Gast
Re:Citytrip Londen.
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2011, 13:18:42 »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2011, 13:18:42 »

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: 7 november 2011, 19:24:08 »
Iedereen bedankt voor de tips. Hier kan ik iets mee.  :good: :good:
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

newmikey

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2011, 19:19:59 »
Ik zit er de komende 2 dagen. Had vanmiddag laat maar een paar uurtjes vrij en heb me beperkt tot de directe omgeving tussen kantoor en hotel. Het weer zit ook niet erg mee... >:(

The Royal British Society of Sculptors by newmikey, on Flickr

Phonebooths outside the Green Door Steak House by newmikey, on Flickr

london3-2011-web by newmikey, on Flickr

Offline djoser

• Pentaxian
  • **
  • Zomaar wat plaatjes
    • Kieker
« Reactie #12 Gepost op: 7 november 2011, 18:48:21 »
Als aanvulling op de diverse tips kan ik je Notting Hill aanbevelen. Een erg mooie wijk met prachtige straten. Vergeet dan Portobello Road niet met een aaneenschakeling van antiek winkeltjes, leuke zaakjes en eettentjes.

Groet, Dick
Pentax K5 + MX-1  *  Tamron 17-50mm/2.8  *  Sigma 10-20mm/4-5.6

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #11 Gepost op: 7 november 2011, 15:04:44 »
Ik heb de afgelopen 2 jaar een city trip gemaakt (1x4 en 1x5 dagen).  Het is een wereld stad en het is mij beter bevallen dan Wenen.

Zijn er dingen die je moet/wilt mijden. Het is mij niet opgevallen en heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld. Ook niet op zaterdagavond, er zijn wel zoals Peter al zegt een hoop mensen die iets meer op hebben dan goed voor hun is. The Underground is ook veilig maar denk wel aan je portemonnee. Op elk station is er wel iemand te vinden die werkzaam is bij de metro (daar zou de NS nog wat van kunnen leren)
Schaf wel een oystercard aan. Dit is een ov-chipkaart van Londen en geldig in elk openbaarvervoer middel in Londen.

Verder wat te bezoeken? Kijk waar je interesse liggen en ga aan de hand van die dingen zoeken. Je kunt een Londen city pass aanvragen hoewel de prijs aardig hoog ligt, kun je flink besparen (vaak gratis) op entree van musea en bezienswaardigheden. Ook krijg korting in bepaalde restaurants.
Verder is er op internet genoeg te vinden of bijzonderheden. Loop voornamelijk en pak niet voor alles de metro. Vooral de south en north bank (direct aan de rivier) zijn leuke wandelingen.
En een tip om te eten: Cote (tegenover de HMS Belfast). Is een super restaurant met super eten (Franse keuken). Verder voldeed de locale pub perfect aan mijn wensen. 

K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2011, 15:02:32 »
Dan heb jij een andere boot gehad als wij, wij hebben ook de 50 minuten durende toch naar Greenwich gemaakt maar wel op een wat later bleek een catamaran en echt daar kon je achter waterskieen.

Gr peter

Die catamaran gaat inderdaad veel te snel.

Ik heb een tocht gemaakt met : http://citycruises.com/ 2 voor de prijs van 1 en dan ben je 1:15 uur onderweg. Legt aan bij The Eye en The Tower en kabbelt daarna verder richting Greenwich. Officieel is het geen rondvaartboot maar ze hebben over het algemeen kapiteins in dienst die het met wat leuk vinden om extra info te geven.

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2011, 14:54:54 »
Dan heb jij een andere boot gehad als wij, wij hebben ook de 50 minuten durende toch naar Greenwich gemaakt maar wel op een wat later bleek een catamaran en echt daar kon je achter waterskieen.

Gr peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2011, 14:50:09 »
Heb net een aantal andere ervaringen dan Peter.

Het centrum probeer ik zelf zoveel mogelijk te vermijden als ik in Londen ben. Druk, vol met tourist traps en buiten wat landmarks is het allemaal niet zo boeiend als je het 1 keer gezien hebt.

Zelf ook een boottocht gedaan op de Thames maar wel 1 waarbij constant uitleg werd gegeven en een boot die vrij langzaam voer richting Greenwich. Je ziet vanaf Westminster Abbey tot aan Greenwich de meeste landmarks aan je voorbij trekken en bij goed weer is het aangenaam vertoeven op zo'n boot.

Greenwich zelf is ook een aanrader, zowel voor fotografie als om de sfeer op te snuiven van eeuwen terug. Het maritiem museum is daar o.a gevestigd en natuurlijk de Greenwich Meridian. Om die te zien moet je wel een pittige klim maken maar dat is alleen al de moeite waard voor het uitzicht dat je daarna over een groot gedeelte van Londen hebt.

Verder heb je nog The Royal Botanic Gardens, Kew aan de andere kant van Londen, zowel voor fotografie als gewoon om te bezichtigen zeker de moeite waard.

Nog een mooi uitzichtpunt om over Londen uit te kijken is Primrose Hill, redelijk dichtbij de wijk Camden waar veel van de alternatieve scene van Londen zich ophoudt.

The British Museum is ook een (gratis) aanrader. Om te fotograferen is het mede door de drukte niet echt interessant maar de collectie maakt een hoop goed.

Als je in Londen bent kan je een Travelcard kopen voor het OV voor 1, 3 of 7 dagen. Er zijn ook Oyster Cards maar zo'n Travelcard biedt het voordeel dat je gebruik kan maken van http://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london waarmee je bij veel attracties 2 voor de prijs van 1 betaalt. O.a. Kews Garden, de boottocht over de Thames en andere attracties doen hier aan mee. Zeker een aanrader. De kaart dien je wel bij een railstation te kopen, een travelcard uitgegeven bij een metrostation kan niet gebruikt worden voor die 2for1-acties. Heb zelf mijn kaart toen gekocht op St Pancras station.

Ook enkele restaurants doen mee met die 2for1 actie en ik zie dat The London Eye inmiddels ook meedoet aan die actie.

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2011, 14:33:37 »
Ik ga binnenkort op citytrip naar Londen.
Welke plaatsen vinden jullie de moeite om te bezoeken en welke moet je absoluut mijden.
Graag jullie ervaringen.

Nou alles is mooi mits je in redelijk in het centrum blijft, daarbuiten is het een oude troep, ben net dit weekend terug gekomen van 5 dagen Londen, op zaterdag avond na 12:00 moet je het centrum mijden dan loop je de kans in een puinhoop van "dronken dropjes"  te recht te komen, en dan vooral de dronken vrouwen en meiden dat is niet om aan te zien.

Verder tja waar liggen je interesses bij cultuur of shopping, ik heb er een mix van gemaakt, maar wat zeker niet de moeite en het geld waard is om een boottocht op de Theems te maken, wij hebben het wel gedaan maar zonde van het geld, hij vaart  (veel te snel lijkt wel een speedboot) overal langs en er wordt niets aan uitleg gegeven je gaat aan board en om de 500 metet legt hij aan om mensen op te pikken of uit te laten., het enige wat je te horen krijgt is de safety instructies verder niets. nee absoluut geen aanrader.

Voor shopping is in Oxfors street een aanraders alle grote warehuizen zijn daar en op dit moment brand daar de Kerst verlichting al. en bezoek vooral het warenhuis met de naam Primarkt echt een aanraders erg goedkoop ik heb nog nooit zoveel kass's bij elkaar gezien.

The Londen Eye (reuzenrad) zou een aanraders zijn mits er geen wachttijden waren, wij hebben het geprobeerd maar er was ruim 2 uur wachttijd.

En als het donker is in de buurt ban de Tower Bidge is het heel mooi langs de Theems

Wat wel echt leuk is om overdag naar de Camden Markets te gaan je weet niet wat je ziet, wel erg gezellig, 's avonds zou ik mij niet zo op mijn plaats voelen vermoed ik. 

Je zou als je tijd hebt  Bus 15 kunnen nemen die gaat langs bijna alle bezienswaardigheden in het Centrum, en dan kun je hop on hop off . als je een Oyster visitor card hebt.

Wat het eten betreft ga bijtijds op zoek, als je na 19:00 uur komt moet je vaak bij de populaire gelegenheden buiten in de rij staan om ergens binnen te komen om te kunnen eten, en dat is bij wat slechter weer geen pretje.

Gr Peter Staal
« Laatst bewerkt op: 7 november 2011, 15:49:55 door staal571 »
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2011, 18:03:37 »
Kijk! Hier heb ik wat aan. Zat met het zelfde plan. Wilde met een paar vrienden een lang weekend gaan. Buiten de bekende dingen lijken me er inderdaad nog genoeg andere dingen om te zien

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2011, 15:29:02 »
Ik zit minstens 2x per jaar in Londen! (ben ik mijn vorige leven Engelsman geweest :) )

Neem een Oyster Visitor Card. De kaart voor het reizen met de tube (metro) en bus.
Er zijn zoveel leuke dingen in Londen. De welbekende ...en allemaal dicht bij elkaar in de buurt. Met de tube kom je overal snel en gemakkelijk.

De minder bekende maar niet minder leuke tips:
Als je (of je vrouw) van shoppen houdt bezoek dan Westfield. Het grootst overdekte winkelcentrum van Europa.  Neem daarvoor de tube naar Shepherd's Bush & White City.

Londen Docklands ...de haven. Daar vind je O2 en de Canary wharf.

Iets buiten Londen heb je Hampton Court. Mooie bezichting met 'acteurs' die een rollenspel spelen.

Ik als voetballiefhebber bezoek vaak stadions. Daar heb je er genoeg van in Londen. Fullham, Chelsea, Arsenal, Wembley, Crystal Palace, etc, etc.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2011, 14:38:37 »
Vorig jaar ook een weekendje Londen geweest en net als JJW is mijn advies gewoon
lekker veel rondwandelen en de stad op je laten in werken  :)
De metro is bij minder weer een mooie optie, maar ik geef de voorkeur aan het wandelen.

Er zijn ook een aantal leuke markten die de moeite waard zijn en als je er van houd mooie platen kan opleveren.
Ik heb toen vooraf wat op internet rond gehangen om ideeën op te doen.
(tripadvisor bijvoorbeeld)

En het allerbelangrijkste, heel veel plezier, dan komen de mooie platen "vanzelf"  :good:

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 6 november 2011, 12:28:02 »
Welke plaatsen vinden jullie de moeite om te bezoeken en welke moet je absoluut mijden.

Dat is natuurlijk maar net war je van houdt....moderne architectuur of juist historische gebouwen.
Het maakt niet echt uit , in Londen is voor elk wat wils te vinden lijkt mij.

Wij gaan binnenkort naar Rome en aangezien wij van historische gebouwen houden komt dat wel goed  ;)

Veel plezier trouwens in Londen

jjw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2011, 11:32:57 »
Ik ben er een jaar geleden 2 dagen geweest. Ik heb gewoon wat door de stad gebanjerd en ben langs een aantal van de bekendste landmarks gelopen. Paleis, tower bridge, reuzenrad, millenium brug, trafalgar square, kathedraal etc. Tussen die landmarks door, gewoon door wat straatjes enzo gelopen en lekker foto's gemaakt. Het metronetwerk is zeer goed (zoals bekend) en je kan daarmee dus ook heel makkelijk overal naartoe als je wat minder wil lopen (of bij hevige sneeuwbuien zoals in mijn geval). Zou aanraden om bij de ANWB winkel (of vergelijkbaar) een goede kaart te halen met daarop alle bezienswaardigheden. Kan je die voor vertrek mooi omcirkelen. Tip: neem een waterproof kaart ;). Als je wil zijn er geloof ik ook nog wel wat fotografiemuseums te bezoeken, ik heb zelf alleen het TATE MODERN bezocht. Was opzich wel leuk. Ik had zelf wat weinig tijd, vrijdag van +- 8:00 - 16:00 en maandag van +- 15:30 - 21:30. Za/Zo was ik bij mensen op bezoek buiten London. Dus voor mij was het meer een kwestie van redelijk snel door de hele stad heen en wat leuke foto's schieten. Als je meer tijd hebt is er echt van alles te zien, ook buiten de toeristische dingen.

Ik heb hier wat foto's staan:

overdag: EDIT: ik zie net dat mijn flickraccount is verlopen, ik zal vanavond de betaling doen, dan kan je de foto's zien
in de avond: b]EDIT: ik zie net dat mijn flickraccount is verlopen, ik zal vanavond de betaling doen, dan kan je de foto's zien[/b]

Mocht je iets op deze foto's interessant vinden, vraag gerust wat/waar het was :)

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
Citytrip Londen.
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2011, 10:36:53 »
Ik ga binnenkort op citytrip naar Londen.
Graag jullie ervaringen.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)